Obchody Światowego Dnia Turystyki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Śląski System Informacji Turystycznej
PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
PRODUKT TURYSTYCZNY: zaprogramowany na sukces
Gospodarka Społeczna na Bursztynowym Szlaku
Projekt realizowany w Gminie Byczyna, woj. opolskie.
Geneza powstania Firmy Społecznej w Regionie Podbabiogórskim.
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Wiślana Trasa Rowerowa w Województwie Pomorskim
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Gdańsk miastem wolności.
Trasa turystyczna.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Województwo pomorskie –
Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze Oddział im. Henryka Kamińskiego w Pile Budowa Lokalnego Centrum Innowacji w obszarze turystyki Czarnków,
-Rok założenia – Lokalizacja – w centrum miasta, naprzeciwko Domu Rodzinnego Jana Pawła II, w budynku Muzeum Miejskiego - Godziny pracy: w sezonie.
FUNDACJA „Kraina Podgrzybka”
Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa
Cysterskie produkty turystyczne. Efekty projektu
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
Produkty turystyki uzdrowiskowej
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
PROJEKT WSPÓŁPRACY FESTIWAL SMAKU. PROJEKT NA ETAPIE PRZYGOTOWANIA : ZADANIA : 1.Analiza produktów tradycyjnych- (umowa zlecenie) 2. Cztery spotkania.
Produkt uzdrowiskowy.
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Krzysztof Margol Cele projektu: -Zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe - Zwiększenie potencjału.
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
X Posiedzenie ZR ds. koordynacji wdrażania SUE RMB
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Województwo Zachodniopomorskie
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
Dlaczego warto przyjechać? ? Dlaczego warto inwestować?
Ocena zadowolenia z przestrzeni publicznych dla młodzieży w regionie świdnickim Wykonali : Dominik Wąsowicz i Dariusz Sywała.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Gmina Gródek nad Dunajcem na Śliwkowym Szlaku
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Konferencja Gdańsk - PODR
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia rozwoju turystyki na lata Projekt Elżbieta Wyrwicz Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Wisła wzdłuż i w poprzek
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Seminarium „Wiślany Okrągły Stół”
Sieć Najciekawszych Wsi
Zapis prezentacji:

Obchody Światowego Dnia Turystyki Koncepcja rozwoju Pomorskiego Szlaku Cysterskiego Polska Agencja Rozwoju Turystyki SA Malbork, 26 września 2008 r.

Wybrane przesłanki, główne kryteria skutecznego programowania produktów turystyki kulturowej Każdy dobry produkt powinien mieć swoją silną ideę, poznane źródła, korzenie Powinien przedstawiać, uwypuklać elementy kulturowe w sposób najbardziej wiarygodny, przekonywujący Produkt kulturowy powinien stanowić swoiste dzieło sztuki – produkt wykonany z pietyzmem mistrzowskim Warto „wyposażyć” produkt w element nieznany, pociągający, kuszący turystę „czymś innym” niż spotykane na rynku oferty, nadający mu unikalny wymiar

Założenia PSC Podstawowe założenia przy kreacji: Sposób realizacji Parasol marki – wymierny efekt ekonomiczny dla Gmin i Miast cysterskich Formuła akceptowalna i zrozumiała przez „przeciętnego turystę” Rozwój i korzyść dla obszarów mniej uprzywilejowanych Sposób realizacji założeń: Utworzenie tematycznych platform współpracy wokół podproduktów PSC angażujących możliwie dużo podmiotów Łatwo rozpoznawalne oznakowanie i prezentacja atrakcji skupione wokół głównej nitki PSC łączącej punkty węzłowe Pierścienie wokół węzłów – atrakcje i szlaki wspomagające (turystyka aktywna, edukacyjna, kulturowa)

Idea przestrzenna PSC

Punkty węzłowe i pierścienie PSC Punkt węzłowy Miejscowości w obrębie pierścienia Iwięcino / Bukowo Morskie Barzowice, Cisowo, Dąbrowa, Dobiesław, Jeżyce, Karnieszewice, Słowino, Słupsk, Stary Jarosław Puck Mechowo, Starzyno, Starzyński Dwór, Strzelno, Swarzewo, Żarnowiec Oliwa Godziszewo, Łęgowo, Różyny, Trąbki Wielkie Pelplin Bielsk, Czersk, Królów Las, Nowa Cerkiew, Nowy Dwór, Pogódki, Rajkowy Koronowo Byszewo, Chełmno, Łąsko Wielkie, Mąkowarsko, Toruń, Wierzchucin Król., Wtelno

Główne wnioski z wizji lokalnej

Segmentacja rynku PSC do kogo kierować produkt? Określenie segmentów turystów, do których będzie kierowana oferta: Rodziny (wypoczynek, edukacja/ zabawa, kultura) indywidualni (2-5 os. grupy znajomych, świadomi dziedzictwa kulturowego: PSC w połączeniu mix z innymi szlakami) aktywni (rowerzyści, kajakarze, miłośnicy turystyki pieszej) pielgrzymi oraz turyści poszukujący duchowych przeżyć grupy – wycieczki objazdowe (w niewielkim stopniu) zagranica (turyści sentymentalni, gł. z Niemiec, a także pasjonaci Cystersów i ich dziedzictwa) wypoczywający (3S – jako oferta alternatywna) biznesowi (segment uzupełniający) grupy szkolne

Sieciowość produktu – łączenie rozproszonego dziedzictwa, zwiększanie wartości oferty zwiększanie wartości oferty oraz pakietu korzyści dla klienta porządkowanie organizacyjne, w tym marketingowe funkcjonowania szlaku większa zdolność do elastyczności rynkowej oraz skuteczność koordynacji Zachowujemy ideę wspólnych działań, promocji, krzyżowej informacji, spójnej identyfikacji wizualnej Elementy lokalne Usługi, atrakcje, wyróżniki lokalne Elementy pomorskie Wizualizacja, IT, kultura regionu i walory społeczne Część stała dla Polski/ Europy Dziedzictwo, przesłanie zakonu

Koncepcja funkcjonowania PSC Punkt węzłowy Jeden z 5 kluczowych produktów PSC, tworzony na bazie USP miejsca, miejsce gł. imprez i atrakcji węzła Główny punkt it - szczegółowe informacje, materiały promocyjne i informacyjne, pamiątki, dot. atrakcji w ramach danego pierścienia i całej pętli PSC oraz ogólne nt. całego SzC w PL i Europie Pierścień Obszar „obsługiwany” przez punkt węzłowy, na którym tworzone są podprodukty uzupełniające wyróżnikową ofertę węzła (m.in. turystyka piesza, rowerowa, konna, wodna)

Punkt węzłowy – uczy, inspiruje, ale i przenosi uwagę na otoczenie CZAS – „zatrzymanie” turysty na dłużej niż 1-2 h NARZĘDZIA – wyposażanie, wsparcie, gwarancje i „mapy drogowe” WIEDZA, INSPIRACJE – dostarczenia niezbędnego bagażu emocji, wyobrażeń, zainteresowań                Sprecyzowany dokładny Dynamiczny Losowo - scenariuszowy

Możliwości kompozycji ofert turystycznych na PSC Odtwarzanie wymierających zawodów: kamieniarzy, rzeźbiarzy, cieśli, stolarzy, ślusarzy, tkaczy, szewców, itd.

Pelplin – produkt kluczowy węzła i podprodukty pierścienia Wyróżnik – piśmiennictwo, Biblia Gutenberga Produkt specyficzny miejsca: skryptorium Inspiracja – biblioteka zakonna, graduały, kroniki, druk, Biblia Gutenberga… edukacja Idea produktu – warsztaty edukacyjne; projekt, angażujący turystów, podnoszący ich świadomość historyczno-kulturową w zakresie rozwoju piśmiennictwa, ze szczególnym uwzględnieniem kulturotwórczej roli skryptoriów cysterskich, jednocześnie upowszechnia wiedzę o cysterskim dziedzictwie duchowym i materialnym oraz jego oddziaływaniu na współczesność. Imprezy towarzyszące: Jarmark Cysterski m.in. z elementami edukacji piśmienniczej, Koncerty organowe – cykl koncertów muzyki klasycznej, z uwzględnieniem twórczości Cystersów Produkty uzupełniające – podprodukty pierścienia Oparte gł. na walorach przyrodniczych Kociewia (szlaki rowerowe, konne, piesze, kajakowe), poprowadzone między obiektami cysterskimi, z elementami ścieżek edukacyjnych i scenariuszowych gier terenowych Turystyka aktywna: rozwój sieci szlaków pieszych i rowerowych (jak np. wzbogacenie istniejącego szlaku Opata Wernera), konnych (np. Kociewie na cztery kopyta), kajakowych (na rz. Wierzycy) Turystyka edukacyjna: ścieżki dydaktyczne i działania nawiązujące do gospodarki Cystersów na tych terenach, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki piśmiennictwa i druku, np. warsztat scenariuszowy „Obalona czcionka” Turystyka biznesowa: Europejskie Centrum Szlaku Cysterskiego – oferta konferencyjno-szkoleniowa, wystawowa w przystosowanych pomieszczeniach dawnego młyna cysterskiego

Oliwa – produkt kluczowy węzła i podprodukty pierścienia Wyróżnik – koncerty organowe, kowalstwo Produkt specyficzny miejsca: w cysterskiej kuźni Inspiracja – pocysterska kuźnia wodna, wpływ Cystersów na rozwój rzemiosła Idea produktu – odtworzenie dawnych rzemiosł na szlaku, edukacja historyczno-praktyczna, rozwój techniki Imprezy towarzyszące: Koncerty w kuźni – cykl koncertów muzyki jaazowej Koncerty organowe – cykl koncertów muzyki klasycznej Produkty uzupełniające – podprodukty pierścienia Oparte gł. na walorach kulturowych i przyrodniczych (szlaki rowerowe, piesze, kulturowe) z przystankami w obiektach pocysterskich Turystyka aktywna: rozwój sieci szlaków pieszych i rowerowych Turystyka edukacyjna: pokazy pracy w kuźni, samodzielne wybijanie monet pamiątkowych jako element obróbki metalu Turystyka pielgrzymkowa: Memento Mori – Sanktuarium MB Łęgowskiej – zadumanie nad przemijalnością życia w kontekście wieczności i … krypty

Iwięcino/ Bukowo Morskie – produkt kluczowy węzła i podprodukty pierścienia Wyróżnik – rybołówstwo, cegielnia, bartnictwo, stolarstwo Produkt specyficzny miejsca: cystersium Inspiracja – spichlerz oraz drewniane domy mieszkalne czeladzi, chlew, stodoła, stajnia itd. Młyn, słodownia, piekarnia i kuźnia była lokalizowana nad ciekiem – młynówką Idea produktu – samowystarczalna osada edukacyjno-turystyczna Imprezy towarzyszące: Turniej Cysterski „O beczkę miodu” w Bukowie Morskim Jarmark rzemieślników Cystersium – doroczny targ wyrobów rzemieślniczych w średniowiecznej oprawie Produkty uzupełniające – podprodukty pierścienia Oparte gł. na walorach przyrodniczych i historycznych pierścienia – liczne rzemiosła jako inspiracja do tworzenia ofert edukacyjno-aktywnych, m.in. z elementami ścieżek edukacyjnych i scenariuszowych gier z cyklu „Podróże w czasie” Turystyka aktywna: rozwój sieci szlaków pieszych i rowerowych Turystyka edukacyjna: wioski tematyczne, ścieżki dydaktyczne i działania nawiązujące do gospodarki Cystersów na tych terenach

Koncepcja marketingu atrakcji oraz infrastuktury i usług - przykłady Szlak szarych mnichów – produkt pielgrzymkowy – (Byszewo, Łęgowo, Swarzewo, Puck, Żarnowiec) Herbularius Spa – sieć kompleksów SPA i wellness oferujących pobyty prozdrowotne w naturalnym środowisku z terapią opartą tylko na naturalnych produktach

Elementy marketingu PSC Narzędzia wspomagające: przewodnik CD po trasie szlaku dla zmotoryzowanych Informator z gwarantowanymi cenami usług, przykładami ofert Gadżety / pamiątki ze szlaku: drewniane figurki Cystersa/Cysterki, pieczęcie, elegancki notes z logo PSC (na notatki ze szlaku, pieczęcie zbierane w poszczególnych węzłach, szkice architektury pocysterskiej), chusta dla kobiet Gadżety turysty aktywnego: chorągiewka rowerowa, torby i sakwy rowerowe, sakiewki podróżne, Przetwory – pamiątki kulinarne: Książka kulinarna „W cysterskim garnku” lub „Ze spiżarni Cystersa”, potrawy, napitki, przetwory na bazie cysterskich receptur

Logo i elementy SIW

Elementy marketingu – www.PSC.pl

zapraszamy do dyskusji Dziękujemy za uwagę – zapraszamy do dyskusji Polska Agencja Rozwoju Turystyki SA ul. Stawki 2 00-193 Warszawa tel. 22 / 860 67 79/80 fax. 22 / 860 67 82 www.part.com.pl renata.konewecka@part.com.pl jacek.debis@part.com.pl

Możliwości rozwoju produktu turystycznego PSC Misja Produktu Stworzenie warunków do rozwoju turystyki alternatywnej przybliżającej zakon budujący Europę w duchu przesłania „ora et labora” Wykorzystanie wielowiekowego dorobku „Prekursorów Zjednoczonej Europy”, jak nazywamy dziś Cystersów, by ukazać wspólne, wielowiekowe dziedzictwo łączące wszystkie kraje naszego kontynentu