Polityka anty-plagiatowa w szkolnictwie wyższym w Europie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

i jego oferta wyjazdów na praktyki zagraniczne
Oferta dla doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Uniwersytet Warszawski
ERASMUS DLA PRACOWNIKÓW na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu
ERASMUS DLA PRACOWNIKÓW w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Wspieranie Podmiotów ICT w Europie Środkowo-Wschodniej i Krajach Kandydujących na przykładzie 6. Programu Ramowego UE Świętokrzyski Punkt Kontaktowy.
EURYDICE Sieć Informacji o Edukacji w Europie, istnieje od 1980 r.
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Projekt pt.: Wsparcie dla rozwoju i adaptacji na Dolnym Śląsku Realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Budowa powiązań z otoczeniem gospodarczym Panel.
dr Janina Pietrzak Dyrektor
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu uczenie się przez całe życie – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES DR BOGUSŁAW KLIMCZUK WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I ADMINISTRACJI.
Pomorski Klaster ICT - sukces w praktyce
o Badanie jest częścią projektu Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
Konstruowanie i opracowanie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych Zadanie będzie realizowane w okresie od do roku.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
2 Agenda działań na rzecz równości szans płci PO KL – wyzwania na przyszłość Dorota Bortnowska, Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS.
Wyjazdy zagraniczne studentów GWSP w ramach programu LLP-Erasmus.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Prezentacja wykonana w ramach projektu: Plan rozwoju Politechniki Częstochowskiej Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
LED – zwiększenie oszczędności energii poprzez przejście na oświetlenie LED w przestrzeni publicznej Prezentacja Projektu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
PROJEKT MIGRANTS+ realizowany w ramach Programu UE: Uczenie się przez całe życie, przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach zawodowych. 1.
Podstawowe informacje na temat programu
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Zapis prezentacji:

Polityka anty-plagiatowa w szkolnictwie wyższym w Europie mgr Aneta Ciepielewska Dział Kształcenia Politechnika Łódzka 510321-LLP-1-2010-1-UK-ERASMUS-EMHE

Droga Politechniki Łódzkiej do realizacji projektu: 2004 r. podpisanie umowy bilateralnej z Coventry University w ramach programu Erasmus, 2008 r. pierwsza próba złożenia projektu- brak akceptacji ze strony Unii Europejskiej, 2009 r. druga próba złożenie wniosku-akceptacja Komisji Europejskiej, 2010 r. początek realizacji projektu.

Ramy czasowe projektu: od 01.10.2010 r. do 30.09.2013 r. Partner wiodący: Coventry University-Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Pn. Partnerzy współpracujący: Aleksandras Stulginskis University- Litwa, Mendel University - Czechy, University of Nicosia - Cypr, Politechnika Łódzka-Polska.

Cele szczegółowe projektu: stworzenie anonimowych narzędzi do ankietyzacji studentów, nauczycieli akademickich oraz kadry zarządzającej uczelniami wyższymi, służących do przebadania działań związanych z polityką antyplagiatową w szkolnictwie wyższym w Europie, opracowanie wyników ankiet w celu podniesienia świadomości w zakresie polityki antyplagiatowej, stworzenie narzędzi do wykrywania plagiatu w tekstach naukowych, opracowanie studiów przypadku, pokazujących dobre praktyki w zakresie przeciwdziałania plagiatowi.

Działania zrealizowane: stworzenie ankiet, przeprowadzenie badań pilotażowych, stworzenie strony projektu na której dostępne są ankiety on - line, przetłumaczenie ankiet na 14 języków.

Działania realizowane: przeprowadzanie ankiet, opracowywanie studiów przypadku, tworzenie oprogramowania wykrywającego plagiat, przygotowanie publikacji naukowych poświęconych tematyce plagiatu.

Korzyści wynikające z realizacji projektu: zacieśnienie współpracy pomiędzy PŁ, a innymi uczelniami wyższymi biorącymi udział w projekcie, nawiązanie kontaktów z uczelniami w Europie, zainteresowanymi tematyką plagiatu, pisanie 2 prac doktorskich na temat plagiatu, podniesienie kwalifikacji i kompetencji osób realizujących projekt.

Korzyści wynikające z udziału w projekcie: poufny profil uczelni w których przeprowadzane są ankiety opracowany na podstawie badania, możliwość uczestniczenia w dalszych badaniach i korzystania z publikacji, pozyskanie wiedzy na temat dobrych praktyk, wpływ na modernizację programu UE dotyczącego szkolnictwa wyższego.

Oficjalna strona projektu, na której znajdują się ankiety: http://ippheae.eu Pytania proszę kierować na adres mailowy: aneta.ciepielewska@p.lodz.pl 510321-LLP-1-2010-1-UK-ERASMUS-EMHE

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 510321-LLP-1-2010-1-UK-ERASMUS-EMHE