Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Advertisements

"Od szkoły potrzebującej pomocy do szkoły wspierającej"
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
LOGO ZESPÓŁ SZKÓŁ W LATOSZYNIE Realizacja zadań oświatowych szkoły w roku szkolnym 2010/2011.
Badanie poziomu wiedzy uczniów gimnazjum klas I-III z podziałem na część humanistyczną i część matematyczno-przyrodniczą wrzesień 2010.
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Edukacyjna Wartość Dodana
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE)
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Edukacyjna Wartość Dodana- EWD
Badania osiągnięć uczniów – analiza wyników
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
Porównanie średniej arytmetycznej części humanistycznej 2011.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
GŁÓWNYM CELEM GIMNAZJUM JEST STWORZENIE ODPOWIEDNICH KRYTERIÓW NAUCZANIA UMOŻLIWIAJĄCYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEGO UCZNIA NA MIARĘ JEGO MOŻLIWOŚCI.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Edukacyjna Wartość Dodana czyli EWD
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
1 1 Tendencje w rozwoju pomorskiej edukacji na podstawie wybranych wyników egzaminów zewnętrznych II FORUM POMORSKIEJ EDUKACJI Gdańsk, 18 listopada 2013.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W GIMNAZJUM NR 5 W PRZEMYŚLU NA PRZESTRZENI LAT Kolejne slajdy prezentują porównanie wyników egzaminu gimnazjalnego osiągniętych.
Pilotażowe wdrożenie w powiecie gryfickim zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2010/2011.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
LUBELSKA OŚWIATA W LICZBACH Rok szkolny 2008/2009.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Renata Toboła. Trzyletnie wskaźniki EWD Część humanistyczna egzaminu gimnazjalnego Lata Wyniki egzaminu coraz niższe, poniżej średniej kraju.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
ANALIZA WYNIKÓW NAUCZANIA
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Rok szkolny 2013/2014 Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Lublin, sierpień 2014 r.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
 Matura 2011  Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH.
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014 wyniki wszystkich gimnazjów państwowych w powiecie grodziskim
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
I Liceum Ogólnokształcące im. M
Zapis prezentacji:

Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie: Lidia Bralczyk Magdalena Sadowska

Analiza wyników EWD dla szkoły

Uczniowie naszej szkoły uzyskali w tym roku wysoki wynik surowy z egzaminu gimnazjalnego oraz bardzo wysokie EWD z części humanistycznej i wyżej średnie z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Można zatem stwierdzić, że Gimnazjum Nr 2 jest szkołą dobrego przykładu. Z powyższego zestawienia wynika, iż odnotowaliśmy dodatnią wartość EWD GH-3,3, co informuje o ponadprzeciętnej efektywności nauczania. Nasi gimnazjaliści bowiem uzyskali o 3,3 punktu więcej niż wynosił przeciętny wynik w kraju. Przedział ufności w centylach dla EWD GH (81;95) oznacza zaś, że można z dużą pewnością powiedzieć, iż 81% szkół miało wyniki znacząco niższe niż nasza szkoła, a tylko 5% szkół uzyskało EWD zdecydowanie wyższą. Analogicznie wygląda zestawienie dla EWD GMP, co prawda jest ona niższa niż z przedmiotów humanistycznych,lecz także dodatnia(1.1) i wskazuje na ponadprzeciętną efektywności nauczania. Przedział ufności w centylach (52;84) oznacza, że 52% szkół miało wyniki zdecydowanie niższe od naszego gimnazjum, a 16% szkół uzyskało EWD wyższą.

Wykresy te wskazują, że przedziały się nie zazębiają, co ponownie potwierdza, że efektywność jest wysoka z przedmiot ó w matematyczno – przyrodniczych i wyższa z humanistycznych.

Wykres rozrzutu GH informuje nas o wynikach ze sprawdzianu po klasie szóstej, przewidywanych wynikach z egzaminu gimnazjalnego- krzywa linia- oraz faktycznych wynikach z egzaminu gimnazjalnego. Można na jego podstawie zaobserwować duże zróżnicowanie wyników na wejściu – od uczniów, którzy uzyskali niewiele ponad 7 punktów na sprawdzianie, po grupę uczniów ze średnimi wynikami punktów. Warto pamiętać, że w przypadku, gdy uczniowie maja taki sam wynik na sprawdzianie i na egzaminie gimnazjalnym, to na tym wykresie rozrzutu reprezentowani są jako jeden punkt. Największa efektywność jest w grupie uczniów z niskimi i średnimi wynikami – w tej grupie większość uczniów ma dodatnie (i wysokie) reszty. Uczniowie bardo zdolni uzyskiwali także wysokie reszty, lecz było ich stosunkowo mało.

Natomiast wykres rozrzutu GM wskazuje, że największa efektywność była wśród uczniów, którzy na sprawdzianie uzyskiwali dość niskie, bo punktów oraz raczej wysokie 27-30, gdyż oni uzyskiwali większy wynik z egzaminu niż przewidywany.

Efektywność nauczania w klasach.

Bardzo wysokie, dodatnie EWD GH uzyskały kolejno klasy: C, D, B, co świadczy o tym, że uczeń przez 3 lata nauki w gimnazjum zrobił imponujący postęp, natomiast klasy E i A odnotowały przeciętny przyrost wiedzy. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku EWD GM, choć jest ona nieco niższa niż z zakresu przedmiotów humanistycznych. Tu jednak także dodatnie, wyżej średnie EWD zanotowały klasy C, D, B, natomiast przeciętny przyrost wiedzy obserwujemy w dwóch pozostałych oddziałach. Niższy przyrost wiedzy w dwóch ww. klasach może być spowodowany różnymi czynnikami. Być może były to: problemy wychowawcze( liczne nieobecności uczniów na zajęciach); częste zmiany nauczycieli; funkcjonowanie w szkole klas z programem autorskim; dobór uczniów do klas. Wyniki tych oddziałów nie są jednak niepokojące, gdyż uzyskały one podobne wyniki jak większość przeciętnych szkół w kraju.

Analiza wyników EWD według potencjału.

Po analizie wykresów można dostrzec wysoką efektywność nauczania z uczniami o niskim i średnim potencjale oraz przeciętną efektywność z uczniami o wysokim potencjale na wejściu, szczególnie z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych.

Analiza wyników całej szkoły uczniów według potencjału na "wejściu" i "wyjściu".

Doskonale obrazuje to zestawienie wyników na wejściu i wyjściu, które potwierdzają, że potrafimy bardzo efektywnie pracować z uczniami o niskim potencjale, gdyż ich liczebność zdecydowanie zmniejszyła się po egzaminie gimnazjalnym, zwiększając tym samym ilość osób o średnim potencjale, a w konsekwencji także o wysokim. Przedziały ufności dostarczają także kolejnej informacji. Uczniów o potencjale niskim i wysokim jest podobna ilość, natomiast u gimnazjalistów z pierwszej grupy obserwuje się małą rozbieżność między wynikami z egzaminu (zazwyczaj są one zbliżone do średniej liczby punktów), zaś u drugich duży rozrzut wyników( od bardzo niskich do bardzo wysokich).

Analiza wyników EWD według dyslekcji.

W obydwu przypadkach obserwujemy przeciętną efektywność.

Analiza efektywności nauczania w dwóch kolejnych latach

Zestawienie EWD z dwóch ostatnich lat potwierdza, że uczniowie po trzech latach edukacji w naszym gimnazjum odnotowują ogromny przyrost wiedzy i umiejętności. Wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna coraz efektywniej pracuje z młodzieżą o zróżnicowanych możliwościach poznawczych, co z pewnością daje nam powód do zadowolenia i dumy. Wzrastające zaś EWD daje nam dowód na to, iż mimo różnych zmiennych potrafimy wykorzystać potencjał na wejściu naszych gimnazjalistów.