Wzajemne wspomaganie się nauczycieli 30 – 31 maja 2008 Bukowina Tatrzańska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
system zarządzania zasobami ludzkimi
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna Rzeszów, r. Przedszkole Publiczne Nr 29 Rzeszów.
Konferencja dla Dyrektorów - Bydgoszcz 29. marca 2012r.
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Uczeń niepełnosprawny
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
ale (a może przede wszystkim)
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

Wzajemne wspomaganie się nauczycieli 30 – 31 maja 2008 Bukowina Tatrzańska

CELE PROFESJONALNEGO ROZWOJU ZAWODOWEGO Autodiagnoza celów rozwojowych każdego nauczyciela w oparciu o 5 kompetencji Autodiagnoza celów rozwojowych każdego nauczyciela w oparciu o 5 kompetencji Sformułowanie indywidualnych planów każdego nauczyciela w oparciu o autodiagnozę Sformułowanie indywidualnych planów każdego nauczyciela w oparciu o autodiagnozę W oparciu o indywidualne plany nauczycieli, wybranie jednej kompetencji jako priorytetu dla szkoły i stworzenie warunków jej rozwoju W oparciu o indywidualne plany nauczycieli, wybranie jednej kompetencji jako priorytetu dla szkoły i stworzenie warunków jej rozwoju Wprowadzenie nowej formuły rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami na nauczycieli na bazie 5 kompetencji Wprowadzenie nowej formuły rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami na nauczycieli na bazie 5 kompetencji Przygotowanie planów pracy (wychowawcy, bibliotekarza, świetlicy, wiązek, zespołów, itp.) w oparciu o 5 kompetencji Przygotowanie planów pracy (wychowawcy, bibliotekarza, świetlicy, wiązek, zespołów, itp.) w oparciu o 5 kompetencji

WSPOMAGANIE Praca zespołowa – wspólny cel, jedna strategia, współodpowiedzialność Praca zespołowa – wspólny cel, jedna strategia, współodpowiedzialność Wiązki – doskonalenie ich pracy Wiązki – doskonalenie ich pracy Spotkania interdyscyplinarne w celu rozwiązania konkretnego problemu z udziałem uczniów, rodziców, specjalistów, nauczycieli Spotkania interdyscyplinarne w celu rozwiązania konkretnego problemu z udziałem uczniów, rodziców, specjalistów, nauczycieli Lekcje koleżeńskie – nagrywanie i tworzenie archiwum Lekcje koleżeńskie – nagrywanie i tworzenie archiwum Pozyskiwanie sojuszników idei, tworzenie grup wsparcia Pozyskiwanie sojuszników idei, tworzenie grup wsparcia Wymiana doświadczeń – międzyszkolny bank wartościowych szkoleń Wymiana doświadczeń – międzyszkolny bank wartościowych szkoleń Organizacja szkoleń dla Rady Pedagogicznej w oparciu o rzetelną diagnozę potrzeb Organizacja szkoleń dla Rady Pedagogicznej w oparciu o rzetelną diagnozę potrzeb Tworzenie atmosfery bezpieczeństwa, otwartości i współpracy a nie rywalizacji (pozytywne wzmocnienia) Tworzenie atmosfery bezpieczeństwa, otwartości i współpracy a nie rywalizacji (pozytywne wzmocnienia) Hospitacje wspierające Hospitacje wspierające

Co robić, aby entuzjaści innowacji (nowatorzy) nie bali się okazywać entuzjazmu? Jak zarażać entuzjazmem (bo nakazać się go nie da), nie zrażając do zmiany? Jak chronić entuzjastów przed wypaleniem się? Co robić gdy niedawni entuzjaści gorzknieją? JAK WZMACNIAĆ ENTUZJASTÓW ZMIAN I POZYSKIWAĆ NOWYCH?

Opracowanie: Nawiedzeni Nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 22