POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Podstawy Pomocy Psychologicznej
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
Wyrównywanie szans edukacyjnych
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Dydaktyka ogólna.
PEDAGOG SZKOLNY.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA ZESPÓŁ SZKÓŁ INTEGRACYJNYCH POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ UDZIELANEJ UCZNIOM W SZKOLE - ZAJĘCIA Z - ZAJĘCIA - KOŁA LOGOPEDĄ KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE ZAINTERESOWAŃ - ZAJĘCIA Z - ZAJĘCIA - TERAPIA PEDAGOGIEM DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE PEDAGOGICZNA - ZAJĘCIA Z - ZAJĘCIA - SOCJOTERAPIA PSYCHOLOGIEM REWALIDACYJNE

ZAJĘCIA Z LOGOPEDĄ PANI BEATA PIKTEL PANI AGNIESZKA LEWICKA - PIECIUL

POPRAWNA KOMUNIKACJA DROGĄ DO SUKCESU ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE SKIEROWANE SĄ DO UCZNIÓW Z DEFICYTAMI I ZABURZENIAMI ROZWOJU MOWY. NA TERAPIĘ UCZĘSZCZAJĄ UCZNIOWIE WSZYSTKICH KLAS, WYMAGAJĄCE SPECJALISTYCZNEJ POMOCY W TYM ZAKRESIE. DZIECI W CZASIE ĆWICZEŃ ROZWIJAJĄ SFERĘ KOMUNIKACJI, USPRAWNIAJĄ FUNKCJE ODDECHOWE ORAZ MOTORYKĘ NARZĄDÓW MOWY. PROPONOWANE ĆWICZENIA MAJĄ W EFEKCIE SYSTEMATYCZNEGO STOSOWANIA DOPROWADZIĆ DO USPRAWNIENIA NIEPRAWIDŁOWOŚCI ROZWOJU JĘZYKOWEGO.

INDYWIDUALNE ZAJĘCIA Z PEDAGOGIEM PANIĄ JOANNĄ HOROSZ

POKONYWANIE TRUDNOŚCI EDUKACYJNYCH UCZNIOM WYMAGAJĄCYM SZCZEGÓLNEJ OPIEKI LUB WSPARCIA W PRZEZWYCIĘŻANIU TRUDNOŚCI EDUKACYJNYCH ORGANIZOWANA JEST POMOC PEDAGOGA SZKOLNEGO. INDYWIDUALNE ZAJĘCIA SŁUŻĄ WYRÓWNYWANIU I LIKWIDOWANIU BRAKÓW W WIADOMOŚCIACH I UMIEJĘTNOŚCIACH SZKOLNYCH. UCZNIOWIE KORZYSTAJĄ Z RAD PEDAGOGA W ROZWIĄZYWANIU KONFLITÓW SZKOLNYCH I PROBLEMÓW RODZINNYCH. W CZASIE ZAJĘĆ Z PEADGOGIEM UCZNIOWIE SĄ WYPOSAŻANI W WIEDZĘ, DZIĘKI KTÓREJ BĘDĄ MOGLI PRZECIWDZIAŁAĆ ZAGROŻENIOM CYWILIZACYJNYM I STOSOWAĆ ZASADY ZDROWEGO STYLU ŻYCIA. ZAJĘCIA Z PEDAGOGIEM

ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM INDYWIDUALNE ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM PANIĄ DOROTĄ MALISZEWSKĄ

ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM UCZNIOM NASZEJ SZKOŁY OFERUJEMY MOŻLIWOŚĆ SKORZYSTANIA Z POMOCY PSYCHOLOGA W POSTACI INDYWIDUALNYCH I GRUPOWYCH ZAJĘĆ PSYCHOEDUKACYJNYCH ORAZ USPRAWNIJĄCYCH OGÓLNY ROZWÓJ DZIECKA. Z POMOCY PSYCHOLOGA MOGĄ KORZYSTAĆ ZARÓWNO DZIECI JAK I ICH RODZICE POSZUKUJĄCY WSPARCIA W WYCHOWANIU. W MŁODSZYCH LKASACH INTEGRACYJNYCH PROWADZONY JEST CYKL ZAJĘĆ Z PSYCHOLOGIEM MAJĄCY NA CELU UCZENIE DZIECI WRAŻLIWOŚCI NA INNOŚĆ ORAZ ROZWIJAJĄCY KOMPETENCJE SPOŁECZNE. MŁODZIEŻ MA MOŻLIWOŚĆ W TRAKCIE INDYWIDUALNYCH ROZMÓW UZYSKAĆ PORADĘ W TRAPIĄCYCH ICH PROBLEMACH. ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM

ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE NA ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE UCZĘSZCZAJĄ UCZNIOWIE ZE SPECYFICZNYMI TRUDNOŚCIAMI W UCZENIUA SIĘ. ZAJĘCIA MAJĄ NA CELU USPRAWNIENIE ZABURZONYCH I OPÓŹNIONYCH FUNKCJI PERCEPCYJNYCH I GRAFOMOTORYCZNYCH. PROWADZONE SĄ ĆWICZENIA DOSKONALĄCE UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIA I PISANIA, LICZENIA. ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE MAJĄ NA CELU WYRÓWNANIE DEFICYTÓW ROZWOJOWYCH WPŁYWAJĄCYCH NA MOŻLIWOŚĆ OPANOWANIA UMIEJETNOŚCI SZKOLNYCH ORAZ WZMACNIANIE WIARY WE WŁASNE SIŁY I MOŻLIWOŚCI. ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE ZAJĘCIA INDYWIDUALNE Z PANIĄ MAŁGORZATĄ SZUCNICKĄ ZAJĘCIAGRUPOWE Z PANIĄ AGNIESZKĄ BUJWICKĄ

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE REWALIDACJA ZAJĘCIAMI Z REWALIDACJI OBJĘCI SĄ WSZYSCY UCZNIOWIE Z ORZECZENIAMI O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO. CELEM ZAJĘĆ JEST USPRAWNIANIE ZABURZONYCH FUNKCJI PERCEPCYJNO- MOTORYCZNYCH POPRZEZ ĆWICZENIA I ZABAWY INTERACYJNE, CZĘSTO Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMPUTEROWEJ. ZAJĘCIA PROWADZĄ NAUCZYCIELE POSIADAJĄCY KWALIFIKACJE Z OLIGOFRENOPEDAGOGIKI. PRACA Z UCZNIAMI OPIERAJĄCA SIĘ O PROGRAM DOSTOSOWANY DO I NDYWIDUALNYCH POTRZEB PRZYNOSI WYMIERNE EFEKTY, WPŁYWA NA WZMOCNIENIE WIARY WE WŁASNE MOŻLIWOŚCI, WSPIERA ROZWÓJ TEJ GRUPY UCZNIÓW ZAJĘCIA REWALIDACYJNE

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO - WYRÓWNAWCZE GRUPOWE ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO- WYRÓWNAWCZE Z PANIĄ ALICJĄ SUBIETĄ

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO - WYRÓWNAWCZE ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO- WYRÓWNAWCZE SĄ PROWADZONE ZARÓWNO W MŁODSZYCH KLASCH SZKOŁY PODSTAWOWEJ JAK I W ODDZIAŁACH IV-VI I UKIERUNKOWANE W SZCZEGÓŁNOŚCI NA EDUKACJĘ POLONISTYCZNĄ I MATEMATYCZNA ZAJĘCIA SKIEROWANE SĄ DO UCZNÓW PRZEJAWIAJĄCYCH TRUDNOŚCI W NAUCE. PRACA NA ZAJĘCIACH MA CHARAKTER ZINDYWIDUALIZOWANEGO PODEJŚCIA DO UCZNIA, CO POLEGA NA POWOLNYM STOPNIOWANIU TRUDNOŚCI, SYSTEMATYCZNOŚCI I CIĄGŁOŚCI ODDZIAŁYWAŃ. METODY PRACY DOSOSOWANE SĄ DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB I MOŻLIWOŚCI DZIECKA. ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO - WYRÓWNAWCZE

KOŁA ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA

KOŁA ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA KOŁA ZAINTERESOWAŃ SKIEROWANE SĄ DO UCZNIÓW, KTÓRZY CHCĄ ROZWIJAĆ SWOJE UMIEJĘTNOŚCI I TALENTY. GŁÓWNYMI ZAŁOŻENIAMI ZAJĘĆ JEST UDOSTĘPNIENIE UCZNIOM ZDOLNYM MOŻLIWOŚCI SAMOREALIZACJI I KSZTAŁCENIA DODATKOWEGO. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA DAJĄ MOŻLIWOŚĆ W SPOSÓB AKTYWNY I POŻYTECZNY ZORGANIZOWAĆ CZAS WOLNY. ROZSZERZONE WYMAGANIA, OBEJMUJĄCE TRUDNIEJSZE CZYNNOŚCI MAJĄ NA CELU WSZECHSTRONNY ROZWÓJ DZIECKA KOŁA ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA

ZAJĘCIA INDYWIDUALNE Z TERAPEUTĄ PANIĄ MAŁGORZATĄ JANUSZ TERAPIA PEDAGOGICZNA ZAJĘCIA INDYWIDUALNE Z TERAPEUTĄ PANIĄ MAŁGORZATĄ JANUSZ

TERAPIA PEDAGOGICZNA TO SPECJALISTYCZNE DZIAŁANIA MAJĄCE NA CELU NIESIENIE POMOCY DZIECIOM UJAWNIAJĄCYM RÓŻNEGO RODZAJU NIEPRAWIDŁOWOŚCI ROZWOJU I ZACHOWANIA. TERAPIA STWARZA DZIECIOM Z ZAKŁÓCENIAMI ROZWOJOWYMI MOŻLIWOŚĆ WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU DZIĘKI SPECJALNYM ODDZIAŁYWANIOM PEDAGOGICZNYM. TERAPIĘ PROWADZI SIĘ W FORMIE INDYWIDUALNEJ LUB GRUPOWEJ TAK BY SPOWODOWAĆ POZYTYWNE ZMIANY W SFERZE POZNAWCZEJ, EMOCJONALNO- MOTYWACYJNEJ ORAZ W ZAKRESIE WIEDZY I UMIJĘTNOŚCI DZIECKA. TERAPIA PEDAGOGICZNA

SOCJOTERAPIA

ZAJĘCIA SOCJOTERAPEUTYCZNE SOCJOTERAPIA TO FORMA POMOCY O CHARAKTERZE KOREKCYJNYM MAJĄCA NA CELU ODREAGOWANIE EMOCJONALNE, PRZEŻYCIE KOREKTYWNYCH DOŚWIADCZEŃ I UCZENIE SIĘ NOWYCH, KORZYSTNIEJSZYCH DLA UCZESTNIKA ZACHOWAŃ. SOCJOTERAPIA NA POSTAĆ SYSTEMATYCZNYCH, USTRUKURALIZOWANYCH ZAJĘĆ GRUPOWYCH. ADRESATAMI ZAJĘĆ SĄ DZIECI I MŁODZIEŻ ZMAGAJĄCY SIĘ Z TRUDNOŚCIAMI ŻYCIOWYMI I PROBLEMAMI NATURY OSOBISTEJ W OBSZARACH RELACJI DZIECKO – DOROŚLI, DZIECKO – RÓWIŚNICY, DZIECKO- ZADANIE ORAZ RELACJI DZIECKA DO SAMEGO SIEBIE. SOCJOTERAPIA STWARZA DZIECIOM I MŁODIEŻY WARUNKI UMOŻLIWIAJĄCE ZMIANĘ SĄDÓW O RZECZYWISTOŚCI ORAZ ZMIANĘ SPOSOBU ZACHOWANIA, POZWALA NA PRZEBUDOWĘ OBRAZU SIEBIE I UCZENIE SIĘ UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH. ZAJĘCIA SOCJOTERAPEUTYCZNE

PROGRAM EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY ORTOGRAFFITI

PROGRAM EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY ORTOGRAFFITI PROGRAM SKIEROWANY JEST DO UCZNIÓW DYSLEKTYCZNYCH. PRACA Z DZIECKIEM POLEGA NA USPRAWNIANIU FUNKCJI POZNAWCZYCH UCZESTNICZĄCYCH W CZYNNOŚCIACH CZYTANIA, PISANIA I LICZENIA. PROGRAM ORTOGRAFFITI DAJE MOŻLIWOŚĆ SAMODZIELNEJ PRACY DZIECKA POD KIERUNKIEM NAUCZYCIELA I RODZICA, A DZIĘKI ATRAKCYJNEJ FORMIE POMOCY W POSTACI ZESTAWU ĆWICZEŃ STAJE SIĘ PRZYJEMNYM NARZĘDZIEM PRACY Z UCZNIEM DYSLEKTYCZNYM. WIĘCJE INFORMACJI NA WWW.ORTOGRAFFITI.PL

POMOC PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA TO NIE TYLKO ZAJĘCIA Z POSZCZEGÓLNYMI GRUPAMI UCZNIÓW, TO TAKŻE RÓŻNEGO RODZAJU KAMPANIE I PROGRAMY PROFILKATYCZNE, W KTÓRYCH BIERZE UDZIAŁ SZKOŁA: PROGRAM SPOŁECZNY „SZKOŁA BEZ PRZEMOCY” KAMPANIA EDUKACYJNO - PROFILAKTYCZNA „ZACHOWAJ TZREŹWY UMYSŁ” KAMPANIA SPOŁECZNA „DZIECKO W SIECI”

PROGRAM SPOŁECZNY „SZKOŁA BEZ PRZEMOCY” Od 5 lat szkoła bierze udział w Programie „Szkoła bez przemocy”. Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a także dostarczenie szkołom konkretnego wsparcia i narzędzi, które skutecznie i systemowo zwalczałyby to zjawisko.  Podstawową zasadą Kodeksu jest konieczność budowania wspólnoty szkolnej, której członkami są wszyscy uczestnicy szkolnego życia - nauczyciele, uczniowie oraz rodzice WIĘCEJ INFORMACJI NA: WWW.SZKOLABEZPRZEMOCY.PL

KAMPANIA EDUKACYJNO - PROFILAKTYCZNA „ZACHOWAJ TZREŹWY UMYSŁ” Kampania „Zachowaj Trzeźwy Umysł" to ogólnopolska akcja podejmująca problem profilaktyki uzależnień. Jednym z jej najważniejszych celów jest promowanie konstruktywnych postaw, zdrowego stylu życia oraz atrakcyjnych dla dzieci i młodzieży zachowań prospołecznych jako alternatywy wobec wielu patologii, szczególnie picia alkoholu, zażywania narkotyków oraz stosowania przemocy. WIĘCEJ INFORMACJI NA: WWW.TRZEZWYUMYSL.PL

KAMPANIA SPOŁECZNA „DZIECKO W SIECI” Podstawowym celem Kampanii „Dziecko w Sieci” jest zwrócenie uwagi dorosłych i dzieci na zagrożenia związane z aktywnością pedofilów w sieci oraz edukacja w zakresie bezpiecznego korzystania z Internetu. W ramach programu zrealizowano kampanię edukacyjną pod hasłem „Stop cyberprzemocy". Od lutego 2005 r. w ramach programu "Dziecko w Sieci" realizowany jest projekt edukacyjny dla dzieci Sieciaki.pl. WIĘCEJ NA INFORMACJI NA WWW.SAFEINTERNET.PL WWW.DZIECKOWSIECI.PL

„ (…)Dzisiejsze roztropne dziecko, to to, któremu wczoraj dodawaliśmy otuchy. Dzisiejsze serdeczne dziecko, to to, któremu wczoraj okazywaliśmy miłość. Dzisiejsze mądre dziecko, to to, które wczoraj wychowaliśmy. Dzisiejsze wyrozumiałe dziecko, to to, któremu wczoraj przebaczyliśmy. Dzisiejszy człowiek, który żyje miłością i pięknem, to dziecko, które wczoraj żyło radością.” Ronald Russell „Lata dzieciństwa” Dziękuję za uwagę!!!