Projekt „Edukacja ku Przyszłości”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
„Na dobry początek – staż”
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Granty rozwojowe dla szkół -
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
  WZBOGACANIE WARSZTATU PRACY CZŁONKIŃ I CZŁONKÓW SDSiZ RP poprzez
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Tytuł Projektu: Do pracy – marsz!. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie: 1.3 w ramach Ogólnopolskiego Programu Integracji i Aktywizacji Zawodowej.
Jolanta Ruszel – Esebua Biuro Karier
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt realizowany przez Konsorcjum pod kierunkiem IMC Consulting LTD Termin realizacji Projektu: 19 listopada 2004 – 30 września 2005 Promocja Zatrudnienia.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Czym jest doradztwo zawodowe?
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Projekt „Ośrodki Wsparcia”
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
Przykłady dobrych praktyk
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Projekt „Edukacja ku Przyszłości”

O podprojekcie „PORADNICTWO ZAWODOWE W PROCESIE DYDAKTYCZNYM” podprojekt projektu „Edukacja ku przyszłości” w ramach Poddziałania 9.1.2 realizowanego przez WODIiP i WOM w Opolu w imieniu Zarządu Województwa Opolskiego Realizacja podprojektu odbędzie się w roku 2012 w ramach Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic, w jakości usług edukacyjnych” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Co otrzymasz W ramach projektu uczestnicy otrzymają narzędzia do badania predyspozycji zawodowych uczniów i wezmą udział w 66 godzinach zajęć (11 spotkań w tym 2 zajęcia z noclegiem), w ramach których: poznają metody pozwalające diagnozować predyspozycje zawodowe uczniów, poznają narzędzia do samodiagnozy predyspozycji i zainteresowań zawodowych, opracują materiały dydaktyczne uwzględniające poznane narzędzia diagnostyczne, zorganizują zajęcia edukacyjne z grupą młodzieży z wykorzystaniem poznanych metod i udostępnionych narzędzi diagnostycznych związanych z poradnictwem i doradztwem edukacyjno – zawodowym, w tym z wykorzystaniem narzędzi IT.

Cel podprojektu Celem podprojektu jest wsparcie programów rozwojowych szkół ukierunkowanych na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów oraz podnoszenie jakości procesu kształcenia z wykorzystaniem narzędzi ICT, w szczególności obejmujące: zapoznanie nauczycieli z metodami i narzędziami pozwalającymi diagnozować predyspozycje zawodowe uczniów, udostępnienie narzędzi do samodiagnozy predyspozycji i zainteresowań zawodowych, wykorzystanie wyników diagnozy do opracowania indywidualnej ścieżki kariery edukacyjno-zawodowej (portfolio ucznia), opracowanie materiałów dydaktycznych uwzględniających narzędzia diagnostyczne, przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych związanych z poradnictwem i doradztwem edukacyjno – zawodowym, w tym z wykorzystaniem narzędzi ICT.

Adresaci Podprojekt jest skierowany do co najmniej 150 szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych realizujących kształcenie ogólne (z wyłączeniem szkół dla dorosłych) z województwa opolskiego. Uczestniczyć w nim będzie co najmniej 2000 uczniów i 150 nauczycieli. Z każdej szkoły może uczestniczyć w podprojekcie 1 nauczyciel.

Tematyka szkolenia Komunikacja interpersonalna jako podstawa radzenia sobie na rynku pracy. Internet jako miejsce rekrutacji i element diagnostyczny (w tym platforma szkoleniowa Moodle). Opracowanie wzoru materiałów przykładowych zajęć mających na celu rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów i wykorzystania wyników diagnozy do opracowania indywidualnej ścieżki kariery edukacyjno-zawodowej (portfolio ucznia). Metody i formy pracy grupowej. Prawo pracy. Metody i narzędzia diagnozujące predyspozycje i zainteresowania zawodowe uczniów. Rozmowa doradcza jako narzędzie pracy nauczyciela. Jak motywować uczniów w skutecznym poszukiwaniu prac. Współczesny rynek pracy i oczekiwania – spotkania z przedsiębiorcami działającymi w gospodarce rynkowej jako element procesu rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów. Czy ja się nadaję do tego zawodu? Moja firma- co, gdzie, jak i za ile? Specyfika pracy w wybranych zawodach – zajęcia z wykorzystaniem modelowych pracowni zawodowych. Zakończenie, podsumowanie, prezentacja prac w grupach.

Zasady rekrutacji Udział w projekcie jest bezpłatny. Pierwszeństwo udziału będą miały szkoły, które nie brały jeszcze udziału w projekcie w ramach Poddziałania 9.1.2 w poprzednich latach.

Do pobrania ze strony podprojektu www.wom.opole.pl/pzpd_nauczyciel Wykaz dokumentów Kwestionariusz zgłoszeniowy nauczyciela Kwestionariusz zgłoszeniowy szkoły Kwestionariusz zgłoszeniowy ucznia Oświadczenie szkoły Do pobrania ze strony podprojektu www.wom.opole.pl/pzpd_nauczyciel

Biuro podprojektu Koordynator podprojektu: Grażyna Jurowicz tel.: 77 443 28 40 Zastępca koordynatora: Hanna Franczak tel.: 77 443 28 50 Asystent ds. rekrutacji, promocji i ewaluacji PZPD, Krystyna Pieśniewska tel.: 77 443 28 51