Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Stosowanych Nauk Społecznych Kierownik Katedry: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw. w Pol. Śl.
Zakłady funkcjonujące w ramach Katedry i ich władze Zakład Socjologii Kierownik: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw. w Pol. Śl. Zakład Zarządzania Kadrami Kierownik: dr hab. Jan Misztal, prof. nzw. w Pol. Śl. Zakład Filozofii i Metodologii Nauk Kierownik: dr hab. Waldemar Czajkowski
Kadra Katedra Stosowanych Nauk Społecznych liczy w chwili obecnej 53 zatrudnione osoby, w tym: 7 profesorów, 27 doktorów, 19 magistrów.
Przykładowe projekty wybrane działania pracowników Katedry dla przemysłu Program Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL - Dynamizm i doświadczenie - wspólne sterowanie zmianą. CELE PROJEKTU: Wspieranie i utrzymanie zatrudnienia przez tych pracowników, których kwalifikacje można dostosować do wymagań stawianych przez społeczeństwo informacyjne i gospodarkę rynkową. Społeczno-kulturowe uwarunkowania transformacji na Ukrainie. Projekt badawczy dotyczy społecznych i kulturowych uwarunkowań transformacji na Ukrainie. Stały kontakt z Internationales Hochschulinstitut w Zittau (Niemcy). Prowadzenie badań w zakresie integracji europejskiej. Prowadzenie projektów we współpracy z wieloma firmami np. DAEWOO, FIAT, MITTAL Steel Poland SA, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Rybniku.
Propozycje badań wybrane propozycje badań Katedry dla przemysłu Funkcjonalna diagnoza zespołów pracowniczych – realizowana także za pomocą testów socjometrycznych, pozwalających określić nieformalną strukturę grupy, badania komunikacji wewnętrznej. Badania źródeł konfliktu oraz efektywnego nim zarządzania. Badania postaw i zachowań pracowniczych. Badanie wewnętrznego wizerunku organizacji. Badania motywacji, wartości i potrzeb pracowników. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych. Diagnozowanie wewnętrznego potencjału innowacyjnego organizacji.
Propozycje badań wybrane propozycje badań Katedry dla przemysłu Badanie stylów przywódczych. Badanie skuteczności zarządzania zasobami ludzkimi. Badanie zewnętrznego wizerunku organizacji. Badania komunikacji zewnętrznej. Badania konsumenckie, w tym szczególnie: ocena satysfakcji klienta oraz projektowanie potrzeb klienta. Ocena konkurencyjności przedsiębiorstwa. Badania marketingowe produktów. Badania przedinwestycyjne. Badania atrakcyjności inwestycyjnej organizacji.
Oferta szkoleniowa tematyka szkoleń dla przemysłu Budowanie marki i wizerunku organizacji: brand image (wizerunek medialny), tworzenie tożsamości marki, analiza SWOT marketingu firmy, wybór środków promowania marki w mediach, Internecie i reklamie. Autoprezentacja i negocjacje: tworzenie przekazu perswazyjnego, przygotowanie prezentacji, wystąpienia publiczne, stosowanie technik wizualnych, reagowanie na ataki oponentów, wystąpienia w mediach, techniki i strategie oraz style negocjacji, manipulacje w negocjacjach. Marketing i Public relations: projektowanie badań marketingowych, strategie i plany marketingowe, wykorzystanie instrumentów marketingu mix, promocja i reklama w organizacjach zarządzających marketingowo, nośniki PR.
Oferta szkoleniowa tematyka szkoleń dla przemysłu Psychologia biznesu: psychologia zachowań konsumenckich, psychologia zachowań i przywództwa, zarządzanie ryzykiem w organizacji. System ocen pracowniczych w procesie zarządzania zasobami ludzkimi: metody oraz etapy procesu ocen pracowniczych, przeprowadzenie profesjonalnej rozmowy kwalifikacyjnej, tworzenie arkuszy ocen oraz jakościowych ocen pisemnych, Assesment Center, reagowanie w sytuacjach trudnych. Tworzenie biznes planu: procedury tworzenia, rodzaje oraz cel biznes planu, dokonywanie analiz, bilansu i prognoz, kontrola realizacji biznes planu.
Oferta szkoleniowa tematyka szkoleń dla przemysłu Zarządzanie firmą w sytuacji kryzysowej: wdrażanie programów antykryzysowych, właściwa polityka informacyjna w kryzysie, kontakty z mediami w sytuacji kryzysowej Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie: programy realizacji polityki informacyjnej, wydawnictwa własne przedsiębiorstwa, wydawnictwa on-line. Informatyka w biznesie: analizowanie, projektowanie i wdrażanie systemów informatycznych, wykorzystanie współczesnych narzędzi informatycznych, strategie i metody planowania e-biznesu, techniki komputerowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Prezentacje i wystąpienia publiczne: profesjonalne przygotowanie prezentacji w Power Point, środki identyfikacji wizualnej firmy, sztuka pisania wystąpień publicznych, wystąpienia przed kamerą, autoprezentacja.
Zapraszamy do współpracy! Sekretariat Katedry: ul. Roosevelta 26-28 41-800 Zabrze Tel.: (32) 2 777 323 E-mail: roz2@polsl.pl Strona internetowa: www.roz2.polsl.pl