PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Dział Wdrażania PO KL Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Piotr Krasiński
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
"Nowoczesny Nauczyciel
1 Projekt Nowoczesna edukacja – rozwój potencjału dydaktycznego Politechniki Lubelskiej.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Projekt pt.: Wsparcie dla rozwoju i adaptacji na Dolnym Śląsku Realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego.
MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Departament Funduszy.
Planowanie przyszłości edukacyjnej i zawodowej?
Konkursy IV Priorytetu POKL: SZKOLNICTWO WYŻSZE I NAUKA zaplanowane do ogłoszenia w 2012 r. przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Katolicki Uniwersytet.
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu uczenie się przez całe życie – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
o Badanie jest częścią projektu Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt systemowy Stypendia naukowe dla doktorantów realizowany przez Departament Gospodarki i Innowacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
Prowadzenie dokumentacji
Zasady rekrutacji do Projektu „Poznać-Zrozumieć-Doświadczyć…”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Proces rekrutacyjny Rekrutacja placówek oraz uczestników/czek będzie prowadzona w Biurze Projektu, które mieści się we Wrocławskim Centrum Doskonalenia.
SPOTKANIE INFORMACYJNE PŁATNE STAŻE
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
30 września 2009 r. W dniu 30 września 2009 r. na Politechnice Wrocławskiej (Dział Nauczania PWr) ruszył projekt pt. Rozwój potencjału i oferty dydaktycznej.
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
KONFERENCJA PRASOWA 30 listopada 2009 roku Projekty dotychczas realizowane ze środków Unii Europejskiej : Lekarz, pielęgniarka – nowoczesny pracownik.
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
„Szkolne Centrum Nauki”
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
Uatrakcyjnienie kształcenia na kierunkach zamawianych -3 letni program stypendialny (tzw. stypendia motywacyjne dla najlepszych) -Specjalistyczne kursy.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Prof. Tadeusz Więckowski
Kierunki zamawiane stan obecny i perspektywy Witold Biedunkiewicz Radom, dn r.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Szkoły wyższe na rzecz energetyki jądrowej
POKL Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
WYPEŁNIANIE FORMULARZA WNIOSKU O PRZYZNANIE STYPENDIUM SPECJALNEGO DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH (INSTRUKCJA DO ZAŁĄCZNIKA NR 2 DO REGULAMINU USTALANIA WYSOKOŚCI,
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
Młodzi zawodowcy - wdrożenie programów stażowych dla studentów Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Opolskiego projekt współfinansowany ze środków Unii.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Studiujesz – praktykuj.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Kierunek: Zarządzanie Specjalność: Przedsiębiorczość i Marketing
Młodzi zawodowcy - wdrożenie programów stażowych dla studentów Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Opolskiego edycja 2017 projekt współfinansowany ze.
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Młodzi zawodowcy - programy stażowe dla studentów Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Opolskiego edycja 2018 projekt współfinansowany ze środków Unii.
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Pełnosprawny Student III
AMU-Staże nr powr S203/17 Instytucja Pośrednicząca Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Dysponent środków: Dziekan WN, prof. UAM dr hab. Aldona.
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Zapis prezentacji:

PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU DOTYCZĄCY ZWIĘKSZENIA LICZBY ABSOLWENTÓW KIERUNKÓW PRZYRODNICZO-TECHNICZNYCH O KLUCZOWYM ZNACZENIU DLA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY   Realizowany w ramach: Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IV „Szkolnictwo wyższe i nauka”, Działanie 4.1 „Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy” Poddziałanie 4.1.2 Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy”

Cele szczegółowe dla kierunków Inżynieria Środowiska i Budownictwo: Cel ogólny projektu: - zwiększenie liczby absolwentów studiów stacjonarnych I stopnia rozpoczynających studia w roku akademickim 2009/2010 poprzez uatrakcyjnienie kształcenia na kierunkach: Inżynierii Środowiska i Budownictwa na Wydziale Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji Biotechnologii na Wydziale Nauk o Żywności Ochrony Środowiska na Wydziale Przyrodniczo-Technologicznym Cele szczegółowe dla kierunków Inżynieria Środowiska i Budownictwo: stworzenie programu stypendialnego dla studentów podejmujących kształcenie I stopnia na kierunkach zamawianych, prowadzenie zajęć wyrównawczych z matematyki i fizyki dla studentów I roku Uzasadnienie: -zmniejszajace się zainteresowanie studiami na kierunkach przyrodniczo-technicznych Zapotrzebowanie wsród pracodawców na absolwentów kierunków inzynierskich - duzy problem studentów z matematyką, fizyką i chemią spowodowany brakami ze szkoły średniej, co doprowadza w konswkwencji do dużej liczby osób, które nie zdają egzaminów - wyrównanie (ujednolicenie) i podniesienie poziomu wiedzy z zakresu matematyki, fizyki i chemi studentów kierunków przyrodniczych i technicznych. Ww. problemy wynikają z innego modelu kształcenia i małej ilości środków na kształcenie w stosunku do istniejacych potrzeb.

Liczba osób objęta programem: - uczestnicy zajęć wyrównawczych: Inżynieria Środowiska – wszyscy przyjęci studenci Budownictwo -wszyscy przyjęci studenci - uczestnicy programu stypendialnego – 10 osób/kierunek

Organizacja i prowadzenie zajęć wyrównawczych matematyka- 25 h wykładów, 25 h ćwiczeń dla każdej z grup, fizyka - 20 h wykładów i 20 h ćwiczeń dla każdej z grup, zajęcia odbędą się w pierwszych 5 tygodniach semestru zimowego (X-XI 2009), liczba osób w jednej grupie max. 20, po kursie z zajęć wyrównawczych - test sprawdzający. Budownictwo- 6 grup, Inzynieria Środowiska -9 grup

Stypendium motywacyjne przysługuje Uczestnikom Projektu, którzy w roku akademickim 2009/2010 podjęli studia po raz pierwszy w życiu, tylko na kierunku zamawianym, przysługuje Uczestnikom Projektu, którzy zaliczyli zajęcia wyrównawcze organizowane w ramach Projektu, stypendium przyznawane jest 10. osobom na każdym kierunku zamawianym, okres pobierania stypendium = okres trwania studiów I stopnia tzn.7 semestrów (październik 2009 – styczeń 2013) z przerwami na miesiące wakacyjne tj. lipiec, sierpień, wrzesień; wysokość stypendium wynosi 1000 zł brutto /m-c, przyznawane jest na wniosek Uczestnika Projektu. Stypendium w sumie 31 miesięcy dla każdego uczestnika. 1000 zł brutto (łacznie z podatkiem dochodowym)

Dokumenty, z którymi należy się zapoznać: zasady studiowania na kierunkach zamawianych w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, Wymagane dokumenty, aby przystąpić do projektu: - umowa uczestnictwa w projekcie (wszyscy uczestnicy projektu), oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (wszyscy uczestnicy projektu), wniosek o przyznanie stypendium motywacyjnego (osoby ubiegające się o stypendium), umowa o wypłatę stypendium motywacyjnego (osoby, którym przyznano stypendium), oświadczenie o danych uczestnika projektu (osoby, którym przyznano stypendium).

Obowiązki Uczestnika Projektu regularne i punktualne uczestnictwo we wszystkich zajęciach dydaktycznych organizowanych w ramach Projektu, potwierdzanie uczestnictwa na listach obecności, wypełnienie testów zaliczających zajęcia wyrównawcze, informowanie o wszelkich zmianach swoich danych zawartych w dokumentach związanych z realizacją Projektu

Strona internetowa projektu: www.org.up.wroc.pl/stypendia/ Kontakt do osób odpowiedzialnych za realizację projektu: Kierownik Projektu dr hab. inż. Elżbieta Bondar-Nowakowska, tel. (71) 320-5590, pl. Grunwaldzki 24, pok.206M e-mail: elzbieta.bondar-nowakowska@up.wroc.pl Koordynator merytoryczny - Inżynieria Środowiska dr inż. Ewa Burszta-Adamiak, tel. (71) 32 05 555, pl. Grunwaldzki 24, pok. 324M e-mail: ewa.burszta-adamiak@up.wroc.pl Koordynator merytoryczny – Budownictwo dr inż. Bogusława Mamok, tel. (71) 32 05 544, pl. Grunwaldzki 24, pok. 304 M e-mail: mamok@iis.ar.wroc.pl Pracownik Biura Projektu mgr inż. Sylwia Nowicka, tel (71)32 05 544, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 42, pok.2 e-mail: sylwia.nowicka@up.wroc.pl

„Program Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu dotyczący zwiększenia liczby absolwentów kierunków przyrodniczo-technicznych o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy” projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.