Edukacja daltońska w naszym przedszkolu. Przedszkole 31 im. Zdzisława Witwickiego w Warszawie
Maluchy wraz z nauczycielką planują czynności na dany dzień na tablicy „Plan dnia”
Inne elementy tablicy „Plan dnia”. Maluchy Inne elementy tablicy „Plan dnia”.
Wizualizacja „Rytmu dnia” w grupie „Maluchów”.
„Krasnale” rozpoczynają dzień od określenia swojego nastroju na odpowiednim drzewku.
„Rytm dnia” w „Krasnalach”.
Krasnale Wizualizacja czasu dnia np. spożywania posiłków przy pomocy „kolorowego zegara”. Tablica „Nasze dyżury” przedstawia zakres obowiązków dyżurnych na określony tydzień.
Tablica zadań do pracy indywidualnej.
Propozycja zadań indywidualnych na określony tydzień.
„Średniaki” – nasza grupa.
Na tablicy „Mój dzień w przedszkolu” strzałką i dźwiękiem dzieci sygnalizują aktualną czynność.
Kolorowe zegary pomagaj dzieciom orientować się w rytmie dnia.
Nasze dyżury. Samodzielnie dbamy o kąciki edukacyjne.
Nasze zadania.
Nasze zadania.
Kalendarz pogody.
Praca w ramach metody „przeniesionej uwagi”.
Praca w parach.
Praca w parach.
Efekty pracy w parach.
„Starszaki” dzień zaczynają od ustalenia koloru dnia i zaznaczenia na tablicy.
„Starszaki” – umieszczanie wizytówek na „Tablicy obecności”.
Ustalenie kolejnych etapów czynności dnia w przedszkolu i zaznaczanie bieżących działań.
Samodzielny wybór działalności.
Wybór zadania.
Realizacja zadań tygodniowych. Zaznaczanie wykonania na tablicy. Zadania na ten tydzień.
Sygnalizator pokazuje u kogo dziecko może poszukać pomocy.
„Kolorowy zegar” pokazuje, ile czasu dzieci mogą pracować. Wizualizacja czasu dnia przy pomocy „kolorowego zegara”.
Pracujemy samodzielnie, zespołowo lub w określonych parach.
Praca w parach.
Praca w parach.
Samodzielne odkładanie prac.
Pomocnicy nauczyciela.
Dyżurni- samodzielni i odpowiedzialni.