Przemiany energii w organizmie człowieka - projekt IT for US

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Warsztaty pilotażowe SPICOSA Professional Training Workshop" Gdynia, 7-8/10/2008 Science and Policy Integration for COastal Systems Assessment Warsztaty.
Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
Metody numeryczne w mechanice i projektowaniu
Technologia Edukacyjna - po co i jak ?
TERMODYNAMIKA CHEMICZNA
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
1. Standardy „różne” DWK – Doświadczenia wspomagane komputerowo – Mgr K. Służewski (IF WFAiIS UMK, s. 563) Sala ćwiczeń Po 6 grup (18 osób) 2x.
Standardy przetwarzania analogowo- cyfrowego Część II Motywacja („po co?”) Grzegorz Karwasz, Instytut Fizyki UMK.
Opracował: mgr inż. Adam Borysiuk nauczyciel mianowany
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
Uniwersytet Rzeszowski
ZAKŁAD RADIOSPEKTROSKOPII
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Jadwiga Konarska Widma wibracyjnego dichroizmu kołowego i ramanowskiej aktywności optycznej sec-butanolu: Pomiary eksperymentalne i obliczenia.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Życiorys Urodzony: Wykształcenie:
mgr Anna Domagalska Katedra Inżynierii Wiedzy WETI PG
Ministerstwo Gospodarki
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
WYNIKI MATUR 2009 Wydział Edukacji UM w Koszalinie.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MARII ZIENTARY- MALEWSKIEJ W BARCIKOWIE PROJEKT SZKOLNY – COMENIUS 1 PROJEKT SZKOLNY – COMENIUS 1 SCHOOL PARTNERSHIP EUROPEAN PROJECTS.
Wim Peeters, University of Antwerp Seminarium dla nauczycieli Część 1 Wim Peeters Uniwersytet Antwerpii Tłumaczenie: Magdalena Sadowska UMK.
Komputerowo wspomagane laboratoria szkolne
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Promotor: Autor: dr hab. inż. Jan Walkowicz Grzegorz Grzesiak
Technologia informacyjna
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Metodyka nauczania informatyki
Plan prezentacji Zarys projektu Geneza tematu
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
TECHNIKI INFORMATYCZNE W ODLEWNICTWIE
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
Na wysokościach myślenia jest sfera,
Chemia wykład 2 Termodynamika zajmuje się badaniem efektów energetycznych towarzyszących procesom fizykochemicznym i chemicznym. Termodynamika umożliwia:
Zagadnienia związane z energetyką jądrową w e-podręcznikach do chemii i do fizyki „Rad wykryłam, lecz nie stworzyłam, więc nie należy do mnie, a jest.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
SciFiEd: Science Fiction w Edukacji LLP-1-CY-Comenius-cmp Podstawowe informacje o projekcie „Nauka jest tym czym się zajmuję ale fikcja naukowa.
Podstawy chemii fizycznej
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE ORAZ NAUCZANIE ŁĄCZĄCE TECHNIKI TRADYCYJNE I TECHNIKI ONLINE Z WYKORZYSTANIEM SYSTEMÓW TELECAD I MOODLE NA POLITECHNICE GDAŃSKIEJ.
Instytut Maszyn i Urządzeń Energetycznych, Politechnika Śląska XVIII KONFERENCJA RYNEK CIEPŁA REC 2012 Nałęczów, października PRODUKCJA ENERGII ELEKTRYCZNEJ.
Www. globisens.com Czas na coś nowego!
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Komputer w procesie dydaktycznym Komputer w procesie dydaktycznym Komputer jest wykorzystywany obecnie w polskich szko łach głównie do nauczania informatyki.
Poznań Program COACH i jego wykorzystanie Ewa Mioduszewska AMSTEL Institute University of Amsterdam.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
KONFERENCJE ORGANIZOWANE PRZEZ OŚRODEK GEOMETRII I GRAFIKI INŻYNIERSKIEJ POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ OŚRODEK GEOMETRII I GRAFIKI INŻYNIERSKIEJ
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Norwegian Higher Education Structure Inge Øystein Moen Gjøvik University College Projekt współfinansowany ze środków funduszy norweskich i krajowych 1.
Szkolenie egzaminatorów ECDL © Polskie Towarzystwo Informatyczne Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych Certyfikacje ECDL w Polsce Wojciech Kulik.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
Programowalne klocki LEGO MindStorms Inna informatyka czy informatyka inaczej ? Dr Marek Piasecki Instytut Cybernetyki Technicznej Politechnika Wrocławska.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Mobilność kadry nauczycielskiej
Z matematyką przez świat.
Portfolio umiejętności i wykonanych projektów
Rola TIK w projektach przyrodniczych
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 przedmioty przyrodnicze
Propozycje dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
SP 28 LUBLIN „Otwieranie umysłów - Europa wspólny dom“ POWERSE 2016 realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Institute of Metallurgy and Materials Science of PAS
Zapis prezentacji:

Przemiany energii w organizmie człowieka - projekt IT for US Małgorzata Chmurska, Elżbieta Kawecka Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów, Warszawa

Technologia informacyjna zrozumienia przedmiotów przyrodniczych dla zrozumienia przedmiotów przyrodniczych

Action 2.1 - Training of School Education Staff IT for US Socrates-Comenius programme Action 2.1 - Training of School Education Staff 1190001-CP-1-PL-COMENIUS-C21 2004 - 2007

Koordynator Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów, Centrum Technologii Nauczania, Warszawa

Nasi partnerzy: AMSTEL – Amsterdam Mathematics Science and Technology, University of Amsterdam FCTUNL - College of Sciences and Technology, New University of Lisbon University of Leicester - School of Education UCY - University of Cyprus, Department of Educational Science Pedagogical Academy of Cracow, Chair of Computer Science

Głównym celem projektu jest opracowanie międzynarodowego kursu TI w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych

Kurs dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych IT for US Kurs dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych Kurs będzie złożony z modułow, każdy moduł będzie poświęcony jednemu tematowi (biologia, chemia, fizyka). Wykorzystane będzie takie oprogramowanie, które umożliwia konstruktywistyczne nauczanie przedmiotów przyrodniczych z zastosowaniem techniki: pomiarów wspomaganych komputerowo (data logging), pomiarów wideo, modelowania i symulacji.

Kurs dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych IT for US Kurs dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych Umożliwiają to programy: Coach, Insight i Modellus . Ćwiczenia zostały tak zaprojektowane, aby stosowanie technologii informacyjnej pomagało w rozumieniu zagadnień przyrodniczych, wprowadzało wartość dodaną.

Proponowane moduły Skoki na linie Zmiany stanu skupienia Język tabel, wykresów i funkcji Energia i organizm człowieka Reakcje chemiczne Miareczkowanie Grawitacja i gry newtonowskie Fotosynteza Pomiary elektryczne Drgania (moduł wprowadzający)

Energia i organizm człowieka Paliwo głównym źródłem energii Spalenie orzeszka - wyznaczanie wartości energetycznej pokarmów Kalibracja pojemności cieplnej kalorymetru za pomocą żarówki Energia wydzielana przez organizm ludzki Pomiary (lub film i analiza wyników) - bilans energii

Energia wydzielana przez organizm ludzki Izolowana komora Kalibracja pojemności cieplnej za pomocą żarówek Pomiary temperatury, wilgotności i poziomu dwutlenku węgla Bilans energii

Kalibracja pojemności cieplnej komory

Wyniki pomiarów

Bilans energetyczny 145 W = 120 W + 29 W ... ? C6H12O6 + 6O2  6CO2 + 6H2O + 2,9 MJ Wzrost poziomu CO2 o 3000 ppm 145 W 0,015 mol C6H12O6 120 W Wzrost temperatury o 5 o C Wzrost wilgotności o 15 % 29 W 145 W = 120 W + 29 W ... ?

Modelowanie i symulacje Simulation Insight Model parowania cieczy Model równowagi cieplnej organizmu

Dziękujemy  http://www.oeiizk.waw.pl http://www.itforus.oeiizk.waw.pl mchmur@oeiizk.waw.pl elka@oeiizk.waw.pl http://www.oeiizk.waw.pl http://www.itforus.oeiizk.waw.pl