SERMO Stowarzyszenie Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych www.sermo.org.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program działania Krajowego Stowarzyszenia Pielęgniarek Medycyny Szkolnej r.
Advertisements

UNIWERSYTETY TRZECIEGO WIEKU
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
NARCIARSKIE I TURYSTYCZNE
Study in Poland Warszawa r. Dr Liliana Szczuka- Dorna.
Dofinansowanie projektów z zakresu edukacji ekologicznej ze środków krajowych NFOŚiGW Polkowice r.
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Oferta Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Beata Bartoszewska Seminarium dla przedsiębiorców.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Uniwersytecki System Obsługi Studiów
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Ogólnopolskie prawybory studenckie 2 czerwiec 2009.
Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku KRAKÓW
Projekt utworzenia w Poznaniu
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Mój program dla STO STRATEGICZNE KIERUNKI DZIAŁAŃ NA LATA dr Anna Okońska-Walkowicz Prezes SKT nr 64 STO Kandydat na Prezesa Zarządu Głównego.
XIX Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej Gniezno września 2013 r.
Pp. Instytutu Slawistyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie.
Opracował J. Stryjkowski
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Projekt DE3-COM pod nazwą Kształcenie dla Europy oraz z Europą został dofinansowany w wysokości Partnerzy w projekcie: -Powiat.
Punkt Kontaktowy Polskich Regionów na Ukrainie Projekt finansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach dotacji na realizację zadań w zakresie.
Instytut Spraw Publicznych
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Powiatowy Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku Zdroju.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
WSCHODNI OŚRODEK TRANSFERU TECHNOLOGII
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
"Ochrona własności intelektualnej z perspektywy Urzędu Patentowego RP" mgr inż. Adam Wiśniewski - Naczelnik Wydziału, Wspierania Innowacyjności Urzędu.
Egzaminy uznawane przez najlepsze uczelnie i największych pracodawców
Szkoły wyższe na rzecz energetyki jądrowej
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
DROGOWSKAZY KARIERY STUDIA PRACA KARIERA PRZYSZŁOŚĆ.
Integracja europejska a nauczanie języków obcych
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
XII Sympozjum Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych UE (KRAB) 2 grudnia 2015, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, Świerk Pozyskiwanie i realizacja.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
KONFERENCJE ORGANIZOWANE PRZEZ OŚRODEK GEOMETRII I GRAFIKI INŻYNIERSKIEJ POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ OŚRODEK GEOMETRII I GRAFIKI INŻYNIERSKIEJ
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
Zarząd Główny Akademicki Związek Sportowy Warszawa, 20 grudnia 2008r.
Zarządzanie i inżynieria produkcji to interdyscyplinarny kierunek, łączący przygotowanie inżynierskie z nowoczesną wiedzą i umiejętnościami menedżerskimi.
3-4 LISTOPADA 2009 r. HOTEL 500 ZEGRZE 3-4 LISTOPADA 2009 r. HOTEL 500 ZEGRZE.
1 Sposoby współpracy uczelni publicznych z otoczeniem gospodarczym w zakresie transferu wyników badań naukowych i prac rozwojowych mgr inż. Jacek Mączyński.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Europass.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Uczelnie wyższe.
ISO 14001:2015 Spotkanie otwarte Stowarzyszenia Polskie Forum Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy ISO Biuro Usług Doskonalenia Zarządzania.
W PROGRAMIE OPERACYJNYM WIEDZA, EDUKACJA, ROZWÓJ (POWER)
47 LAT HISTORII UCZELNI. 47 LAT HISTORII UCZELNI.
Zapis prezentacji:

SERMO Stowarzyszenie Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych

Sermo to łacińskie słowo oznaczające: – mowę, mówienie, wypowiedz, słowo – przemówienie – język, dialekt – rozmowę, konwersacje SERMO

Stowarzyszenie nosi nazwę: Stowarzyszenie Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych SERMO W brzmieniu angielskim: Association of Academic Foreign Languages Centres SERMO

SERMO W brzmieniu francuskim: Association des Centres Académiques d'Apprentissage des Langues Etrangères SERMO W brzmieniu niemieckim: Akademischer Sprachenzentren-Verband in Polen SERMO W brzmieniu rosyjskim: Обществo Академических Центров Обучения Иностранным Языкам SERMO

SERMO Obszarem działania Stowarzyszenia jest Rzeczpospolita Polska. Siedzibą Stowarzyszenia jest: Poznań , ul.Piotrowo 3a, Politechnika Poznańska. Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków. Do prowadzenia swych spraw może zatrudniać pracowników.

Celem Stowarzyszenia jest: integracja środowiska akademickich ośrodków nauczania języków obcych oraz reprezentowanie interesów tego środowiska w kraju, za granicą oraz w organizacjach międzynarodowych, rozpowszechnianie kryteriów dobrej praktyki w nauczaniu języków obcych i troska o wysoki poziom świadczonych usług edukacyjnych, podejmowanie działań mających na celu harmonizację programów nauczania języków obcych,

Celem Stowarzyszenia jest: podejmowanie działań mających na celu standaryzację kryteriów oceny wyników nauczania, podejmowanie działań mających na celu podnoszenie kwalifikacji językowych i metodycznych akademickich nauczycieli języków obcych, dbanie o wysoki poziom materiałów i wysoką jakość środków dydaktycznych wykorzystywanych w praktyce zawodowej,

Celem Stowarzyszenia jest: stworzenie forum dla wymiany informacji i doświadczeń zawodowych, dyskusji na temat celów i obowiązków środowiska akademickich nauczycieli języków obcych, ułatwianie przepływu informacji dotyczących uczenia się i doskonalenia metod nauczania współpraca i wymiana doświadczeń między nauczycielami akademickimi j.obcych, przedkładanie władzom oświatowym wniosków dotyczących nauczania języków obcych.

Cele swe Stowarzyszenie urzeczywistnia przez: pracę społeczną swoich członków, współdziałanie z odpowiednimi władzami państwowymi, administracyjnymi, samorządowymi i oświatowymi, ze szkołami wyższymi i instytucjami naukowymi oraz innymi instytucjami w podejmowaniu spraw i zagadnień nurtujących środowisko akademickich nauczycieli języków obcych w celu ich właściwego i skutecznego rozwiązywania, współdziałanie i współpracę z krajowymi i zagranicznymi stowarzyszeniami, instytucjami i organizacjami zrzeszającymi nauczycieli języków obcych oraz instytucjami zajmującymi się kształceniem w zakresie języków obcych,

Cele swe Stowarzyszenie urzeczywistnia przez: udział w międzynarodowych organizacjach akademickich ośrodków nauczania języków obcych, organizowanie i popieranie wymiany międzynarodowej akademickich nauczycieli języków obcych, inicjowanie i tworzenie funduszy stypendialnych dla akademickich nauczycieli języków obcych, prowadzenie działalności wydawniczej, prowadzenie działalności gospodarczej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, cele realizowane są przez współpracę z Ministerstwem Edukacji Narodowej.

Członkowie Stowarzyszenia Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na: – zwyczajnych może nim zostać pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej lub cudzoziemiec który jest członkiem kierownictwa akademickiego ośrodka nauczania języków obcych – wspierających może nim zostać osoba fizyczna lub prawna, która zostanie przyjęta przez Zarząd Stowarzyszenia na podstawie pisemnej deklaracji członkowskiej – honorowych Może nim zostać osoba fizyczna, wybitnie zasłużona dla Stowarzyszenia (także cudzoziemiec)

CERCLES SERMO jest członkiem Europejskiej Konfederacji Akademickich Ośrodków Językowych CERCLES CERCLES została utworzona w 1991r w Strasburgu Działa obecnie w 18 krajach europejskich W skład CERCLES wchodzi 250 centrów nauczania języków obcych. Centra te skupiają około studentów uczących się najróżniejszych jezyków obcych

Założyciele Stowarzyszenia Akademia im.Jana Długosza Akademia Pedagogiczna Kraków Akademia Świętokrzyska Akademia Techniczno-Humanistyczna Akademia Wychowania Fizycznego Poznań Katolicki Uniwersytet Lubelski Politechnika Częstochowska Politechnika Krakowska Politechnika Łódzka Politechnika Opolska Politechnika Poznańska Politechnika Radomska Politechnika Rzeszowska Politechnika Szczecińska Politechnika Warszawska Politechnika Wrocławska Uniwersytet Adama Mickiewicza Uniwersytet Łódzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika Uniwersytet Opolski Uniwersytet Śląski Uniwersytet Warszawski Uniwersytet Wrocławski Uniwersytet Zielonogórski