MODUŁ 1 CZAS NA ZMIANY TIK w dydaktyce języka obcego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Kodeks propozycja Kółko dziennikarskie. K jak KREATYWNOŚĆ Nauczyciele i uczniowie naszej szkoły używają TIK w czasie zajęć jako efektywne narzędzie.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
narzędzie w językowych pracach projektowych
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Aktywna edukacja.
ITAO INTEL TEACH ADVANCED ONLINE © 2013 Fundacja Zaawansowanych Technologii 1.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Co to jest TIK?.
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
Założenia PROJEKTU
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
TIK w szkole podstawowej
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
TARGI
Szkolny Kodeks 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Kurs - OK zeszyt.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

MODUŁ 1 CZAS NA ZMIANY TIK w dydaktyce języka obcego

Internet jest narzędziem o wielkim potencjale, ale w praktyce jego efektywność zależy w dużej mierze od tego jak jest ono wykorzystywane przez nauczyciela oraz uczniów. Wymagania sprzętowe: co najmniej jeden komputer na dwóch-trzech uczniów, ale wystarczy jeden + projektor. Wystarczające minimum oprogramowania: przeglądarka internetowa i poczta elektroniczna. Wyższy stopień wtajemniczenia: programy umożliwiające konferencje on-line, tworzenie stron internetowych, obróbkę grafiki, etc. Organizacja lekcji: faza wstępna i końcowa – bez komputera; środkowa - on-line; Jak można wykorzystać Internet w nauczaniu języka

Zasady wykorzystania Internetu w nauczaniu języka Najważniejsza zasada, to polegać na swoich umiejętnościach pedagogicznych w planowaniu lekcji z wykorzystaniem Internetu. Ale także: być przygotowanym; uzbroić się w cierpliwość; być zorganizowanym; poszukiwać nowych dróg i rozwiązań; być krytycznym; być chętnym do współpracy; być realistą.

Web 2.0 zmieniła przeciętnego internetowego surfera z biernego konsumenta w aktywnego uczestnika. Stopień czynnego zaangażowania jest zróżnicowany, od wypowiedzi i ocen na forach i blogach do tworzenia twórczych wspólnot uczących się. Web 2.0 to dzielenie się pomysłami i opiniami. To powszechnie dostępne źródło aplikacji i narzędzi dla każdego. To wreszcie platforma wymiany. Web 2.0 wspiera inicjatywę czynnego i twórczego uczestnictwa uczących się w procesie dydaktycznym. Narzędzia współpracy czynią proces uczenia się jawnym, co powoduje przesunięcie środka ciężkości z produktu na proces. Nauczyciel przestaje być dostawcą wiedzy, zostaje przewodnikiem wskazującym uczniom kierunek na drodze przyswajania umiejętności i rozumienia otaczającego świata. Creative Learning Communities Czym jest technologia Web 2.0

Web 1.0 is one-wayWeb 2.0 is two-way Web 1.0 is authoritarianWeb 2.0 is democratic Web 1.0 is passiveWeb 2.0 is active Web 1.0 is hierarchicalWeb 2.0 is network Web 1.0 is staticWeb 2.0 is dynamic Web 1.0 is read-only contentWeb 2.0 is user-generated content Web 1.0 is about companiesWeb 2.0 is about communities Web 1.0 is about client-serverWeb 2.0 is about peer-to-peer Web 1.0 is about lecturesWeb 2.0 is about conversation Web 1.0 is closedWeb 2.0 is collaborative

Wskazówki dla nauczyciela Rola nauczyciela jest istotna zanim proces dydaktyczny się rozpocznie. Do jego obowiązku należy bowiem wyznaczenie celu oraz wybór odpowiednich narzędzi do jego osiągnięcia, a także zaplanowanie procedury działania. Po zakończeniu tego etapu, nasza uwaga powinna koncentrować się na uczniach. Nauczyciel wskazuje drogę, ale pozwala uczniom iść nią samodzielnie, zachęca i wspiera, pomaga w sytuacjach kryzysowych, ale zachowuje dystans. Z początku odpowiedzialność nauczyciela jest większa, ale w miarę upływu czasu, uczniowie powinni przejmować odpowiedzialność za swoją naukę. W razie problemów, uczniowie najpierw powinni sami próbować je rozwiązać. Najczęstszym błędem nauczyciela jest gadulstwo oraz próby narzucenia swojego punktu widzenia. W uczeniu się proces ważniejszy jest od produktu końcowego. Popełnianie błędów jest nieodłącznym elementem procesu uczenia się, często bardzo efektywnym. Nie należy się ich bać. Uczniowie potrafią być zadziwiająco kreatywni, jeśli tylko wyznaczymy im cel, udzielimy wsparcia i zapewnimy narzędzia.

Przykładowe narzędzia Co wybierasz … Top 100 Tools for Learning 2009

Gdzie to było, gdzie ja to mam … Natłok informacji w Internecie może powodować poczucie zagubienia, należy zatem zorganizować swoje zasoby. Najprościej jest używać opcji: zakładki lub ulubione w wyszukiwarce. Niestety nawet najlepiej skatalogowany zbiór dostępny jest tylko z jednego komputera. Dlatego warto założyć katalog w Internecie. Stwórz własny katalog stron i korzystaj z niego na dowolnym komputerze. lub Delicious.com Diigo.com Social Media in Plain English

Diigo, to nie tylko katalogowanie stron w zakładkach, ale także podkreślanie istotnych wiadomości oraz przyklejanie elektronicznych karteczek z uwagami w tekstach na stronach internetowych. Oznaczenia są trwałe, widoczne na stronie ilekroć się do niej logujemy. Dokładnie tak jak w przypadku zakreślacza i karteczek.

Ewaluacja Zawartość Internetu nie jest poddana tak rygorystycznym wymaganiom jak publikacje czy programy komputerowe. Stąd potrzeba analizy stron internetowych z uwagi na: cel: czy dostarcza obiektywnych informacji, czy prezentuje cudze opinie; czy reklamuje osobę czy firmę; czy zawiera ćwiczenia językowe czy tylko linki do innych stron; źródło: kto ją stworzył; czy znamy autora, firmę czy instytucję do której strona należy. Ważne:.ac lub.edu – instytucje akademickie.org – organizacje, często non-profit.com lub.co – firma komercyjna aktualność danych: kiedy powstała i jak często jest uaktualniana głębokość: rzetelność informacji i poprawność językowa projekt graficzny i nawigacja.