Motywowanie uczniów do aktywności sportowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Wolontariat – o co w tym wszystkim chodzi?
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
SUKCES.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Kierowanie twórczością w organizacji
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Jak motywować dziecko do nauki?
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Napięcie emocjonalne i stres
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Jak budować więzi z dziećmi?
Recepta na sukces nauczyciela
Indywidualny plan resocjalizacji
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Tematyka prac magisterskich
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
O korzeniach i skrzydłach…
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
Szkoła Promująca Zdrowie
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Co chcieliśmy osiągnąć?
Dr Ewa Szumigraj Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Motywowanie do nauki – rola rodzica
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Na sportowo to zawsze zdrowo
Ruch to zdrowie.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Rodzice nie muszą być samotni
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Sposoby radzenia sobie ze stresem
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Świetlica – czas zabawy !
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem sobota 10
Motywacja w sporcie.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Co pomaga nastolatkom w radzeniu sobie z depresją
KLASA SPORTOWA ROK SZKOLNY 2018/2019 IV SP w DYWITACH.
Zapis prezentacji:

Motywowanie uczniów do aktywności sportowej Ewa Moroch

Dlaczego COŚ ROBIMY ?

BO CHCEMY, BO POTRZEBUJEMY, BO LUBIMY

MOTYWY WEWNĘTRZNE PODNIECENIE RADOŚĆ ZAMIŁOWANIE DO DZIAŁANIA CHĘĆ POPRAWY SWOICH UMIEJĘTNOŚCI TO, CO SPRAWIA, ŻEBY SPORT NAS BAWIŁ

RUCH ... MA DAWAĆ RADOŚĆ I ROZWIJAĆ UCZNIA Skupienie się głównie na WYGRANIU (motyw zewnętrzny – TROFEA, KORZYŚCI MATERIALNE, KORZYŚCI NIEMATERIALNE – SŁAWA, POZYCJA SPOŁECZNA) w pracy z dziećmi jest największym problemem współczesnej pracy z dziećmi ... każdy RUCH MOŻNA ZMIENIAĆ i ZAMIENIAĆ W ZABAWĘ I RADOŚĆ, POD WARUNKIEM, ŻE I ONA JEST NAJWIĘKSZĄ MOTYWACJĄ RODZICÓW I NAUCZYCIELI

Psycholog w zespole dziecięcym realizuje potrzeby (P) i wartości (W) związane z aktywnością ruchową (P) : Aktywności Odpoczynku Bezpieczeństwa Znaczenia Współpracy Rywalizacji (W) : Sprawność fizyczna Zdrowie Uznanie społeczne Samorealizacja Piękno Szczęście

Teoria Potrzeb Maslowa

Warunki motywowania ucznia Stworzenie mentalnych warunków do pracy ze sportem jak z innym rodzajem dziecięcej zabawy Budowanie ZESPOŁU poprzez relacje z innymi dziećmi Komunikacja w zespole Otwartość na innego Wiara i pewność siebie Praca ze świadomym odżywianiem i treningiem Zaprzyjaźnianie się ze sportowym STRESEM Przezwyciężanie negatywnych myśli i problemów Ustalenie celów do osiągnięcia Nauka koncentracji Trening kreatywności – praca nad inicjatywą

Motywacja osiągnięć

McClelland i Atkinson MOTYWACJA OSIĄGNIEĆ = PRAGNIENIE SUKCESU – LĘK PRZED PORAŻKĄ

Wzmocnienie cech uwagi podczas gry Najważniejsze aspekty pracy mentalnej w sporcie, aranżacja dla DZIECI z wykorzystaniem zajęć plastycznych i zabaw dziecięcego treningu mentalnego Wzmocnienie cech uwagi podczas gry Poprawa szybkość reakcji MŁODYCH SPORTOWCÓW Wzmocnienie pozytywnego myślenia podczas gry Praca nad spostrzeżeniami i wyobrażeniami

Twórczy charakter myślenia SPORTOWEGO - KREATYWNOŚĆ I INICJATYWA – Najważniejsze aspekty pracy mentalnej w sporcie, aranżacja dla DZIECI z wykorzystaniem zajęć plastycznych i zabaw dziecięcego treningu mentalnego Twórczy charakter myślenia SPORTOWEGO - KREATYWNOŚĆ I INICJATYWA – TRENING TWÓRCZOŚCI SPORTOWCA Zespołowy charakter myślenia aktywnych fizycznie dzieci – wspólne cele i współpraca w zespole, szacunek do KODEKSU, szczerość Stany emocjonalne – kontrola i budowa świadomości głównie poprzez „LABIRYNTY WYBORÓW”

W pracy z dziećmi PRZEDE WSZYSTKIM Indywidualne Podejście i ...

... Dbałość o WSPÓLNĄ ZABAWĘ, SUMIENNĄ PRACĘ i WYZNACZANIE CELÓW grupowych

BUDOWANIE ODPORNOŚCI DZIECKA W OBLICZU STRESU 3 podstawowe źródła SIŁY DZIECI : JA MAM (ludzi wokół siebie którym ufam, ludzi, którzy ustalają reguły postępowania, ludzi uczących mnie robić poprawnie różne rzeczy) JA JESTEM (osobą, którą ludzie mogą lubić i kochać, osobą odpowiedzialną za innych) JA MOGĘ (rozwiązywać swoje problemy, rozmawiać z innymi o rzeczach, które mnie niepokoją i zajmują, kontrolować siebie, kiedy robię coś niewłaściwego) KSZTAŁTUJEMY I WZMACNIAMY

POCZUCIE WŁASNEJ SKUTECZNOŚCI Bandura (1982) – dotyczy naszych własnych przekonań w kwestii posiadanych umiejętności, Przez co w odróżnieniu do samooceny jest zmienna i zależna od sytuacji

ZAPYTAJ O ... POWODY UPRAWIANIA SPORTU  I WSPIERAJ W ICH PRAKTYKOWANIU  Systematycznie Z szacunkiem i gotowością do pomocy instruktorskiej i trenerskiej

Dziękuję za uwagę www.mohopsyche.pl