Edukacja daltońska w naszym przedszkolu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Kącik Rodzinny" – zabawa i edukacja dla dzieci i matek
Advertisements

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach
Plan pracy dydaktycznej dla szkoły podstawowej i gimnazjum
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Absencja uczniów.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna Rzeszów, r. Przedszkole Publiczne Nr 29 Rzeszów.
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
Przedszkole nr 12 w Rzeszowie.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Etapy naszego życia.
Projekt edukacyjny zrealizowany w grupie dzieci 4,5-letnich w Miejskim Przedszkolu Nr 1 im. Marii Konopnickiej w Aleksandrowie Łódzkim   Książka - mój.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja pilotażowa Rok szkolny 2013/14.
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
„Pokój Rodzicielski” w przestrzeni szkoły
Przedszkolak Pełen Zdrowia
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
Moje dziecko idzie do przedszkola
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
Projekt edukacyjny klasy IIIa Gimnazjum w roku szkolnym 2012/2013
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH
Przedszkolanka.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Wewnątrz przedszkolny konkurs kulinarny
Czasem trzeba poznać różne opinie na temat zdrowia i ruchu
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
„Dziecko za sterem – jak nauczyć je samodzielności, odpowiedzialności i współpracy - pedagogika planu daltońskiego w przedszkolu”
Tydzień dobrego chleba i zdrowego stylu życia 2015 Przykład „dobrej praktyki” w Samorządowej Placówce Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Przedszkole Niepubliczne TEMPOO Koncepcja pracy. SPOŁECZEŃSTWO Pracujemy zespołowo, bo w grupie raźniej!
PLAN DALTOŃSKI.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
{ Prezentacja osiągnięć dzieci oraz ważnych wydarzeń w grupie Biedronek PAŹDZIERNIK 2015 R. Opracowała: wychowawczyni Daria Suchomska.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Piramida żywieniowa przedstawia prawidłowy sposób odżywiania. Na samym dole piramidy są produkty, których należy spożywać najwięcej, a na górze –najmniej.
Projekt „Dziecko – mały uczeń w świecie współczesnym”
Prawa dziecka w Przedszkolu Nr 1 w Łapach
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
Tydzień Edukacji Globalnej
„Zielona edukacja – twórcze ogrody”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Edukacja globalna Przedszkole nr 10 im. Misia Uszatka w Koszalinie
„Dobre praktyki, formy i metody pracy z dziećmi i rodzicami”
PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 13 W RADOMIU
DZIEŃ MISIA W GRUPIE 0E.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

Edukacja daltońska w naszym przedszkolu. Przedszkole 31 im. Zdzisława Witwickiego w Warszawie

Maluchy wraz z nauczycielką planują czynności na dany dzień na tablicy „Plan dnia”

Inne elementy tablicy „Plan dnia”. Maluchy Inne elementy tablicy „Plan dnia”.

Wizualizacja „Rytmu dnia” w grupie „Maluchów”.

„Krasnale” rozpoczynają dzień od określenia swojego nastroju na odpowiednim drzewku.

„Rytm dnia” w „Krasnalach”.

Krasnale Wizualizacja czasu dnia np. spożywania posiłków przy pomocy „kolorowego zegara”. Tablica „Nasze dyżury” przedstawia zakres obowiązków dyżurnych na określony tydzień.

Tablica zadań do pracy indywidualnej.

Propozycja zadań indywidualnych na określony tydzień.

„Średniaki” – nasza grupa.

Na tablicy „Mój dzień w przedszkolu” strzałką i dźwiękiem dzieci sygnalizują aktualną czynność.

Kolorowe zegary pomagaj dzieciom orientować się w rytmie dnia.

Nasze dyżury. Samodzielnie dbamy o kąciki edukacyjne.

Nasze zadania.

Nasze zadania.

Kalendarz pogody.

Praca w ramach metody „przeniesionej uwagi”.

Praca w parach.

Praca w parach.

Efekty pracy w parach.

„Starszaki” dzień zaczynają od ustalenia koloru dnia i zaznaczenia na tablicy.

„Starszaki” – umieszczanie wizytówek na „Tablicy obecności”.

Ustalenie kolejnych etapów czynności dnia w przedszkolu i zaznaczanie bieżących działań.

Samodzielny wybór działalności.

Wybór zadania.

Realizacja zadań tygodniowych. Zaznaczanie wykonania na tablicy. Zadania na ten tydzień.

Sygnalizator pokazuje u kogo dziecko może poszukać pomocy.

„Kolorowy zegar” pokazuje, ile czasu dzieci mogą pracować. Wizualizacja czasu dnia przy pomocy „kolorowego zegara”.

Pracujemy samodzielnie, zespołowo lub w określonych parach.

Praca w parach.

Praca w parach.

Samodzielne odkładanie prac.

Pomocnicy nauczyciela.

Dyżurni- samodzielni i odpowiedzialni.