Rośnie nowe pokolenie, które zmieni świat

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ocenianie, które pomaga się uczyć
Advertisements

Prezentuje się Grupa A-8 języka angielskiego
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Wyrównywanie szans edukacyjnych
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
(na podstawie badań ankietowych)
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
Magia słowa, czyli jak zaczarować ucznia?
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Prawa Dziecka.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
DZIECI UCZĄ SIĘ TEGO, CZEGO DOŚWIADCZAJĄ…
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Mój sześciolatek idzie do szkoły
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Witam na spotkaniu z Latarnikiem Polski Cyfrowej Równych Szans
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Coś dla ducha… „Istnieją dwa cele , do których należy dążyć w życiu: pierwszy- osiągnąć to czego się pragnie, drugi – cieszyć się tym.”
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
O korzeniach i skrzydłach…
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
w praktyce pedagogicznej
SERDECZNIE WITAMY W NASZEJ SZKOLE!
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
W bibliotece SP 2.0 (SP 20).  TIK-Technologia Informacyjno Komunikacyjna  Kiedy korzystamy z TIK?  Z TIK korzystamy na lekcjach i prywatnie w domu-korzystając.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
PROGRAM WYCHOWAWCZY GIMNAZJUM W BIAŁYM KOŚCIELE rok szkolny 2014/2015 Dziecko żyjące w tolerancji nabiera cierpliwości Dziecko zachęcane uczy się wiary.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Postawa asertywna.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Wychowawcy: Alicja Buczek i Magdalena Błaszczyk- Grzyb
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Podstawowe założenia dotyczące rozwoju Rozwój to proces dokonujących się przez całe życie zmian, względnie nieodwracalnych, ilościowo-jakościowych, progresywno-
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
JAK ZACHĘCIĆ DZIECKO DO NAUKI
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Dzieci uczą się tego, czym żyją
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Czy dzieci muszą mieć wszystko- główne błędy popełniane przez rodziców
Szkoła z mocą zmieniania świata!
Zapis prezentacji:

Rośnie nowe pokolenie, które zmieni świat Dbaj o swój mózg Rośnie nowe pokolenie, które zmieni świat w stopniu dotąd niespotykanym.

Nasz mózg jest jak śpiący olbrzym. Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać.

50% z tego, co widzimy i słyszymy 90% z tego, co mówimy i robimy Uczymy się 10% z tego, co czytamy 20% z tego, co słyszymy 30% z tego, co widzimy 50% z tego, co widzimy i słyszymy 70% z tego, co mówimy 90% z tego, co mówimy i robimy

Jest to pierwsze pokolenie, które będzie dorastać w otoczeniu cyfrowych środków przekazu.

Trzynaście kroków prowadzących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się 1. Nowe spojrzenie na edukacyjną rolę elektronicznych środków komunikacji. 2. Nauka korzystania z komputera i Internetu. 3. Nacisk na edukację rodziców, szczególnie tych, którzy niedawno nimi zostali. 4. Gruntowna poprawa opieki medycznej we wczesnym dzieciństwie, pozwalająca zapobiec kłopotom z nauką. 5. Wartościowe programy pobudzające wczesny rozwój dziecka – dla wszystkich. 6. Wprowadzenie we wszystkich szkołach programów pomagających nadrobić opóźnienia w nauce. 7. Zdefiniowanie indywidualnych stylów uczenia się i dostosowanie nauczania do każdego z nich. 8. Uczenie, jak się uczyć i jak myśleć. 9. Określenie na nowo, czego powinna nauczać szkoła. 10. Czteroczęściowy program nauczania, w którym podstawą powinno być kształtowanie szacunku dla siebie oraz ćwiczenie umiejętności życiowych. 11. Trzy powody, by się uczyć. 12. Znalezienie poza szkołą miejsc najbardziej sprzyjających nauce. 13. Otwarty umysł i jasne wyrażanie myśli.

Dzieci uczą się tego, czego doświadczają Dziecko krytykowane uczy się potępiać. Dziecko darzone uznaniem uczy się, że dobrze mieć cel. Dziecko otoczone wrogością uczy się agresji. Dziecko żyjące w otoczeniu, które potrafi się dzielić, uczy się hojności. Dziecko żyjące w strachu uczy się lękliwości. Dziecko doświadczające litości uczy się rozczulać nad sobą. Dziecko traktowane uczciwie uczy się prawdy i sprawiedliwości. Dziecko wyśmiewane uczy się nieśmiałości. Dziecko żyjące w poczuciu bezpieczeństwa uczy się ufności. Dziecko otoczone zazdrością uczy się zawiści. Dziecko zawstydzane uczy się poczucia winy. Dziecko otoczone przyjaźnią uczy się radości życia. Dziecko zachęcane uczy się wiary w siebie. Dziecko otoczone wyrozumiałością uczy się cierpliwości. Jeżeli żyjesz w spokoju, twoje dziecko będzie żyło w spokoju ducha. Dziecko chwalone uczy się wdzięczności. W jakim otoczeniu żyje twoje dziecko? Dziecko akceptowane uczy się kochać. Dziecko otoczone aprobatą uczy się lubić siebie.

Znajdź czas dla swojego dziecka Jeśli chcemy pomóc dzieciom, musimy zająć się ich mózgiem- w końcu nie czytają nerkami!

Bibliografia 1.Gordon Dryden, Jeannette Vos :Rewolucja w uczeniu, Wydawnictwo Zysk i S-ka,Poznań 2003. 2.pcblog.pl 3.merlin.pl 4.artevido.pl 5.socialpress.pl