SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE
Uczeń w szkole bez przemocy... To taki, który chętnie uczestniczy w zajęciach Jest w dobrych relacjach z uczniami i nauczycielami Czuje się bezpieczny i potrzebny Jest osobą zadowoloną, otwartą i przyjacielską
Rodzic w szkole bez przemocy... Jest spokojny o bezpieczeństwo dziecka Mający pewność, że jego dziecko jest w „dobrych rękach” Otwarty, pomocny w rozwiązywaniu problemów Chętny do współpracy
Nauczyciel w szkole bez przemocy.... Chętnie pracuje Wyrozumiały Otwarty na problemy uczniów Czujący się bezpiecznie Może spokojnie realizować program edukacyjny
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY UCZNIOWIE
Uczeń w szkole bez przemocy... Jest zadowolony, pewny siebie Bezpieczny Szczęśliwy Chętnie przychodzi do szkoły Może skupić się na nauce
Rodzic w szkole bez przemocy... Są spokojniejsi i nie muszą martwić się o dwoje dzieci Powinien wspierać, pomagać
Nauczyciel w szkole bez przemocy.... Czuje się bezpiecznie Tolerancyjny, pomocny Cieszy się ze swojej pracy Będzie zadowolony
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY NAUCZYCIELE
Uczeń w szkole bez przemocy... Chce chodzić do szkoły Ma potrzebę uczestniczenia w życiu szkoły Czuję się bezpiecznie i lepiej rozwija swoje umiejętności Uczy się dla siebie
Rodzic w szkole bez przemocy... Współpracuje z nauczycielami, wspiera ich działania Jest spokojny o swoje dziecko Spełnia istotna rolę, współuczestniczy w działaniach podejmowanych przez szkołę
Nauczyciel w szkole bez przemocy.... Chętnie pracuje, ma satysfakcje z wyników swoich uczniów Jest aktywny Posiada niezbędna wiedzę Otacza dziecko opieką Idzie z radością do pracy
Szkoła bez przemocy
NUDA ZORGANIZOWAĆ PRZERWY (akcje charytatywne, sprzedaż ciast, radiowęzeł) DYSKOTEKA SZKOLNA ZAJĘCIA POZALEKCYJNE IMPREZY INTEGRACYJNE WYSTRÓJ OKOLICZNOŚCIOWY SZKOŁY BIBLIOTEKA SZKOLNA KONKURS „ZGADNIJ KTO TO?” AKCJE PRZECIW PRZEMOCY (różnorodne działania kulturalne, sportowe etc.) RODZICE NA GODZINACH WYCHOWAWCZYCH
PORZĄDEK REGULAMIN SZKOŁY DYŻURY(na przerwach) ZABEZPIECZENIE PRZED OSOBAMI Z ZEWNĄTRZ (identyfikatory) REGULAMIM PORZĄDKU SAL KARY ZA AGRESYWNE ZACHOWANIA
OPIEKA i POMOC NAD RODZICAMI W CZASIE WIZYTY W SZKOLE(miejsce rozmów, tablice ogłoszeniowe w dniu zebrań) SPECJALISTA W SZKOLE (dyżur psychologa) SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI I RODZICÓW(Jak radzić sobie z przemocą?) GODZINY WYCHOWAWCZE DLA UCZNIÓW(Jak radzić sobie z przemocą?)
DZIĘKUJĘ ZA WSPÓŁPRACĘ
opracowanie Małgorzata Siupik