Przedstawiamy analizę wyników, uzyskanych przez uczniów klas III, podczas przeprowadzonego w szkole sprawdzianu gimnazjalnego w roku szkolny 2009/2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2010 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego szkół w roku 2008
Zestawienie wyników egzaminu
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
egzaminu gimnazjalnego 2010/2011 w Miejskim Gimnazjum nr 4
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE Zasady ogólne Z jakich części się składa ? Ile czasu trwa ? Jakie są rodzaje zadań ? Na co.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
LUBELSKA OŚWIATA W LICZBACH Rok szkolny 2008/2009.
Informator dla rodziców
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
Lepszy wynik na egzaminie = wymarzona szkoła (satysfakcja i zadowolenie)
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 przedmioty przyrodnicze
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Przedstawiamy analizę wyników, uzyskanych przez uczniów klas III, podczas przeprowadzonego w szkole sprawdzianu gimnazjalnego w roku szkolny 2009/2010.

Sprawdzian przeznaczony był dla wszystkich uczniów zarówno bez dysfunkcji jak i ze stwierdzoną dysfunkcją rozwojową Zestaw zawierał 36 zadania, z których 25 było zamkniętych, wymagających od ucznia wskazania jednej poprawnej odpowiedzi spośród czterech podanych i 11 otwartych, wymagających udzielenia krótszej lub dłuższej wypowiedzi Na rozwiązanie wszystkich zadań przewidziano 120 minut dla uczniów bez dysfunkcji i 180 minut ze stwierdzoną dysfunkcją rozwojową. Za poprawne wykonanie wszystkich zadań uczeń mógł otrzymać 50 punktów.

StaninaPrzedział punktowy Ilość uczniów w szkole Procent razem45

WYKRESY STANINOWE POSZCZEGÓLNYCH KLAS.

SzkołaRok 2006/2007 Stanina na egzaminie w klasie VI Szkoła Podstawowa w Nowym Miszewie6 Szkoła Podstawowa w Cieślach7 Rok szkolny 2008/2009 Egzamin gimnazjalny Publiczne Gimnazjum w Nowym Miszewie6

PORÓWNANIE ŁATWOŚĆ I ŚREDNICH WYNIKÓW POWIATU, GMINY I SZKOŁY. Gmina BodzanówPowiat płockiGimnazjum w Nowym Miszewie łatwośćwynik średniłatwośćwynik średniŁatwośćwynik średni 0,4823,940,4622,830,5125,62

Stanina Rok szkolny 2007/08 Rok szkolny 2008/09 Rok szkolny 2009/10 Liczba uczniów w procentach Ogółem uczniów PORÓWNANIE WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z POPRZEDNICH LAT

Klasa IIIAKlasa IIIBKlasa IIIC łatwość wynik średni łatwoś ć wynik średni łatwość wynik średni 0,4421,830,5829,060,4924,53 PORÓWNANIE ŁATWOŚCI I ŚREDNICH WYNIKÓW POSZCZEGÓLNYCH KLAS.

PORÓWNANIE ŚREDNICH Z PRZEDIOTÓW MAT- PRZYROD Z OCENĄ Z EGZAMINU

Klasa III a Ilość uczniów 13 Wynik minimalny 13 Wynik maxymalny 36 Wynik średni 22 Najniższy wynik (13 punkty) osiągnięty w klasie, uzyskał 1 uczeń najwyższy wynoszący - 36 punkty, uzyskał 1 uczeń.

Klasa III b Ilość uczniów 18 Wynik minimalny 21 Wynik maxymalny 40 Wynik średni 29 Najniższy wynik (21 punkty) osiągnięty w klasie, uzyskał 1 uczeń, najwyższy wynoszący - 40 punkty, uzyskało 2 uczniów

Klasa III c Ilość uczniów 14 Wynik minimalny 12 Wynik maxymalny 44 Wynik średni 25 Najniższy wynik (12 punkty) osiągnięty w klasie, uzyskało 2 uczniów, najwyższy wynoszący - 44 punkty, uzyskał 1 uczeń

ZADANIA TRUDNE ZAMKNIETE Zadanie 3 – w zadaniu po przeanalizowaniu warunków doświadczenia, należało wskazać przyczynę zahamowania wzrostu roślin. Zadanie 5 – należało ustalić kolejność powstawania węgli kopalnych. Zadania 13,14,15 - odwoływały się do badania radioaktywności roślin i owadów i wymagały poprawnego zinterpretowania wyników obserwacji, wyjaśnienia opisanego zjawiska i wyciągnięcia wniosków. Zadanie 17 – w zadaniu tym, na podstawie budowy jądra atomowego należało ustalić nazwę pierwiastka chemicznego. Zadanie 22 – w tym zadaniu uczniowie powinni przewidzieć wynik doświadczenia. Zadanie 24 – w zadaniu należało porównać obwody figur

Zadanie 26 – rozwiązanie zadania polegało na obliczeniu masy brylantów wykonanych z diamentu. Zadanie sprowadzało się do poprawnego ustalenia, jakim procentem masy kamienia są brylanty, zapisania i wykonania działań na liczbach dziesiętnych. Zadanie 27 – w zadaniu trzeba było obliczyć objętość diamentu przy danej masie i gęstości, a wynik zaokrąglić do całości. Zadanie 28 – należało obliczyć czas ogrzewania wody w naczyniu o podanej mocy. Wymagało to przekształcenia wzorów dotyczących ciepła, pracy i mocy oraz wykonania poprawnych obliczeń i stosowania właściwych jednostek fizycznych. Zadanie 30 – poprawne rozwiązanie polegało na wykorzystaniu podobieństwa figur do obliczenia długości wskazanych odcinków. ZADANIA TRUDNE OTWARTE

Zadanie 32 – uczeń musiał zmierzyć się z sytuacją problemową – znaleźć i wypisywać wszystkie możliwości rozłożenia się liczby głosów w przeprowadzonym głosowaniu zgodnie z warunkami podanymi w zadaniu. Poprawne rozwiązanie zadania wymagało uważnego przeczytania i przeanalizowania podanych informacji i logicznego zapisania uzasadnienia wyboru. Zadanie 34 – rozwiązanie zadania polegało na uzupełnieniu tabeli, do której należało wpisać wartości funkcji dla podanych argumentów na podstawie danego wykresu. Zadanie 35 – rozwiązanie polegało na poprawnym nazwaniu procesów warunkujących obieg węgla w biosferze. Zadanie 36 – rozwiązanie polegało na dokończeniu schematu z wykorzystaniem informacji dotyczących obiegu węgla w biosferze.

WNIOSKI Systematyczna praca na lekcjach w zakresie tych umiejętności, które sprawiały najwięcej trudności. Szczegółowe przeanalizowanie planów dydaktycznych z poszczególnych przedmiotów oraz w miarę możliwości ich zmodyfikowanie (zwiększenie liczby ćwiczeń i zadań umożliwiających lepsze utrwalenie materiału, który stanowi problem dla uczniów). Kontynuacja systematycznego powtarzania i utrwalania materiału z poszczególnych przedmiotów podczas zajęć z bloków matematyczno-przyrodniczych.

OPRACOWANIE ZESPÓŁ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZNY W SKŁADZIE: p. A Lisiecka- matematyka p. J. Domosławska – biologia p. G. Więcek- fizyka, chemia p. Katarzyna Rogala-chemia p. Agnieszka Sokolnicka - geografia