falochronu wschodniego w Świnoujściu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

MECHANIZM DOPŁAT DO PRYWATNEGO PRZECHOWYWANIA WIEPRZOWINY
Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04 Uroczyste zakończenie realizacji Projektu 30 maja 2008 roku.
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Technologia i Organizacja Robót Budowlanych
Prezentacja projektu:
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Znakowanie tablic informacyjnych,
PROJEKTY DOFINANSOWANE W RAMACH KOŁOBRZESKIEJ LOKALNEJ GRUPY RYBACKIEJ REALIZOWANE W MIEŚCIE KOŁOBRZEG Kołobrzeg
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM.
URZĄD MIASTA I GMINY W GRYFINIE
URZĄD MORSKI W SZCZECINIE Zespół ds. Inwestycji Unijnych I
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
1. Czy gmina posiada jakieś dotacje związane z usuwaniem azbestu? Gmina Raba Wyżna dofinansowuje odbiór odpadów zawierających azbest w wysokości 50% kosztów.
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa DolnośląskiegoWrocław, 16 marca 2009 r.1 Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Technologia i Organizacja Robót Budowlanych
WYNIKI EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE KRAKÓW czerwiec 2012r. OPRACOWAŁY : AGATA KUC – FREMEL, JOLANTA NYCZ.
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
PROJEKT NR 2005 PL 16 C PE 009 GOSPODARKA WODNO-ŚCIEKOWA W KRAKOWIE – ETAP I Projekt „Gospodarka wodno-ściekowa w Krakowie – Etap I” w 59% współfinansowany.
Lipki – Oława – modernizacja obwałowań, gm. Oława i Jelcz – Laskowice
Miasto publiczne – miasto prywatne
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Plan napraw ulic po zimie 2013
Prezentację przygotował
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Kamień Pomorski, 9 czerwca 2012
Montaż kominka wentylacyjnego Technologia Szybki Syntan SBS
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Rozbudowa z przebudową i wyposażeniem budynku Zespołu Szkół
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na obszarze gminy Zawadzkie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Budowa kanalizacji sanitarnej w gm. Gierałtowice na finiszu! Projekt budowy kanalizacji sanitarnej wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice.
Pojęcie sterowania przepływem produkcji
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Odbudowa zniszczonego obiektu mostowego nad potokiem Grajcarek łączącego ulicę Szalaya z ulicą Zawodzie nr K w km do w Szczawnicy, wraz.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
Zarząd Powiatu Węgrowskiego informuje, że w 2012 roku zostało zrealizowane zadanie p.n.: „Przebudowa drogi powiatowej 4224W Węgrów – Krypy od km
Porty Zalewu Szczecińskiego – poprawa jakości infrastruktury szansą na rozwój Urząd Morski w Szczecinie Marzec 2010.
Warszawa, 23 czerwca 2015 r. MAŁA RETENCJA GÓRSKA W NADLEŚNICTWIE BALIGRÓD.
Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienia ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko- siedleckim poprzez przebudowę ul. Wyspiańskiego w Łochowie Starostwo.
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Modernizacja (przebudowa) drogi gminnej nr C na odcinku – km we wsi Jania Góra. Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu.
PREZENTACJA PROJEKTÓW
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Inwestor: Gmina Karlino Plac Jana Pawła II 6, Karlino
Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Miasta Helu
Zaprojektowanie i wykonanie budynku magazynowego na odpady zielone przy hali surowcowni. SGL Carbon Polska zakład w Nowym Sączu.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
TECHNOLOGIA ROBÓT BUDOWLANYCH
Zapis prezentacji:

falochronu wschodniego w Świnoujściu Przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu Priorytet VII. Działanie 7.2

Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Priorytet VII. Transport Przyjazny Środowisku Działanie 7.2. Rozwój Transportu Morskiego „Przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu” Projekt nr POIS.07.02.00-00-003/09 Umowa o dofinansowanie nr POIS.07.02.00-00-003/09-00 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Inwestycja Projekt jest jednym z kluczowych dla Polski przedsięwzięć infrastrukturalnych. To zaawansowana i złożona inwestycja morska prowadzona przez Urząd Morski w Szczecinie. Planowany całkowity koszt realizacji projektu wynosi ok. 54 miliony złotych, w tym współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej to ok. 46 milionów złotych.

Założenia inwestycji Projekt zakłada przebudowę i trwałe zabezpieczenie przed erozją i osuwiskami ok. 1477 metrów istniejącego falochronu. Przyjęto założenie, że obiekt po przebudowie powinien być bezpieczny i stabilny po pogłębieniu toru wodnego do głębokości 14,50 metra.

Czas prowadzenia robót 3 grudnia 2009 r. – 30 czerwca 2012 r.

Realizacja projektu Grudzień 2009 r. – wstępne prace przygotowawcze. Kwiecień 2010 r. – właściwe prace budowlane. Czerwiec 2012 r. – planowane zakończenie inwestycji.

Zakres robót

Stan istniejący Zakres robót związanych z przebudową falochronu wschodniego w Świnoujściu obejmuje wykonanie umocnienia dna oraz zachodniej skarpy falochronu w części podwodnej i nadwodnej. Tekst dot. STANU ISTNIEJĄCEGO - slajd 1 Parametry geometryczne falochronu wschodniego – przed przebudową: Długość falochronu – 1477 m Szerokość korpusu zasadniczego falochronu w koronie – 11 – 12 m Rzędna korony korpusu zasadniczego Od 0,85 do 1,62 m npm Szerokość nadbudowy betonowej – 7,0 m Rzędna korony nadbudowy betonowej – 2,5 – 3,4 m n.p.m Rzędna podnóża skarpy zachodniej – od – 10,80 do – 17,70 m n.p.m, lokalnie do – 19,0 m p.p.m Nachylenie stoku skarpy zachodniej – od 1:1 do 1:3 Slajd 2 Falochron wschodni w Świnoujściu jest konstrukcją narzutowo-kamienną z nadbudową betonową. Głowica oraz wschodnia skarpa falochronu osłonięte są od strony morza narzutem kamiennym, którego wierzchnią warstwę stanowią gwiazdobloki. Skarpa zachodnia, pomiędzy głowicą i nasadą falochronu jest umocniona narzutem kamiennym. Z inwentaryzacji nurkowej wynika, że znaczna część skarpy jest przeważnie nieosłonięta lub niewystarczająco osłonięta narzutem. Przeglądy podwodne falochronu wykazały, że lokalne nachylenie skarpy wynosi 1:1. W takich miejscach skarpa utrzymuje się jedynie dzięki narzutowi kamiennemu. Z kolei w miejscach nieosłoniętych narzutem nachylenie skarpy osiąga gdzieniegdzie stromość 1:1,4. Nachylenie takie przekracza graniczny kąt stoku naturalnego piasku. W takich miejscach stateczność skarpy uznać należy za chwiejną i chwilową. Analizując przeglądy podwodne skarpy zachodniej falochronu wschodniego, istniejące nachylenia skarpy oraz budowę powierzchniową warstwy skarpy stwierdzono konieczność działań mających na celu zabezpieczenie przeciwerozyjne i przeciwosuwiskowe skarpy falochronu i jej podnóża.

Projektowane roboty

- uzupełnienia narzutem kamiennym wyrw i ubytków w skarpie. Część podwodna Przyjęto ochronę podwodnej skarpy falochronu z wykorzystaniem narzutu kamiennego, geowłókniny oraz materacy gabionowych. Dla zabezpieczenia geowłókniny przed zniszczeniem podczas układania i w czasie eksploatacji przyjęto zabezpieczenie jej powierzchni dwiema warstwami materacy gabionowych o grubości 30 cm każda, wypełnionych kamieniem frakcji 10-20 cm. Przed wykonaniem projektowych ubezpieczeń podwodnej części skarpy falochronu konieczne jest przeprowadzenie następujących prac: - oczyszczenia dna, - wykonania wykopu uzupełniającego do rzędnej -15,10 o szerokości w dnie10 metrów i pochyleniu1:2 w miejscach, gdzie podstawa skarpy jest wyżej niż rzędna dna przyległego toru wodnego (14,50 m poniżej poziomu morza), - uzupełnienia narzutem kamiennym wyrw i ubytków w skarpie. Z analizy przekrojów poprzecznych skarpy zachodniej falochronu wynika, że w rejonach przekrojów nr 31, nr 32, działania erozyjne spowodowały wymycie gruntu w dnie do głębokości -19,00 m to jest o 4,50 m więcej niż wynosi przewidywane pogłębienie toru wodnego. W rejonach, gdzie skutki zniszczeń erozyjnych są mniejsze, przyjęto ze względu na konieczność zapewnienia głębokości toru wodnego -14,3 m wykonanie podkopu umożliwiającego wykonanie docelowego poziomego ubezpieczenia dna w rejonie podstawy skarpy na rzędnej 15.10 m p.p.m.

Zabezpieczenie części nadwodnej polega na: Część nadwodna Zabezpieczenie części nadwodnej polega na: oczyszczeniu powierzchni części nadwodnej narzutu kamiennego z roślinności oraz naniesionego mułu wypełniającego spoiny miedzy poszczególnymi blokami kamiennymi, rozbiciu wierzchniej warstwy kamienia na całej powierzchni między wyznaczonymi przekrojami, skuciu warstwy betonu na bruku kamiennym w rejonie zapadlisk, uzupełnieniu zapadlisk betonem B30 o konsystencji gęsto-plastycznej z jednoczesnym wypełnieniem kamieniem, ułożeniu wierzchniej warstwy kamienia ze starannym wypełnieniem spoin betonem B30 z dodatkiem szkła wodnego, spoinowaniu betonem B30 z dodatkiem szkła wodnego na całej nadwodnej powierzchni bruku kamiennego.

Kolejność robót

Każdy przebudowany odcinek falochronu obejmuje trzy elementy, o innej technologii, w zależności od rzędnej posadowienia: poniżej 4,40 m p.p.m. - przygotowanie podłoża, ułożenie I warstwy materacy, ułożenie ll warstwy materacy, od -4,40 do 0 m p.p.m. - zasyp kamienny, od 0 m do 1,7 m n.p.m. - remont nadwodnej części falochronu. Cały falochron został podzielony na 59 odcinków o średniej długości 25 metrów każdy. Dane na temat ilości przebudowanych metrów falochronu w latach 2011 i 2012: w 2011 r. - 1018 m, w 2012 r.- 443 m. W 2011 roku przewiduje się wykonanie całości robót związanych z remontem części nadwodnej.

Asortyment planowanych do wykonania robót przedstawia się następująco: zabezpieczenie terenu budowy, oznakowanie miejsc, w których wykonano projektowe przekroje poprzeczne zachodniej skarpy falochronu, oznaczenie obszarów niezbędnych dla prac sprzętu w strefie wykonywania robót, rozpoznanie minerskie skarpy i dna w rejonie prowadzenia robót, przygotowanie oznakowanych stanowisk roboczych zgodnie z Planem Bezpieczeństwa Żeglugi,

wykonanie robót czerpalnych i podczyszczeniowych, segregacja odpadów, wykonanie narzutów uzupełniających pod materace, ułożenie materacy gabionowych na skarpie i dnie u podstawy, wykonanie narzutu uzupełniającego powyżej materacy, wykonanie remontu części nadwodnej.

Materace gabionowe

Ile wykonano w 2010 r. 33

Materace gabionowe wykonywane są na terenie Przedsiębiorstwa Europort w Świnoujściu, gdzie dostarczany jest kamień. Jest to nabrzeże przy Basenie Bałtyckim. Przygotowana została tam pochylnia do segregacji kamienia, stanowiska wykonywania materacy, składania i załadunku gotowych gabionów na barki. Wszystkie materace podlegają sprawdzeniu pod względem wymiarów zewnętrznych, dokładności ułożenia i zawartości odpowiednich frakcji kamienia.

Ile wykonano w 2010 r. 35

Zaawansowanie robót na koniec 2010 r.

Ile wykonano w 2010 r. 37

Roboty realizowane do końca 2010 r.: przygotowanie Planu Bezpieczeństwa Żeglugi i zabezpieczenia robót, wykonanie dokumentacji powykonawczej, ustawienie i utrzymywanie tablic informacyjnych w okresie wykonywania robót (według wymagań UE),

zabezpieczenie minerskie terenu prac, roboty pogłębiarskie, transport urobku na odległość 15,5 kilometra na pole refulacyjne „D”, wykonanie podwodnego narzutu kamiennego, podczyszczenie skarpy podwodnej z bloków i głazów kamiennych, ze szkła, drewna, opon w strefie ubezpieczenia materacami gabionowymi, prace nurkowe i sondażowe,

przesortowanie wydobytego urobku w celu wydzielenia materiałów przeznaczonych na wysypisko, odholowanie przesortowanych odpadów na miejsce rozładunku i transport odpadów na wysypisko, formowanie materacy gabionowych, wypełnienie ich kamieniem i podczepienie geowłókniny, układanie pod wodą materacy gabionowych, połączenie ich w całość przez zespół nurków i sondażystów, transport sprzętu i materiałów w miejsce wbudowania.

Zaawansowanie finansowe robót do 31 grudnia 2010 roku O p i s r o b ó t % Z a a w a n s o w a n i a r o b ó t Całkowite zaawansowanie prac budowlanych, w tym: 29,43% wymagania ogólne 53,18% roboty przygotowawcze 89,47% część podwodna skarpy zachodniej falochronu wschodniego 29,75% część nadwodna skarpy zachodniej falochronu wschodniego 0,00% Całkowite zaawansowanie kontraktu

Wykaz robót w okresie od 1 do 31 marca 2011 r.: wykonywanie dokumentacji powykonawczej, zabezpieczenie minerskie terenu prac (rejon p44 - p60), wykonanie podwodnego narzutu kamiennego luzem o masie kamienia w50% 2.5kg z obiektu pływającego z wyładunkiem mechanicznym (rejon prac p29a - p30a, p37 - p42), formowanie materacy gabionowych o wymiarach 6,0 x 2,0 x 0,3 m; wypełnienie kamieniem bazaltowym i podczepienie geowłókniny (pierwsza warstwa),

formowanie materacy gabionowych o wymiarach 5,0 x 2,0 x 0,3 m; wypełnienie kamieniem bazaltowym (druga warstwa), układanie pod wodą materacy gabionowych, połączenie ich w całość przez zespół nurków i sondażystów; transport sprzętu i materiałów w miejsce wbudowania; wykonanie robót w przekrojach p23a - p28a (druga warstwa), prace sondażowe.

Zaawansowanie finansowe robót do 31 marca 2011 roku O p i s r o b ó t % Z a a w a n s o w a n i e r o b ó t Całkowite zaawansowanie prac budowlanych, w tym: 35,55% wymagania ogólne 60,02% roboty przygotowawcze 89,47% część podwodna skarpy zachodniej falochronu wschodniego 36,14% część nadwodna skarpy zachodniej falochronu wschodniego 0,00% Całkowite zaawansowanie kontraktu

Kwiecień 2011 r. Na początku kwietnia wykonane zostanie drugie stanowisko dalbowe pomiędzy przekrojami p46 - p53 i rozpocznie pracę drugi zespół roboczy. W kwietniu rozpocznie także pracę zespół wykonujący narzuty pomiędzy przekrojami p1 - p7. W rejonie tym nie przewiduje się budowania tymczasowego stanowiska dalbowego, lecz ustawienie pontonu (400 ton) na szczudłach, do którego cumować będą jednostki pływające. Roboty związane z umocnieniem dna w rejonie przekrojów p7 - p22 przewiduje się wykonać z pontonu po uprzednim wykonaniu robót czerpalnych.

Wykaz robót w okresie od 1 do 30 kwietnia 2011 r.: wykonywanie dokumentacji powykonawczej, wykonanie podwodnego narzutu kamiennego luzem o masie kamienia w50% 2,5 kg z obiektu pływającego, z wyładunkiem mechanicznym pod kontrolą nurków, wykonanie podwodnego narzutu kamiennego luzem o masie kamienia w50% 90 kg z obiektu pływającego, z wyładunkiem mechanicznym, wykonanie podwodnego narzutu kamiennego luzem o masie kamienia w50% 900 kg z obiektu pływającego, z wyładunkiem mechanicznym,

podczyszczenie skarpy podwodnej z bloków i głazów kamiennych, ze szkła, drewna, opon samochodowych, elementów umocnienia faszynowego, elementów metalowych w strefie ubezpieczenia materacami gabionowymi; prace nurkowe, przesortowanie wydobytego urobku w celu wydzielenia materiałów przeznaczonych na wysypisko, odholowanie wydobytego urobku na miejsce rozładunku, formowanie materacy gabionowych 6,0 x 2,0 x 0,3 m; wypełnienie ich kamieniem i podczepienie geowłókniny, formowanie materacy gabionowych 5,0 x 2,0 x 0,3 m; wypełnienie ich kamieniem, Ile wykonano w 2010 r. 48

rozbiórka okładzin skarpy z bruku w miejscu zapadlisk, układanie pod wodą materacy gabionowych, połączenie ich w całość przez zespół nurków i sondażystów; transport materiałów w miejsce wbudowania, prace sondażowe, czyszczenie powierzchni betonowych przez strumieniowanie wodne wysokociśnieniowe - przygotowanie powierzchni nadwodnej falochronu do remontu, rozbiórka okładzin skarpy z bruku w miejscu zapadlisk, Ile wykonano w 2010 r. 49

wykonanie spoinowania bruków kamiennych. betonowanie zapadlisk w części nadwodnej falochronu mieszanką betonową C30 hydrotechniczną, wykonanie bruku z kamienia naturalnego na skarpie ze 100% wykorzystaniem kamienia z rozbieranej skarpy - ułożenie bruku na betonowych zapadliskach skarpy, wykonanie spoinowania bruków kamiennych. Ile wykonano w 2010 r. 50

Ile wykonano w 2010 r.

Dziękujemy za uwagę!