KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Krajowe Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI
Internetowy system nauczania na odległość
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Projektowanie programów studiów
Określanie liczby punktów ECTS Sposoby wyznaczania sumarycznych wskaźników ilościowych charakteryzujących program
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Spotkanie dla Dziekanów i Prodziekanów Zasady kształcenia obowiązujące w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi od roku akademickiego 2012/ Prorektor ds.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Harmonogram prac Do 28 lutego 2012 – każdy Instytut, w ramach prac Zespołu ds. Jakości Kształcenia, opracowuje opis efektów.
KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Prognozowanie rozwoju dydaktyki w szkole wyższej
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
Język obcy w przedszkolu
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Technologia kształcenia zawodowego
ODPŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIA : 500,00 Zł Kod kursu: PP/EdB/1/2015
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Przygotowywanie programu kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego na przykładzie kierunku Gospodarka.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Studia oświatowe. PRELEGENT UCZESTNICY TEMAT WYKŁAD ODBIÓR.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Pedagogika, studia II stopnia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
WZORY NOWEJ DOKUMENTACJI PROGRAMÓW STUDIÓW dla cykli rozpoczynających się od r.a. 2019/2020 Szczecin, 25 stycznia 2019 r.
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Zapis prezentacji:

KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI dla SZKOLNICTWA WYŻSZEGO

Nowy system pojęć Cele kształcenia - intencje nauczyciela wskazujące, jaką wiedzę i umiejętności po zakończeniu danego kursu może osiągnąć student Efekt kształcenia – bezpośrednie rezultaty, mierzone po zakończeniu realizacji przedmiotu

Nowy system pojęć Cechy dobrze zdefiniowanych efektów kształcenia: – liczba efektów dla przedmiotu – nie mniej niż 3 – powinien być osiągalny dla najmniej zdolnego studenta – musi w jasny sposób odpowiadać efektom zdefiniowanym dla całego programu studiów – powinien spełniać kryteria koncepcji SMART

Weryfikacja efektów kształcenia Warunkiem uzyskania kwalifikacji (dyplomu) jest osiągnięcie przez studenta wszystkich założonych w programie kształcenia efektów kształcenia. Studia stacjonarne i niestacjonarne – muszą mieć te same efekty kształcenia. Dla każdego efektu sformułowanego dla przedmiotu należy określić metody sprawdzenia, czy i w jakim stopniu został osiągnięty przez studenta.

Weryfikacja efektów kształcenia Narzędziem ewaluacji jest ocena: Formująca - pomaga zdefiniować okresowe osiągnięcia studenta, umożliwia identyfikację braków w wiedzy i umiejętnościach (ocena formująca nie zawsze powinna wpływać na ocenę końcową) Podsumowująca – służy do oceny efektów kształcenia (nie musi sprawdzać wszystkich zdefiniowanych dla przedmiotu efektów, ale ich reprezentatywną próbkę Nie ma uzasadnienia (za wyjątkiem szczególnych przypadków) stosowanie binarnej skali ocen

Punkty ECTS 1 pkt. ECTS = 30 godz. Odzwierciedlają nakład pracy przeciętnego studenta potrzebny do osiągnięcia założonych w programie efektów kształcenia. 1 pkt. ECTS = 30 godz. 60 pkt. ECTS – roczny nakład pracy studenta w roku akademickim (= 1800 godz.)

Wykłady – liczba godzin Ćwiczenia – liczba godzin SYLABUS PRZEDMIOT: KOD ECTS PUNKTY ECTS KIERUNEK: SPECJALNOŚĆ: STATUS PRZEDMIOTU: obligatoryjny RODZAJ STUDIÓW: GRUPA PRZEDMIOTÓW: kierunkowe POZIOM KSZTAŁCENIA: OBSZAR KSZTAŁCENIA: ROK/ SEMESTR: PROFIL KSZTAŁCENIA: Wykłady – liczba godzin Ćwiczenia – liczba godzin Wymagania wstępne/ Zaliczone przedmioty poprzedzające: Język wykładowy Forma zaliczenia Andragogika 4 Pedagogika Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, Pedagogika promocji zdrowia, Resocjalizacja, Socjoterapia, Pedagogika ogólna stacjonarne II stopnia humanistyczno- społeczny II/IV ogólnoakademicki 15 15 egzamin brak polski

I Jednostka organizacyjna: II Cele i zadania przedmiotu: III Forma zajęć: Wydział Pedagogiczny W wyniku realizacji programowych treści kształcenia studenci powinni: umieć sprawnie posługiwać się wiedzą pedagogiczną w zakresie planowania i organizowania własnego rozwoju zawodowego; znać zasady, formy i metody dydaktyczne, szczególnie przydatne w procesie samokształcenia i doskonalenia zawodowego; zapoznać się z naukowym statusem pedagogiki oraz głównymi koncepcjami kształcenia i wychowania adekwatnymi dla przedmiotu zainteresowań andragogiki i edukacji zawodowej. wykłady realizowane metodą podającą lub konwersatoryjną z wykorzystaniem środków wizualnych prezentujących materiały poglądowe związane z tematyką zajęć; ćwiczenia realizowane metodą dyskusyjną, opartą na znajomości teorii problemu oraz dotychczasowym doświadczeniu edukacyjnym studentów. opracowanie projektu szkoleniowego

IV Treści programowe Nr Temat wykładu W1 W2 W3 W4 W5 W6 W7 W8 Temat ćwiczenia Ćw1 Ćw2 Ćw3 Ćw4 Ćw5 Ćw6 Ćw7 Ćw8 Andragogika jako nauka o kształceniu i wychowaniu dorosłych Człowiek dorosły jako podmiot procesów edukacyjny Teorie aktywności edukacyjnej dorosłych Zadania andragogiki w rozwiązywaniu kształcenia problemów kształcenia ustawicznego Wybrane zagadnienia wychowania dorosłych Wybrane zagadnienia dydaktyki dorosłych Edukacja kulturalno-oświatowa dorosłych Nauczyciel w andragogice. Tendencje rozwojowe andragogiki Andragogika – przedmiot badań; miejsce wśród dyscyplin pedagogicznych i innych nauk wspomagających (związki interdyscyplinarne) Cechy współczesnej edukacji dorosłych na tle postulatu ustawiczności i edukacji permanentnej System szkolny i pozaszkolny edukacji dorosłych. Pracownicy oświaty dorosłych. Edukacja na odległość Struktura, zasady, metody, organizacja i środki dydaktyczne kształcenia dorosłych Wychowanie dorosłych w różnych środowiskach. Realizacja projektu szkoleniowego Zaliczenie przedmiotu

WIEDZA K_W01 H1A W02 H1A_W03 K_W02 H1A W05 H1A_W03 Efekty kształcenia dla kierunku studiów pedagogika. Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia na kierunku studiów pedagogika absolwent: WIEDZA K_W01 zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych H1A W02  H1A_W03 K_W02 ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi H1A W05  H1A_W03

V Efekty kształcenia Nr efektu Efekt kształcenia Student, który zaliczył przedmiot: Odniesienie do efektów kierunkowych Odniesienie do efektów obszarowych 01 zna genezę i ewolucję andragogiki K_W01 K_W05 H1A_W02 H1A_W03 H1A_W04 S1A_W05 02 zna specyfikę potrzeb edukacyjnych współczesnych uczestników edukacji dorosłych. K_W03 K_W04 H1A_W05 03 umiejscawia edukację wśród zasadniczych dróg rozwoju człowieka dorosłego K_U02 K_U10 S1A_U01 S1A_U02 S1A_U06 H1A_U04 S1A_U04 04 wskazuje na potrzebę optymalizacji edukacji permanentnej K_U03 H1A_U04 H1A_U06 S1A_U03 S1A_U08 05 aktywnie włącza się w dyskusję nad omawianą problematyką K_K01 K_K07 H1A_K01 H1A_K04 S1A_K02 H1A_K02 06 przejawia refleksyjny stosunek do zmian edukacyjnych i oświatowych i swojej przyszłej roli zawodowej K_K03 K_K08 S1A_K07 S1A_K03 S1A_K05

VII Sposób weryfikacji efektów kształcenia: VI Sposoby oceny: VII Sposób weryfikacji efektów kształcenia: VIII Warunek zaliczenia przedmiotu: (F - formująca; P – podsumowująca) Nr efektu Forma zajęć Sposób oceny 01 W1, Ćw1, W8 F1,F2 02 W2, W3, Ćw 2, Ćw5 F1, F5 03 W4, Ćw5 F 04 W5, W6, Ćw4, Ćw5, Ćw6 F, P 05 W7, W8 F5 06 Ćw7, Ćw8 F6, P1 Forma i warunki zaliczenia: obecność na zajęciach – 5%, aktywność podczas zajęć – 10%, prezentacja projektu szkoleniowego – 35%, pozytywna ocena z egzaminu – 50%.

IX Całkowity nakład pracy studenta potrzebny do osiągnięcia efektów w punktach ECTS: 1. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: udział w wykładach 15 h udział w ćwiczeniach/zajęciach laboratoryjnych 15 h konsultacje 28 h RAZEM: 58 h   2. Samodzielna praca studenta (przykładowe formy pracy studenta) przygotowanie do ćwiczeń 10 h przygotowanie do prezentacji 15 h przygotowanie do egzaminu pisemnego: 24 h RAZEM: 49 h godziny kontaktowe + samodzielna praca studenta OGÓŁEM: 117h 1 punkt ECTS = 30 h pracy przeciętnego studenta, liczba punktów ECTS = 4 ECTS w tym liczba punktów ECTS za godziny kontaktowe z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego - 2 punktów ECTS, w tym liczba punktów ECTS za godziny realizowane w formie samodzielnej pracy studenta – 1,5 punktów ECTS. 3 Zajęcia praktyczne 0,5 punktów ECTS

X Autor programu (dane kontaktowe): XI Pieczęć i podpis Dziekana (akceptacja sylabusa) dr Joanna Żyngiel joanna.zyngiel@op.pl

Należy zaplanować wycenę punktów ECTS tzn Należy zaplanować wycenę punktów ECTS tzn. rozpisać stosunkowo szczegółowo nakład pracy studenta na zdobycie założonych efektów kształcenia. Uwaga: Studia stacjonarne i niestacjonarne – te same efekty kształcenia ECTS są identyczne na studiach S i NS – różni je ilość pracy własnej studenta.

Materiały niezbędne do opracowania sylabusa Wzór sylabusa (z instrukcją wypełniania) Efekty kształcenia dla kierunku z odniesieniami do efektów obszarowych Efekty obszarowe – Rozporządzenie MNiSW z 4 listopada 2011 Plan studiów: rok/semestr forma zajęć liczba godzin forma zaliczenia liczba punktów ECTS (z rozbiciem na godziny „kontaktowe” i samodzielną pracę studenta)

dziekanatP@osw.olsztyn.pl www.osw.olsztyn.pl Materiały www.osw.olsztyn.pl Link: plany zajęć- Wydział Pedagogiczny -informacje dla wykładowców Sylabusy należy przesłać do 16 kwietnia b.r. na adres: należy przesłać do 4 kwietnia b.r na adres: dziekanatP@osw.olsztyn.pl