W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Przeciwdziałanie przemocy domowej
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Proces zjednoczenia się osób, grup, instytucji, państw. Tworzenie z nich jednego, jednolitego organizmu, który później wspólnie współpracuje. Integrowanie.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
ART Aggression Replacement Training TZA Trening Zastępowania Agresji
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy
„Praca jest dobrem, które zapewnia Człowiekowi godność
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Zadawanie pytań.
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Realizacja projektu Rok szkolny
Rozwój społeczny dziecka
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
w praktyce pedagogicznej
Na czym polega socjoterapia?
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Przygotowała Agnieszka Rutkowska
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Rozpoznanie i postępowanie z dzieckiem w stanie zagrożenia życia
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Wychowywać to kochać i wymagać
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Komunikacja niewerbalna – mimika twarzy
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja międzyludzka
Metody komunikowania się
Metody komunikowania się.
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
The Leader in Me.
Dr n med. n biol Nadia Bryl
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Stowarzyszenie Psychoedukacji i Terapii „EVOLUTIO” zaprasza do udziału w BEZPŁATNYM: Treningu asertywności   DZIĘKI UDZIAŁOWI W TRENINGU: - poznasz uniwersalne.
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
Zespół Stresu Pourazowego (PTSD)
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Program szkolenia Integrowanie – niezbędny element oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych. Przełamanie barier w komunikowaniu się. Rozpoznawanie.
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH Halina Wawrzynowicz   METODA GRUP BALINTA W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH Pracownia Psychotraumatologii Katedra Medycyny Ratunkowej i Katastrof Akademii Medycznej im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu

Warunki właściwego przebiegu procesu komunikowania się to: Warunki właściwego przebiegu procesu komunikowania się to: * wytworzenie więzi wzajemnego zaufania osób komunikujących się, * właściwe wzajemne rozumienie się, * wspólne poszukiwanie rozwiązań, * przekazywanie umiejętności porozumiewania się. Na efektywne komunikowanie składają się umiejętności, które dotyczą: * obserwacji(spostrzeganie i interpretacja, niewerbalne zachowanie, umiejętne słuchanie, parafrazowanie), * eksploracji (streszczenie, zadawanie pytań, konkretyzacja), * reakcji (wyrażanie uczuć, sprzężenie zwrotne, odzwierciedlanie). Nie zawsze proces komunikowania się przebiega bez zakłóceń. Istnieją różne techniki i metody służące doskonaleniu umiejętności społecznych. Jedną z nich jest udział w grupie Balinta, będący poszukiwaniem efektywnych sposobów rozwiązywania trudnych problemów powstających w interakcjach pomiędzy ludźmi.

Zasady pracy w grupach Balinta Kształcenie relacji interpersonalnej w grupach Balinta odbywa się w zespołach składających się od 8 – 12 osób. Uczestnicy poznają wiedzę teoretyczną i uczą się praktycznie rozpoznawać ekspresję, reakcje emocjonalne, postawy i schematy zachowań w kontaktach z ludźmi. Trening w grupie pozwala poznać ukryte sygnały w komunikacji niewerbalnej, różnorodność jawnych i ukrytych potrzeb i motywacji, odmienną wartość tych samych faktów dla różnych osób. Poprzez uczestnictwo w grupach Balinta nabywa się umiejętności sterowania swoimi emocjami, głębszego poznania własnych reakcji i motywacji. Prowadzi to do unikania niepotrzebnych konfliktów. Nie jest to grupa terapeutyczna, tylko samodoświadczalna. Uczymy się przez doświadczenie innych; każdy uczy się od każdego. Inaczej mówiąc, jest to leczenie kontaktem. Jeśli nauczymy się mówić o swoich oczekiwaniach innym – znacznie ułatwimy sobie relacje interpersonalne.

Znaczenie treningów w grupach Balinta dla ratowników medycznych W ramach grup Balinta mogą być kształtowane i polepszane umiejętności interpersonalne zarówno ratownik - poszkodowany, jak i ratownik – ratownik. Doświadczenia wyniesione z treningów Balinta pozwalają lepiej radzić sobie z negatywnymi emocjami i uczuciami (takimi jak złość, gniew, strach, poczucie winy, poczucie krzywdy, itp.), na które ratownicy są w swej pracy często narażeni. Metoda ta zwiększa zaufanie do siebie i innych członków zespołu ratowniczego. Pozwala spojrzeć na innych jak na współpracowników pomagających sobie, a nie jak na rywali, co zwiększa efektywność zespołu. Jest to metoda, którą można stosować w różnym czasie po przeżyciu nieudanej relacji, w odróżnieniu od tzw. „odprawy emocjonalnej” , która powinna być stosowana bezpośrednio po traumatycznym wydarzeniu, oraz od metod debriefingu (odreagowania), które powinny być przeprowadzone jednorazowo, w czasie od 24 do 72 godzin po zdarzeniu.