Beata Kossek Milena Pleskot Aleksander Nowak Mariusz Sadurski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

Związek Banków Polskich
Analiza PEST Łukasz Hańderek Filip Łakomik.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Istota i funkcje podatku
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Raport z audytu technologicznego dla FIRMY PRODUKCYJNO-HANDLOWO -USŁUGOWEJ "HAGO" MAŁGORZATA HANDKIEWICZ Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Jędrzejczak.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
P O P Y T , P O D A Ż.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Całkowity koszt zakupu i kredytowania mieszkania - kompleksowa kalkulacja Warszawa, września 2004 r. Fundacja na Rzecz Kredytu Hipotecznego.
Cena jako figlarne narzędzie w rękach przedsiębiorców KONSUMENCIE, NIE DAJ SIĘ!
KONFERECJA Jestem Kobietą Pracującą czyli o zarobkowej i nie zarobkowej pracy kobiet, 10 grudnia 2005 Kobiety na rynku pracy w Polsce. Aspekty ekonomiczne.
Finanse Zbigniew Kuryłek
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Dr Agnieszka Chłoń–Domińczak Perspektywy wykorzystania ewaluacji w obszarze krajowych środków publicznych.
Wydatki strukturalne.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego
24 kwietnia 2006, Warszawa Elżbieta J. Syrda 24 kwietnia 2006, Warszawa Budownictwo – wyniki roku 2005, perspektywy i uwarunkowania działalności branży.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 14 we Wrocławiu
PROGNOZA WPŁYWÓW I WYDATKÓW FUNDUSZU UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
Czynniki zmian czyli, co od czego zależy. Co wpływa na wyniki spzoz? 1/2 1. Czynniki ekonomiczne 2. Czynniki polityczne, prawne i fiskalne 3. Czynniki.
Podatki Dalej. Vat W dniu 1 maja 2004r. weszła w życie nowa ustawa z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004r., Nr 54, poz. 535,
Prawo popytu.
Technik żywienia i usług gastronomicznych
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Rządowy program Pomoc państwa w zakresie dożywiania kryteria podziału środków z budżetu państwa Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
NISZE AKTYWNOŚCI GOSPODARCZEJ NA DOLNYM ŚLĄSKU
Katarzyna Piętka-Kosińska CASE-Doradcy Warszawa,
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
RZECZYWISTY POZIOM CEN NA RYNKU MIESZKANIOWYM – PROGNOZA 2010.
Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004r. (Dz.U nr 22, poz. 169) w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w.
Strategia przedsiębiorstwa
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Specyfika regionalna i lokalna Czynniki warunkujące rozwój.
TECHNIK ŻYWIENIA I ORGANIZACJI USŁUG GASTRONOMICZNYCH
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
Specjalna Strefa Ekonomiczna Pustków - Gmina Dębica
KALKULACJA CEN W GASTRONOMII
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Analiza zdolności ekonomicznej gminy Nowa Dęba – powiat tarnobrzeski Dominika Pyryt Dorota Bieleń Justyna Buczek Marta Deptuch Zespół Szkół nr 2 w Nowej.
INFLACJA Wykonał:PawełSochacki Kl.1 Te. Rodzaje inflacji Inflacja popytowa Inflacja popytowa Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna.
Magdalena Kaczmarek Ilona Urbaniak Klasa III TH. Zakłady żywienia zbiorowego… Organizują one: - Przetwórstwo gastronomiczne, polegające na przygotowywaniu.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
ŚWIAT I POLSKA PRZED NOWYMI WYZWANIAMI KONIUNKTURA GOSPODARCZA ŚWIATA I POLSKI Koniunktura i handel światowy. Podstawowe tendencje Juliusz Kotyński.
Konsekwencje starzenia się ludności dla polskiego systemu emerytalnego FUNDUSZ REZERWY DEMOGRAFICZNEJ dr Piotr Obidziński Instytut Finansów Katedra Ubezpieczeń.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
GOSPODARKA ŚWIATA I POLSKI – SZANSE I ZAGROŻENIA
„Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych”
Czynniki wpływające na przetrwanie i rozwój nowych podmiotów
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Negatywny wpływ rekompensat na ekonomikę gospodarstw karpiowych.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Uwarunkowania gospodarcze polityki gospodarczej w Polsce
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
Zapis prezentacji:

Beata Kossek Milena Pleskot Aleksander Nowak Mariusz Sadurski „SZANSE I ZAGROŻENIA DLA ROZWOJU TANIEJ BAZY GASTRONOMICZNEJ NA PRZYKŁADZIE WARSZAWSKICH BARÓW MLECZNYCH” Beata Kossek Milena Pleskot Aleksander Nowak Mariusz Sadurski

CELE I METODYKA BADAŃ CELE analiza czynników warunkujących funkcjonowanie barów mlecznych przedstawienie szans i zagrożeń rozwoju BM na rynku warszawskim METODYKA BADAŃ badania wtórne: literatura tematyczna, raporty, artykuły prasowe, ustawy i rozporządzenia badania pierwotne: wywiady

HIPOTEZY Atrakcyjne ceny posiłków są w stanie przyciągnąć nowych klientów Bary mleczne są atrakcją turystyczną Warszawy Klientami barów są osoby o najniższych dochodach Cofnięcie dotacji spowoduje zamykanie barów mlecznych

CO TO JEST BAR MLECZNY? Samoobsługowy, bezalkoholowy, ogólnodostępny zakład masowego żywienia, prowadzący produkcję i sprzedaż potraw mleczno – nabiałowo – jarskich wchodzących w skład posiłków całodziennych wg Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 grudnia 2000 roku w sprawie stawek, szczegółowych zasad, trybu udzielania i rozliczania dotacji przedmiotowych do posiłków sprzedawanych w barachj mlecznych Dz.U. nr 116 poz. 1220

WARSZAWSKIE BARY MLECZNE Uniwersytecki Pod Barbakanem Familijny Świętokrzyski Bambino Średnicowy Złota Kurka Biedronka Ząbkowski Rusałka Marymont Szwajcarski Gdański Sady Malwa Wilanowski

CZYNNIKI WARUNKUJĄCE ROZWÓJ BARÓW MLECZNYCH Ekonomiczne Technologiczne Społeczno – demograficzne Polityczno - prawne Konkurencji

UWARUNKOWANIA EKONOMICZNE Gospodarka wolnorynkowa Wzrost gospodarczy Tendencja spadkowa stopy bezrobocia Wskaźniki inflacji Wzrost kosztów siły roboczej

UWARUNKOWANIA TECHNOLOGICZNE brak postępu technologicznego i jakościowego poprawa warunków technologicznych i sanitarnych w poszczególnych barach mlecznych likwidacja placówek niespełniających warunków sanitarnych zaostrzenie przepisów sanitarnych po wejściu do Unii Europejskiej

UWARUNKOWANIA SPOŁECZNO - DEMOGRAFICZNE spadek umieralności i wzrost przeciętnej długości życia wyraźne zubożenie wielu grup społecznych lawinowy wzrost bezrobocia i spadająca siła nabywcza chęć wyróżniania się z tłumu model starzejącego się społeczeństwa wzrost liczby studentów na terenie Warszawy polepszająca się sytuacja materialna gospodarstw domowych powszechnie akceptowane jest przygotowywanie i spożywanie posiłków w domu

PREFERENCJE POLAKÓW

Miejsca, w których zwolennicy kuchni polskiej zazwyczaj spożywają potrawy tej kuchni

UWARUNKOWANIA POLITYCZNO - PRAWNE Rok Kwota dotacji (w zł) 2001 19,7 mln 2002 16,2 mln 2003 16,3 mln 2004 18,0 mln 2005 stawka podatku VAT w gastronomii wynosi 7% wg Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 15.12.2000 r. w sprawie stawek, szczegółowych zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji przedmiotowych do posiłków sprzedawanych w barach mlecznych.

UWARUNKOWANIA KONKURENCYJNE budki typu „fastfood” restauracje McDonald’s stołówki studenckie i zakładowe

SZANSE utrzymanie dotacji na dotychczasowym poziomie bary mleczne jako atrakcja turystyczna zapotrzebowanie społeczeństwa spowodowane zubożeniem i wysokim bezrobociem szum medialny – cofnięcie dotacji do barów mlecznych moda na retro przede wszystkim niskie ceny !!!

ZAGROŻENIA cofnięcie lub zmniejszenie dotacji wzrost dochodów społeczeństwa zacofanie technologiczne warunki sanitarne w barach mlecznych pojawienie się na rynku usług gastronomicznych konkurenta lokalizacja barów mlecznych w centrum Warszawy „łakomym kąskiem” dla potencjalnych inwestorów zagranicznych

WNIOSKI KOŃCOWE Zapotrzebowanie na usługi żywieniowe w barach mlecznych Sprzyjająca koniunktura gospodarcza Brak typowej konkurencji „Monopolista cenowy” na rynku gastronomicznym Wypełnienie niszy rynkowej

WNIOSKI KOŃCOWE – WERYFIKACJA HIPOTEZ - Klientami barów są osoby o najniższych dochodach + Atrakcyjne ceny posiłków są w stanie przyciągnąć nowych klientów - Cofnięcie dotacji spowoduje zamykanie barów mlecznych + Bary mleczne są atrakcją turystyczną Warszawy

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ !