Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Advertisements

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Znaczenie podręcznika
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Przygotowanie zawodowe dorosłych – dotychczasowe doświadczenia Zielona Góra, 20 czerwca 2012 r. Zielona Góra, 20 czerwca 2012 r.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
PODSUMOWANIE STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Z Wiekiem na Plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
WYDZIAŁ NAUKI o ŻYWNOŚCI (ABSOLWENCI 2012) BADANIE OPINII ABSOLWENTÓW WN O Ż O PROCESIE KSZTAŁCENIA ORAZ ICH LOSY ZAWODOWE.
Badanie losów absolwentów
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
BIURO KARIER UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Wydział Zarządzania Informacją PJWSTK Narzędzia IT w rękach menedżera.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
- wsparcie pracodawców i ich pracowników Kielce, 28 czerwca 2016 r.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Krajowy fundusz szkoleniowy
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Przykłady dobrych praktyk
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego „Nowoczesne kompetencje IT dla rynku pracy. Studia podyplomowe dla przedsiębiorców i pracowników przedsiębiorstw” Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego Warszawa, 19 czerwca 2012

Cele badania Celem badania była ocena stopnia osiągnięcia zakładanych w projekcie rezultatów miękkich nabycie nowych umiejętności z zakresu czterech specjalności (ZPI, SST, BST, BDBI) przez uczestników studiów danej specjalności 80% studentów deklaruje nabycie wiedzy 50% słuchaczy deklaruje zwiększenie statusu zwiększenie poczucia wyższego statusu zawodowego, możliwości awansu zwiększenie motywacji do przekwalifikowania osób 45+. 80% osób z tej grupy deklaruje zwiększenie motywacji

Ankieta elektroniczna CAWI Pogłębione wywiady telefoniczne Metodologia badania Ankieta audytoryjna Ankieta początkowa – 515 ankiet Ankieta końcowa – 488 ankiet Ankieta telefoniczna CATI 120 ankiet – po 30 z osób z każdej specjalizacji Ankieta elektroniczna CAWI Ankieta skierowana do wszystkich uczestników. Poziom zwrotów: 259 ankiet Pogłębione wywiady telefoniczne 13 wywiadów telefonicznych

Wyniki badania

Motywacje do podjęcia studiów Podstawowymi motywacjami do podjęcia studiów były potrzeba rozwoju zawodowego i chęć poszerzenia i uzupełnienia wiedzy Źródło: Ankieta audytoryjna, końcowa

Motywacje do podjęcia studiów Źródło: Ankieta audytoryjna, końcowa

Realizacja rezultatu 1 – ocena adekwatności zajęć Wysoka ocena adekwatności zajęć Źródło: Ankieta audytoryjna, końcowa

Realizacja rezultatu 1 – ocena użyteczności zajęć Wysoka ocena użyteczności zajęć Źródło: Ankieta audytoryjna, końcowa

Realizacja rezultatu 1 – przyswojenie wiedzy Zdecydowana większość wiedzy przekazywanej na studiach była nowa dla uczestników

Realizacja rezultatu 1 – przyswojenie wiedzy Rezultat 1 został zrealizowany- w ramach każdej specjalizacji, ponad 50% absolwentów deklaruje, że nabyło co najmniej połowę wiedzy przekazywanej na studiach Źródło: CAWI

Realizacja rezultatu 1 – przedmioty, z których badani deklarują największe przyswojenie wiedzy Zarządzanie Projektami Informatycznymi Metodyka PRINCE 2 Wykorzystywanie narzędzi wspomagających zarządzanie projektami Metodyka PMI Systemy i Sieci Teleinformatyczne Podstawy routingu statystycznego i dynamicznego Połączenia w sieciach LAN Bezpieczeństwo Systemów Teleinformatycznych Polityka bezpieczeństwa informacji; Audyt bezpieczeństwa ogólnego, fizycznego, informacyjnego i informatycznego Bezpieczeństwo fizyczne i techniczne systemów/sieci Bazy Danych i Business Intelligence Optymalizacja i strojenie baz danych Implementacja baz danych i język SQL Podstawy technologii XML i wykorzystanie XML w relacyjnych bazach danych Źródło: CAWI

Czynniki utrudniające Realizacja rezultatu 1 – czynniki sprzyjające i utrudniające zdobywanie wiedzy Czynniki sprzyjające Wcześniejsze doświadczenia zawodowe Wykształcenie informatyczne lub pokrewne Dobra organizacja studiów Wysoka motywacja uczestników Kontakt z prowadzącymi Czynniki utrudniające Przeciążenie obowiązkami zawodowymi Krótki czas trwania studiów Duży zakres materiały do przyswojenia Źródło: CAWI

Realizacja rezultatu 2 – postrzegana rola kształcenia w rozwoju zawodowym na rynku informatyków Źródło: CATI

Realizacja rezultatu 2 – wzrost kwalifikacji i jego znaczenie dla efektywności firmy Rezultat 2 został zrealizowany: ponad 77% uczestników deklaruje wzrost kwalifikacji prawie 79% uczestników deklaruje, iż ukończenie studiów może (choć w różnym stopniu) przełożyć się dla nich na realne korzyści w miejscu pracy. Największy odsetek studentów deklaruje wzrost kwalifikacji i możliwości ich realnego przełożenia na korzyści w firmie na Specjalizacji Business Intelligence

Realizacja rezultatu 2 –zwiększenie statusu zawodowego Źródło: Ankieta audytoryjna, końcowa

Realizacja rezultatu 2 –zwiększenie statusu zawodowego – c.d. Źródło: Ankieta audytoryjna, końcowa

Realizacja rezultatu 2 – zwiększenie statusu zawodowego Umiejętności wskazywane przez absolwentów jako kluczowe dla podniesienia statusu zawodowego: zarządzanie ryzykiem, bezpieczeństwo baz, poznanie norm, przepisów prawa, programowanie i zarządzanie bazami danych, język programowania, SQL, raportowanie, zarządzanie projektami, znajomość programu Project. 90% badanych wykorzystywało wiedzę zdobytą na studiach: 69% - w pracy na dotychczasowym stanowisku 33% - w pracy na nowym stanowisku 20% - w działalności pozazawodowej Źródło: CATI

Realizacja rezultatu 2 –zwiększenie możliwości awansu Prawie 66% absolwentów deklaruje poczucie, że po studiach w WWSI ich szanse na awans wzrosły. Źródło: CATI

Realizacja rezultatu 2 –zwiększenie statusu zawodowego – c.d. Poczucie wyższego statusu zawodowego nie musi przekładać się na realne lub formalne zmiany sytuacji zawodowej. Źródło: CATI

Realizacja rezultatu 2 – zwiększenie statusu zawodowego – c.d. Przez poprawę sytuacji zawodowej badani studenci najczęściej rozumieli poczucie wyższej kompetencji w wykonywanej pracy. Znacznie rzadziej deklarowali otrzymanie awansu lub zmianę pracy na lepszą. Źródło: CATI

Czynniki utrudniające Realizacja rezultatu 2 – czynniki sprzyjające i utrudniające zmianę sytuacji zawodowej Czynniki sprzyjające Sprzyjająca sytuacja w firmie Ukończone studia w WWSI Sytuacja na rynku pracy Inne ukończone kursy i szkolenia Czynniki utrudniające Niesprzyjająca sytuacja w miejscu pracy Niesprzyjająca sytuacja na rynku pracy Niekompatybilność studiów z obszarem pracy zawodowej Brak motywacji do zmiany (wielu rozmówców deklaruje, że nie oczekiwało zmiany) Źródło: opracowanie własne na podstawie CAWI i CATI

Realizacja rezultatu 3 W zdecydowanej większości studia podyplomowe odpowiedziały na potrzebę pogłębiania wiedzy i własnego rozwoju w grupie45+ Słabszą stroną studiów, która wskazywali badani jest niedostatek zajęć praktycznych, szczególnie 9 z 11 rozmówców wyraziło satysfakcję ze studiów podyplomowych w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki. To pozytywne doświadczenie edukacyjne może wpływać na wzrost motywacji do kształcenia i gotowość odo podejmowania nowych wyzwań szkoleniowych. Na motywację do podnoszenia kwalifikacji kształtuje także wiele czynników, na które szkoła nie ma wpływu (np. stosunki w miejscu pracy, sytuacja na rynku pracy).

Podsumowanie Ponad 65% badanych deklaruje, że studia podyplomowe zachęciły ich do dalszego kształcenia Źródło: Ankieta audytoryjna, końcowa

Podsumowanie Ponad 82,5% badanych deklaruje, że rozpoczynając ponownie studia podyplomowe, wybrałaby także WWSI Źródło: CATI

Dziękujemy za uwagę Ośrodek Ewaluacji Sp. z o.o. www.ewaluacja.eu