SAMOOBSŁUGA W APTECE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak utrzymać marżę w aptece przy niskich cenach leków? Adam Smeja, Dariusz Nowak KEREL konsultacje i wdrożenia Warszawa październik 2006 rok.
Advertisements

Kim jesteśmy? Usługi Firma
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Zakupy.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
PRYWATNE UBEZPIECZENIA ZDROWTNE
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
Katedra Marketingu Usług
Jako współczesna utopia
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Zarządzanie projektami
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Marki w Polsce operują dziś w obszarze dwóch benefitów, z czego ogólnie pojęte nawadnianie jest najbardziej zatłoczonym terytorium. Temat oczyszczania.
O Firmie jeden z liderów na rynku usług outsourcingu, doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy szeroka wiedza, poparta kilkuletnim doświadczeniem.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
JAK JA MOGĘ ZAPOBIEC WYTWARZANIU NIEPOTRZEBNYCH ODPADÓW?
Time Promotion Jesteśmy tam gdzie docenia się piękno… Stawiamy na jako ść …
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
opis projektu jednym zdaniem
Star City Tomaszów Mazowiecki
Ocena systemu sprzedaży bezpośredniej
Zadowolony Klient to zysk dla firmy
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Jedyni w Polsce niezależni doradcy kredytowi na telefon!
SOLARIUM „SUNNY DAY” AUTORZY: Magdalena Nowak Joanna Lewandowska
Kobieta.pl. Źródło Megapanel PBI – listopad 2011 Serwis zawiera kontent z wydań papierowych Naj i Claudia Profil użytkownika: /kobiety aktywnie spędzające.
dla chłopczyka i dziewczynki
Projekt Znajdź niszę – wspieranie przemysłów kreatywnych współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Marta Warych Kinga Sowik klasa 3LP
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Apteka XXI wieku.
Przykłady analiza i projektowanie
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
PRODUKT.
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
BADANIA APARATUROWE – OBIEKTYWNA METODA POTWIERDZANIA DEKLARACJI MARKETINGOWYCH Rzeszów,
Pułapki w sklepach czyli krótki zakupowy przewodnik.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
 Praca kosmetyczki nie zawsze jest przyjemna zarówno z fizycznego jak i psychicznego aspektu. Wymaga bezpośredniości, łatwości nawiązywania kontaktu.
OFERTA CENOWA DLA MARKI SŁOŃ TORBALSKI Podsumowanie pracy w 2015 roku.
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Koncepcja usługowa lokalu gastronomicznego
Nazwa, logo i motto firmy
Jak założyć spółdzielnię socjalną?
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Firma Bit&Bajt została założona w listopadzie 2014 roku.
Raport postępu lub stanu
Złota 7 wytyczne obsługi
Firmę „Rat-Web-Tu” utworzyła grupa znajomych z II klasy o profilu matematyczno-geograficznym w II LO w Kaliszu. Nasza firma ukierunkowana jest głownie.
Zapis prezentacji:

SAMOOBSŁUGA W APTECE

GDZIE OTWIERAĆ? Centra Handlowe oparte na idei rozrywki np.. Galeria Mokotów, Galeria „Galaxy” Lokal musi być umieszczony blisko wejścia/wyjścia lub w głównym ciągu komunikacyjnym. Komunikacja „do centrum” musi być dogodne dla klienta.

Mix Centrum Jeżeli centrum ma hipermarket to powinien on być z wyższej półki. Najlepiej dla nas jeśli Centrum ma Super Market tj. Alma lub Albert. Centrum musi mieć rozbudowaną strefę konsumpcji i rozrywki W mixie Centrum muszą się znajdować takie marki jak :Zara, Empik, Smyk Reserved czy H&M, (są teraz na topie). Centrum ma zapewnić klientowi poprzez plan marketingowy i mix ciekawe spędzenie wolnego czasu. Np dobre centrum przyciąga dużą ilość wagarowiczów

Klient docelowy samoobsługi Dzisiaj Klient jest wyedukowany, żyje szybko i jest świadomy swoich potrzeb i oczekuje od nas serwisu. Dlatego klientem docelowym samoobsługi jest: Kobieta dbająca o swój wygląd i zdrowie, poszukująca nie tyle produktów upiększających co chroniących jej skórę . Mężczyzna metroseksualny Młodzi ludzie poszukujący swoich marek, chcący być trendy.

Mix na półce samoobsługi Pełna oferta dermokosmetyków – nie wolno mieszać ich z kosmetykami ogólnodostępnymi. Stworzenie strefy impulsu przy kasach i na półce Grupowanie logiczne kategorii produktów Produkty tzw. pierwszej potrzeby powinny zachować pełny mix i powinny być ułożone w masowe bloki na półce dostępnej dla klienta Produkty zarejestrowane jako food suplement powinny tworzyć osobny blok na samoobsłudze

Grupy produktów samoobsługi Dermokosmetyki Witaminy&Minerały Dieta i Sezonowe produkty Suplementy diety Produkty wspomagające działanie ukł.człowieka Produkty pierwszej pomocy(plastry/bandaże..) Sprzęt medyczny Impuls ( p/bólowe, łągodzące objawy przeziębienia, zgaga, cukierki, prezerwatywy)

Lay out samoobsługi

% udział w sprzedaży

Mix w Drug store`ze Ścisłe rozgraniczenie między kosmetykami a produktami masowymi ze względu na inną specyfikę ich zakupu Posiadanie marek tylko premium i medium Utrzymywanie pełnego mix`u wew. marki Grupowanie produktów wg ich użyteczności, blokowo Produkty na terenie apteki powinny być ułożone wg zasad samoobsługi Idea impulsu zakłada: pełną dostępność produktów dla klienta, umieszcza się na nich produkty nieczułe na wojny cenowe, produkty te nie przekraczają swoją ceną do klienta kwoty 10zł. Produkty w Drug Store`ze po części pokrywają się z asortymentem z rynku nowoczesnego, dlatego cyklicznie powinien odbywać się lokalny „pricecheking”

Grupy Produktów w Drug Stor`ze IMPULS: Słodycze, napoje, wodę, zdrowe jedzenie, akcesoria, baterie, filmy, gazety, magazyny

Grupy produktów w Drug Store`ze PAPIER: produkty bawełniane, papier toaletowy/ręczniki/chusteczki, higiena kobieca, mokre chusteczki. DZIAŁ DZIECIĘCY: pieluchy, pielęgnacja, akcesoria, jedzenie CHEMIA GOSPODARCZA: pranie, zmywanie, sprzątanie-ogólne, toaleta, kuchnia etc.

Grupy produktów w Drug Store`ze Toaletówka: kąpiel, pielęgnacja zębów, pielęgnacja włosów, pielęgnacja ciała, golenie, dezodoranty, pielęgnacja rąk i nóg, sezon( depilacja i słoneczne produkty).

Inne produkty w drug store`ze Rajstopy i skarpetki Torby/ produkty do pakowania prezentów

Idea ustawienia części drogeryjnej

Lay Out Drug Store

Część drogeryjno-kosmetyczna

Kosmetyki masowe w Drug Store`ze Kosmetyki masowe są sercem sklepu W przypadku ustawienia kosmetyków musi zaistnieć jasny rozdział (dla klienta) między kosmetykami męskimi a damskimi. Kobiety muszą mieć możliwość przetestowania produktu (testery) Konsultantka musi mieć miejsce aby wykonać próbny makijaż potencjalnej klientce Konsultantka jest niezbędna do obsługi tej strefy, najlepiej gdy jest to osoba mająca wiedzę z zakresu kosmetologii.

Mix w części kosmetycznej Kategorię znajdujące się w tej części to: Makijaż (kolorówka + pielęgnacja paznokci) Zapachy Pielęgnacja twarzy Produkty do pielęgnacji ciała powinny być umieszczone wraz w bloku części drogeryjnej.

Część kosmetyczna

% udział w sprzedaży

Cytat z opracowań Phoenix`a (od kilkudziesięciu lat wiodący hurtownik farmaceutyczny w Europie) Jak zdobyć sympatię pacjentów? WIZERUNEK 17.03.2005 Typowa polska apteka to mniej więcej to samo, co „przeciętny obywatel”. Niby podobni, prawie tacy sami, a jednak różnią się i to w dość istotnych szczegółach. Czy wiedzą Państwo jak postrzegają aptekę Wasi pacjenci? Albo, do jakiej apteki chciałby trafić ktoś, kto jeszcze nie jest Państwa pacjentem? Dlaczego spośród wielu potencjalnych klientów jedni trafiają do Was i pozostają Wam wierni, a inni wybierają konkurencję? Klient apteki oczekuje czegoś więcej niż tylko lekarstw. Chce kupować w estetycznie urządzonym lokalu, w miłej atmosferze. Często ma niemałą wiedzę na temat leków, ale chce się upewnić, podyskutować, albo nawet tylko porozmawiać, żeby zapomnieć o samotności lub lęku przed chorobą. Przyjazne nastawienie i kompetentne doradztwo aptekarza to dla pacjenta sprawa nie mniej ważna niż to, czy akurat w Waszej aptece znajdzie potrzebny lek. Jaka jest Państwa apteka? Jak jest odbierana przez Państwa pacjentów? Czego mogą oczekiwać Wasi pacjenci? Doradca z PHOENIX CONSULT SERVICE pomoże znaleźć odpowiedzi na te pytania. Sporządzi szczegółowy raport, w którym podkreśli zalety i niedociągnięcia, zwłaszcza te, które przyciągają lub odpychają Waszych klientów. Otrzymają Państwo także propozycję polepszenia wizerunku apteki i odpowiedź na pytanie, co zrobić, aby wszyscy pracownicy apteki byli jeszcze bardziej zainteresowani zaspokajaniem potrzeb korzystających z jej usług pacjentów. Korzystając z kompetencji i doświadczenia konsultanta łatwiej będzie wyeliminować słabe punkty i rozbudować mocne strony. PHOENIX CONSULT SERVICE jest Państwa sprzymierzeńcem w walce o sukces Znalezienie właściwego kierunku rozwoju apteki jest jednym z najistotniejszych czynników powodzenia.