Dlaczego warto starać się o unijne dofinansowanie badań? AEROTOP – Marie Curie European Project Transfer of Knowledge MTKD-CT-2004-003170 Alicja Stach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Maciej Pietrzykowski Katedra Strategii i Polityki
Advertisements

Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Dr inż. Michał Klepka Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE
„HEALTH-PROT” Od porażki do sukcesu
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
WISE Women Integration and Skills for Entrepreneurship Warsztaty 30 czerwca 2006 Katarzyna Doliwa - OPI.
Services in support for business and innovation usługi wspierające biznes i innowacje w Polsce Południowej Małgorzata Borek Politechnika Krakowska.
Krajowy Punkt Kontaktowy 6.PR 1 Andrzej Sławiński NEST Analiza wyników konkursu z 14 maja 2003.
British Council Poland
JAK WŁĄCZYĆ SIĘ W PROJEKTY EUROPEJSKIE?. POMYSŁ NA PROJEKT – ALE JAKI? Projekty realizowane w ramach współpracy (collaborative projects) Sieci doskonałości.
Konferencja prasowa Zarządu Województwa Lubuskiego r.
6 Program Ramowy System Stypendiów Marii Curie Małgorzata Zysińska LPK ds. 5PR UE.
Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą i Rozwoju Uczelni prof. dr hab. Roman Kołacz AKADEMIA ROLNICZA WE WROCŁAWIU Wrocław, ul. C.K. Norwida 25/27.
mgr Anna Domagalska Katedra Inżynierii Wiedzy WETI PG
Centrum Wikliniarstwa w Rudniku nad Sanem
Szósty Program Ramowy Unii Europejskiej IST 6PR-3 call Krajowy Punkt Kontaktowy 6PR UE Tematyka 3 Konkurs Priorytetu Tematycznego.
Jak Słoneczniki van Gogha mają się do AEROBIOLOGII czyli jak pokonywać przeciwności realizując grant europejski Nic nie poradzę na to, że nikt nie kupuje.
Krystyna BANDAU-PALKA gł. specjalista DWM – MN i Sz W
WIELKOPOLSKA W PROGRAMACH RAMOWYCH UE Podsumowanie 6. Programu Ramowego i Przygotowania do 7. Programu Ramowego Poznań, 8 czerwca 2006 r. Doświadczenia.
Alicja Stach 2004 Jak Słoneczniki van Gogha mają się do AEROBIOLOGII czyli jak napisać skuteczny grant europejski Trzeba: mieć 102% pewności, że to co.
AEROTOP – Jak napisać skuteczny projekt europejski ………..postępy w realizacji Marie Curie European Project Transfer of Knowledge MTKD-CT A.
Jak włączyć się do 6PR? Przegląd możliwości uczestnictwa Elżbieta Książek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Poznański Park Naukowo-Technologiczny Fundacji.
Seminarium Kariera naukowa - oferta 7. Programu Ramowego Poznań, 17 października 2007 r. Doświadczenia stypendysty Marie Curie Jacek Dach Akademia Rolnicza.
Jak Słoneczniki van Gogha mają się do AEROBIOLOGII czyli jak napisać skuteczny grant europejski Trzeba: mieć 102% pewności, że to co robię jest bardzo.
Poznański Park Naukowo- Technologiczny
Konferencja Inaugurująca 7. Program Ramowy Badań i Rozwoju Technologicznego UE w Regionie Zachodnim Poznań, 15 stycznia 2007 r. Doświadczenia stypendysty.
WYKORZYSTAJ POTENCJAŁ UCZELNI – ZAŁÓŻ FIRMĘ OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWA Przedsiębiorczość akademicka. Stan i możliwości rozwoju w woj. opolskim. Opole,
1 Sieć Punktów Kontaktowych w Wielkopolsce Oferta Sieci PK Matylda Dąbrowska Punkt Kontaktowy przy Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.
Wielkopolska w 6. Programie Ramowym UE Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Fundacja UAM – Poznański Park Naukowo-Technologiczny.
1 PRZYGOTOWANIA DO 7. PROGRAMU RAMOWEGO UE REGIONY WIEDZY I INNOWACJI RESEARCH POTENTIAL = CENTERS OF EXCELLENCE ANDRZEJ SIEMASZKO KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY.
XIX Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej Gniezno września 2013 r.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
Proces Boloński Życie i twórczość.
Prezentacja projektu Education and awareness raising – the key to understand EU enlargement process.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią Konferencja Informacyjna, 2 marca 2010 Uniwersytet.
Przyjazne Społeczeństwo Informacyjne Information Society Technologies Dzień Informacyjny IST PTI, Krajowy Punkt Kontaktowy 5PR UE
Akademia Młodych Biologów Lykeion Opieka merytoryczna PRACOWNIA BIOLOGII I CENTRUM EDUKACJI EKOLOGICZNEJ PAŁACU MŁODZIEŻY W KATOWICACH.
POGŁĘBIANIE WSPÓŁPRACY W ZAKRESIE OŚWIATY – WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI, KONKURS WIEDZY DLA UCZNIÓW.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Instytut Spraw Publicznych
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
40 lat minęło... W Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Słubicach
Łączna długość pielgrzymkowych dróg Jana Pawła II wynosi ok
1 Centrum Doskonałości BioMoBiL po półtora roku działalności Nowe metodyki laboratoryjne – czy możemy wypełnić istniejące luki ? Gdynia, 26 listopada 2004.
MIĘDZYNARODOWY PRZEGLĄD TEATRÓW WSPANIAŁYCH PROJEKT FINANSOWANY CZĘŚCIOWO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU INTERREG III A.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią
Ceremonie oficjalne i państwowe
INNO – EKO – TECH Innowacyjne centrum dydaktyczno – badawcze alternatywnych źródeł energii, budownictwa energooszczędnego i ochrony środowiska Politechniki.
Ceremonie oficjalne i państwowe
1/15 EURAXESS Europejska Sieć Centrów Informacji dla Naukowców EURAXESS Portal dla mobilnych naukowców Monika Kornacka Krajowy Punkt Kontaktowy Programów.
Debata Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Cieszacinie Wielkim
Oddział Dolnośląski Stowarzyszenia Nauczycieli Naturalnego Planowania Rodziny.
6 Program Ramowy Zasoby ludzkie i mobility (patronat Marii Curie) MEUR Akcje dla instytucji (Host-driven actions) Sieci badawczo-szkoleniowe.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
1 Konferencja Inaugurująca Projekt „BUSINESS TO NATURE – Nowe podejście do rozwoju przedsiębiorczości na obszarach cennych przyrodniczo” Warszawa, 18 maja.
Kalendarz 2020.
1 Polskie ośrodki naukowo-badawcze w programie ESPON  Rozmieszczenie instytucji biorących udział w programie ESPON  Dotychczasowe uczestnictwo Polski.
Wybrane zagadnienia raportu z ankiety ewaluacyjnej (wrzesień 2013 r.) respondenci: studenci studiów III stopnia biorący udział w Programie MOST w roku.
Uniwersytet Gdański - droga do „światowej” uczelni Grzegorz Węgrzyn Prorektor ds. Nauki Uniwersytetu Gdańskiego.
poszukiwania stypendium
..
Tygodnia Pracy Socjalnej w Bydgoszczy 20 – 23 marca 2017 roku
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
..
..
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
Zapis prezentacji:

Dlaczego warto starać się o unijne dofinansowanie badań? AEROTOP – Marie Curie European Project Transfer of Knowledge MTKD-CT Alicja Stach * Pracownia Aeropalinologii, Instytut Biologii Środowiska Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu

AEROTOP należy do projektów w grupie Marie Curie European Fellowships for Transfer of Knowledge, Programme Structuring the European Research AreaAEROTOP należy do projektów w grupie Marie Curie European Fellowships for Transfer of Knowledge, Programme Structuring the European Research Area

Kto i kiedy poinformował mnie o możliwościach uzyskania dofinansownia ? Kto i kiedy poinformował mnie o możliwościach uzyskania dofinansownia ? W listopadzie 2002 – szukałam możliwości dofinansowania SECBA 2003….W listopadzie 2002 – szukałam możliwości dofinansowania SECBA 2003…. Pani Elżbieta Książek z Regionalnego Punktu kontaktowego w Poznaniu – oraz zespół współpracowników: Ewa Kocińska, Agata Bartoszewska, Paweł BartoszekPani Elżbieta Książek z Regionalnego Punktu kontaktowego w Poznaniu – oraz zespół współpracowników: Ewa Kocińska, Agata Bartoszewska, Paweł Bartoszek

Jeśli X,Y czy Z…..w moim przypadku - aerobiologia była nową dziedziną na naszym Uniwersytecie, w naszym regionie w naszym kraju……..mieliśmy szanse na uzyskanie dofinasowania w myśl jednej z zasad 6Ramowego Programu – dążenia do ujednolicenia przestrzeni badawczej w Europie…..i to był mój punkt wyjściowyJeśli X,Y czy Z…..w moim przypadku - aerobiologia była nową dziedziną na naszym Uniwersytecie, w naszym regionie w naszym kraju……..mieliśmy szanse na uzyskanie dofinasowania w myśl jednej z zasad 6Ramowego Programu – dążenia do ujednolicenia przestrzeni badawczej w Europie…..i to był mój punkt wyjściowy

Pierwszy krok polegał na poszukaniu partnerów od których będziemy się uczyć, to jest ośrodków europejskich, gdzie ta dziedzina jest bardzo dobrze rozwinięta, a w których osoby z naszego ośrodka będą mogły się uczyć………..Pierwszy krok polegał na poszukaniu partnerów od których będziemy się uczyć, to jest ośrodków europejskich, gdzie ta dziedzina jest bardzo dobrze rozwinięta, a w których osoby z naszego ośrodka będą mogły się uczyć……….. Na moje zaproszenie do projektu pozytywnie odpowiedziały: profesor Carmen Galan z Uniwersytetu w Cordoba (Hiszpania) i profesor Jean Emberlin z Worcester (Wielka Brytania)Na moje zaproszenie do projektu pozytywnie odpowiedziały: profesor Carmen Galan z Uniwersytetu w Cordoba (Hiszpania) i profesor Jean Emberlin z Worcester (Wielka Brytania)

5 Podstawą przygotowania wniosku była mapa z artykułu Jäger & Mandrioli w Aerobiologia 1991, ilustrująca rozmieszczenie punktów pomiarów w tym czasie. Na to naniosłam dane uzyskane od Siegfrieda Jägera dotyczące wybranych Państw w tym Polski w 2003r S. Jäger, P. Mandrioli Aerobiologia

Zadania w projekcie AEROTOP Zadania w projekcie AEROTOP Sprowadzenie na Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu nowej dziedziny nauki jaką jest aerobiologia. Transfer wiedzy odbywa się wielotorowo, między innymi poprzez: Organizację laboratorium aerobiologicznego, które docelowo powinno pracować na poziomie jaki reprezentują partnerzy z Uniwersytetów w Córdoba i WorcesterOrganizację laboratorium aerobiologicznego, które docelowo powinno pracować na poziomie jaki reprezentują partnerzy z Uniwersytetów w Córdoba i Worcester Prowadzenie wspólnych badań w Poznaniu Wielkopolsce oraz w Ośrodkach Partnerskich w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.Prowadzenie wspólnych badań w Poznaniu Wielkopolsce oraz w Ośrodkach Partnerskich w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Zadania w projekcie AEROTOP Przygotowanie zajęć dydaktycznych dla studentów Wydziału Biologii UAM,Przygotowanie zajęć dydaktycznych dla studentów Wydziału Biologii UAM, Stworzenie bazy danych aerobiologicznych dla Poznania i Wielkopolski z możliwością aktualizacji danych w Wiedniu i przygotowania cotygodniowej prognozy dla alergików na stronie (European Pollen Information)Stworzenie bazy danych aerobiologicznych dla Poznania i Wielkopolski z możliwością aktualizacji danych w Wiedniu i przygotowania cotygodniowej prognozy dla alergików na stronie (European Pollen Information) Transfer wiedzy poprzez Poznań do ośrodków Uniwersyteckich w Polsce, gdzie już prowadzony jest monitoring aerobiologiczny oraz pozyskanie nowych ośrodków pod kątem tworzenia sieci monitoringu aerobiologicznego w Polsce (organizacja warsztatów )Transfer wiedzy poprzez Poznań do ośrodków Uniwersyteckich w Polsce, gdzie już prowadzony jest monitoring aerobiologiczny oraz pozyskanie nowych ośrodków pod kątem tworzenia sieci monitoringu aerobiologicznego w Polsce (organizacja warsztatów )

Przed 1 lutego 2004 Pracownia Aeropalinologii na Uniwersytecie nie istniała!!!! AEROTOP umożliwił: Zorganizowanie od podstaw laboratorium wyposażonego w podstawową aparaturę umożliwiającą prowadzenie badań na światowym poziomie,Zorganizowanie od podstaw laboratorium wyposażonego w podstawową aparaturę umożliwiającą prowadzenie badań na światowym poziomie, Opracowanie protokołów gromadzenia danych i przesyłania do Wiednia do EPI (dla całej Polski),Opracowanie protokołów gromadzenia danych i przesyłania do Wiednia do EPI (dla całej Polski), Wydanie poradnika do prowadzenia badań koncentracji aeroplanktonu z zastosowaniem aparatu Hirsta (przekazano wszystkim ośrodkom w kraju)Wydanie poradnika do prowadzenia badań koncentracji aeroplanktonu z zastosowaniem aparatu Hirsta (przekazano wszystkim ośrodkom w kraju)

AEROTOP umożliwił: Studentom na Wydziale Biologii uczestnictwo w zajęciach z aerobiologii,Studentom na Wydziale Biologii uczestnictwo w zajęciach z aerobiologii, Powstanie 2 pierwszych prac licencjackich, a w przygotowaniu są 2 prace magisterskie i kolejne 3 licencjackiePowstanie 2 pierwszych prac licencjackich, a w przygotowaniu są 2 prace magisterskie i kolejne 3 licencjackie Zaprezentowanie 9 prac podczas 8 Międzynarodowego Kongresu Aerobiologicznego w Szwajcarii (21-26 sierpnia 2006) – Pracownie Aeropalinologii reprezentowały 3 osobyZaprezentowanie 9 prac podczas 8 Międzynarodowego Kongresu Aerobiologicznego w Szwajcarii (21-26 sierpnia 2006) – Pracownie Aeropalinologii reprezentowały 3 osoby Przedstawienie 6 prezentacji na Ogólnopolskiej Konferencji w Lublinie (28-29 września 2006)Przedstawienie 6 prezentacji na Ogólnopolskiej Konferencji w Lublinie (28-29 września 2006)

AEROTOP umożliwił: Kontynuację wspólnych badań z Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie, Uniwersytetem Rzeszowskim, Akademią Rolniczą w Lublinie, Akademią Medyczną w Poznaniu,Kontynuację wspólnych badań z Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie, Uniwersytetem Rzeszowskim, Akademią Rolniczą w Lublinie, Akademią Medyczną w Poznaniu, Podjęcie współpracy z Akademią Rolniczą w Poznaniu i Akademią Rolniczą w Bydgoszczy,Podjęcie współpracy z Akademią Rolniczą w Poznaniu i Akademią Rolniczą w Bydgoszczy, Podjęcie współpracy z Nadwarciańskim Parkiem Krajobrazowym (tworzenie regionalnej sieci)Podjęcie współpracy z Nadwarciańskim Parkiem Krajobrazowym (tworzenie regionalnej sieci)

Figure 10. Back-trajectory analysis, start of run 06:00hrs on the 8 th September 2005

Conclusion NPARU UCO AMU

Jednym z celów AEROTOPu jest transfer zdobytej wiedzy do innych ośrodków aerobiologicznych w Polsce. Odbywa się to między innymi przez organizację warsztatów dla aerobiologów z całej Polski 8-10 kwietnia 2005 odbyły się: Fungal Spores Workshop kwietnia 2005 odbyły się: Fungal Spores Workshop kwietnia 2006 odbyły się warsztaty Data Base, Quality Control and Statistic in Aerobiology w dniach maja 2007, zaplanowane są warsztaty Phenology, Forecasting and Allergenicity w dniach maja 2007, zaplanowane są warsztaty Phenology, Forecasting and Allergenicity

Pracownia Aeropalinologii we wrześniu 2004

Pracownia Aeropalinologii 11 stycznia 2007

… AEROTOP umożliwił – uruchomienie nowych punktów pomiarowych

Dziękuję Państwu za uwagę Chciałabym podziękować szczególnie:Chciałabym podziękować szczególnie: Panu prof. Bronisławowi Marciniakowi za to, że będąc rektorem do spraw nauki i współpracy z zagranicą w 2003 roku, zachęcił mnie do napisania projektu i popierał moje starania w czasach, kiedy aerobiologia na UAM była tylko moim hobby……… Panu prof. Bronisławowi Marciniakowi za to, że będąc rektorem do spraw nauki i współpracy z zagranicą w 2003 roku, zachęcił mnie do napisania projektu i popierał moje starania w czasach, kiedy aerobiologia na UAM była tylko moim hobby……… Panu prof. Wojciechowi Silnemu z Akademii Medycznej za to, że w 1996 roku zakupił aparat wolumetryczny i mogłam prowadzić badania na AMPanu prof. Wojciechowi Silnemu z Akademii Medycznej za to, że w 1996 roku zakupił aparat wolumetryczny i mogłam prowadzić badania na AM Państwu: Elżbiecie Książek, Ewie Kocińskiej, Agacie Bartoszewskiej i Pawłowi Bartoszkowi za pomoc w przygotowaniu wnioskuPaństwu: Elżbiecie Książek, Ewie Kocińskiej, Agacie Bartoszewskiej i Pawłowi Bartoszkowi za pomoc w przygotowaniu wniosku