Co słychać Panie Darwinie?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Advertisements

Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
W poszukiwaniu ewolucji…
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Woda Webquest dla uczniów klasy III Szkoły Podstawowej Opracowanie:
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
z języka angielskiego – czas Present Simple
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Segreguję i Ziemię ratuję!
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Webquest Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba „Więcej pokarmów roślinnych dla zdrowia, lepsze naturalne produkty roślinne na co dzień”
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
Matematyczne domino Sprawozdanie. Z kim zrealizujesz projekt? Projekt został zrealizowany przez uczniów klasy 2B. Jest to klasa z innowacją matematyczno-informatyczną.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Temat: ETAPY ŻYCIA CZŁOWIEKA
Happening: ,,Tarcza zwycięskiej szkoły”
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Co słychać Panie Darwinie? Barbara Świątek

Zawartość prezentacji Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja

Wprowadzenie Ewolucja – ciągły proces, polegający na stopniowych zmianach zachodzących w organizmach zamieszkujących Ziemię. Przebieg i mechanizmy ewolucji opisywane są przez teorie ewolucji. Do najbardziej znanych ewolucjonistów bez wątpienia zaliczamy J.B.Lamarcka i K.Darwina. Przygotowując ten projekt musicie dowiedzieć się kim byli Lamarcki i Darwin. Jak ich teorie zmieniły współczesna biologię? Oraz czy podróż na statku Beagle miała znaczenie w karierze Darwina? Wybierzmy się więc w pasjonującą podróż do przeszłości …

Zadania Korzystając ze źródeł internetowych Waszym zadaniem będzie : Przedstawienie postaci dwóch największych ewolucjonistów Przedstawienie założeń lamarkizmu i darwinizmu Przedstawienie w jaki sposób obie teorie ewolucji wpłynęły na rozwój nauk przyrodniczych Odpowiedź na pytanie czy Wyspy Galapagos i podróż na statku Beagle miały znaczenie w pracy Karola Darwina?

Zadania Wasze prace będą prezentowane na lekcji. Każda grupa w ciągu 10 minut zaprezentuje wyniki swojej pracy. Opracujcie wyniki w formie prezentacji PowerPoint i zaprezentujecie ją na forum klasy Na wykonanie zadania macie 4 tygodnie czasu tj. do 31.05.2012r.

Proces Klasa zostanie podzielona na zespoły 4-osobowe. Każda grupa wybiera swojego lidera – osobę odpowiedzialną za sprawną pracę grupy i poprawne wykonanie zadania. Pracujcie rzetelnie i sumiennie; szukając potrzebnych informacji korzystajcie z podanych w Źródłach adresów. Pamiętajcie, aby przygotowana przez Was prezentacja była ciekawa, wzbogacona o grafikę lub krótkie filmy.

Proces Uczniowie grupy klasy 2a i 2d, podzieleni na zespoły przygotowują ten sam temat. W każdej grupie należy wyłonić: Lidera – którego zadanie polega na koordynowaniu pracy w grupie oraz sprawnym przedstawieniu uzyskanych efektów Biologów – detektywów, którzy śledzą i tropią dowody potwierdzające proces ewolucji Grafików – którzy opracowują otrzymane dane i przygotowują prezentację multimedialną.

Źródła Definicja ewolucji Dowody ewolucji Mogą być również inne dostępne źródła, które sami znajdziecie w sieci. Nie zapomnijcie również o informacjach zawartych w książkach.

Ewaluacja Każda z grup będzie miała wystawioną ocenę zgodnie z kryteriami zawartymi w tabeli ewaluacyjnej. Taką samą ocenę otrzymają wszyscy uczniowie zespołu. Ważna jest ilość włożonej pracy, jak również ogólne wrażenie.  Punkty uzyskane za prezentację zostaną przeliczone na ocenę zgodnie z tabelą.

Ewaluacja 1 - 4 1 – 4 Wymagania Konieczne 1 Podstawowe 2 Dopełniające 3 Wykraczające 4 Punkty Poziom merytoryczny Materiał opracowany pobieżnie, brak podstawowych informacji Opracowanie tematu obejmuje tylko podstawowe informacje Temat zrealizowany poprawnie, bez błędów merytorycznych Opracowane informacje znacznie wykraczają poza założone cele, są poprawne merytorycznie 1 - 4 Jakość przygotowanej prezentacji Przedstawione informacje są niekompletne, prezentacja ma niewłaściwą strukturę i jest nieciekawa graficznie Prezentacja obejmuje większość wymaganych informacji, ale zawiera tylko nieliczne elementy graficzne, brak animacji Prezentacja przejrzysta, ciekawa graficznie, właściwy dobór kolorów Prezentacja bardzo dobrze zaprojektowana, przejrzysta i czytelna, atrakcyjna wizualnie 1 – 4 Umiejętność współpracy W grupie Brak współpracy w grupie Praca indywidualna, niewielki wkład poszczególnych członków grupy Dobra organizacja pracy, współdziałanie w grupie Doskonała organizacja i współpraca całej grupy

Ilość zdobytych punktów Ewaluacja Ilość zdobytych punktów Ocena 12 - 11 Bardzo dobry 10 - 9 Dobry 8 - 7 Dostateczny 6 - 4 Dopuszczający 3 – 0 Niedostateczny Za zaprezentowanie wyników pracy grupy można otrzymać od 0 do 2 punktów. Punkty te doliczamy do ogólnej punktacji, co pozwoli wystawić ocenę końcową. Osoby, które uzyskały powyżej 12 punktów, otrzymują ocenę celującą.

Brawo - wykonaliście zadania projektu! Konkluzja Brawo - wykonaliście zadania projektu! Znacie główne teorie ewolucji i ich autorów. Macie świadomość, że w ciągu długiego okresu czasu zmieniał się wygląd Ziemi i gatunki zamieszkujące ją…