Śląski System Informacji Turystycznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Śląski System Informacji Turystycznej
Advertisements

Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
Śląski System Informacji Turystycznej
Informacji Turystycznej
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Elektroniczny Wniosek Aplikacyjny dla RPO Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013 Katowice, listopad/grudzień 2007 r.
Wsparcie przygotowania terenów inwestycyjnych Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
SZKOLENIE WSPÓŁFINANSOWANE PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ ZPORR ORAZ ŚRODKÓW.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów Transferu Wiedzy
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Warszawa, Wsparcie ochrony własności przemysłowej w ramach Poddziałania POIG Ośrodek Przetwarzania Informacji.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Projekt pn. „e-Cegłów – kompleksowa informatyzacja instytucji publicznych oraz tworzenie społeczeństwa informacyjnego w gminie Cegłów” Projekt realizowany.
Program Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A Czechy - Polska Bielsko - Biała, 10 marca 2006 r.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla Działania 9.3 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego Etap Wdrażania Projektu.
„Możliwości finansowania projektów instalacji elektrowni fotowoltaicznych”
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Realizacja projektów subregionalnych Spotkanie Tarnowskiej Organizacji Turystycznej Brzesko, dnia
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Proces standaryzacji Informacji Turystycznej w Polsce.
Fundusze Europejskie – dla rozwoju Polski Wschodniej Projekt „Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo podlaskie” współfinansowany ze środków.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Załączniki do wniosku o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Końcowy raport z postępu realizacji projektu. 2 Wzór raportu końcowego formularz zgodny ze wzorem na stronie na początku należy zaznaczyć OS kokres sprawozdawczy.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020
Szkolenie dla Wnioskodawców
Spotkanie informacyjne
Śląskie Centrum Przedsiębiorczości
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Szkolenie dla Wnioskodawców
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
KOLEKTORY SŁONECZNE SZCZAWNICA
spotkanie informacyjne
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Kredyt na innowacje technologiczne
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Zapis prezentacji:

Śląski System Informacji Turystycznej 16 listopada 2009 rok Bielsko - Biała

Oficjalne logo Śląskiego Systemu Informacji Turystycznej ŚOT – Śląska Organizacja Turystyczna PS - Partner Subregionalny BK – Beneficjent Końcowy

Wizja Śląski System Informacji Turystycznej jest nowoczesnym narzędziem kreowania rozwoju turystyki opartym na międzynarodowych standardach, zbudowany przy wykorzystaniu nowych technologii w warstwie analogowej i cyfrowej, świadczącym usługi adresowane do odwiedzających region i lokalnej społeczności.

Główny cel Projektu: „Podniesienie jakości usług i stopnia satysfakcji klientów oraz wzrost liczby korzystających z oferty turystycznej”. Funkcje ŚSIT: Informacyjna – atrakcje, produkty turystyczne, infrastruktura turystyczna, imprezy, etc. Doradcza – pomoc klientowi; Promocyjna – promocja regionu, kreowanie wizerunku województwa; Animacyjna – stymulowanie rozwoju regionalnych i lokalnych produktów turystycznych, koordynowanie inicjatyw lokalnych, inspirowanie przedsięwzięć.

Obszar projektu Harmonogram Projekt ma charakter systemowy i swoim zasięgiem obejmuje teren całego województwa śląskiego; Docelowo całe województwo będzie pokryte równomiernie rozmieszczoną IT, o zróżnicowanych zakresach i różnym standardzie świadczonych usług. Harmonogram Faza przygotowawcza: opracowanie aplikacji projektowej do dnia 30.11.2009r. Nabór wniosków: 12.2009 r. – 5.02.2009r. Faza realizacyjna: lata 2011 – 2013

Warunki uczestnictwa Do udziału w Projekcie na zasadach beneficjenta końcowego zaproszone są wszystkie podmioty prowadzące PIT w regionie oraz te, które planują uruchomienie jednostek IT lub rozszerzenie działalności o prowadzenie nieodpłatnych usług IT; Do niniejszego projektu przystąpić mogą istniejące i nowopowstające PIT, które poddały się dobrowolnemu procesowi audytowemu wykonywanemu przez Śląską Organizację Turystyczną. W wyniku niniejszego audytu zdefiniowano zapotrzebowanie poszczególnych PIT związane z realizacją komponentów: analogowego i cyfrowego; Beneficjenci Końcowi nie będą ponosić żadnych kosztów związanych z przygotowaniem projektu oraz nie będą partycypować w kosztach wkładu własnego wymaganego w projekcie.

Źródła finansowania ŚOT realizując zapisy Programu Funkcjonowania i Rozwoju Śląskiego Systemu Informacji Turystycznej przygotowuje dokumentację projektową do zadania pn. „Śląski System Informacji Turystycznej”; Głównym źródłem będą środki EFRR pozyskane w ramach RPO WSL 2007-2013, Działanie 3.3 Systemy Informacji Turystycznej (celem Działania 3.3 jest zwiększenie dostępu do informacji turystycznej); Projekt może uzyskać pomoc w wysokości do 85% poniesionych kosztów kwalifikowanych; Alokacja finansowa na poddziałanie ogółem: 6 426 472 EUR

Kategoryzacja Wprowadzenie systemu kategoryzacji PIT będzie elementem integrującym system oraz stanowić będzie gwarancję wysokiej jakości obsługi klientów; Zakłada się wprowadzenie systemu 4 kategorii (4 gwiazdek); W zależności od spełnianych kryteriów nadawana będzie kategoryzacja – w postaci gwiazdek w kolorach odpowiadających kolorom logo promocyjnego województwa śląskiego.

Kategoria najniższa – 1 gwiazdka Oznakowanie: dowolna forma; Stosowanie logo Śląskiego Systemu Informacji Turystycznej zgodnie z Katalogiem Identyfikacji Wizualnej; Dostępne materiały bezpłatne: o najbliższej okolicy; Języki obce: podstawowa znajomość jednego języka obcego; Zakres informacji: o najbliższej okolicy + dostępna bezpłatna lista wszystkich jednostek świadczących usługi IT należących do systemu, wraz z pełnymi danymi teleadresowymi.

Materiały promocyjne W ramach Programu uporządkowana zostanie kwestia opracowywania, publikowania i dystrybuowania materiałów promocyjno – informacyjnych; W każdym PIT dostępny będzie tzw. podstawowy zestaw materiałów informacyjno - promocyjnych Ujednolicona szata graficzna; Zawartość merytoryczna – czytelna, przejrzysta, informacje nie dublujące się; Wersje językowe uzależnione od usytuowania danej jednostki IT; Aktualne dane (w tym fotografie) – ważna rola PIT

Role poszczególnych partnerów – ŚOT ŚOT pełni rolę lidera projektu i jednocześnie jest wnioskodawcą w projekcie; odpowiada za koordynowanie przygotowania dokumentacji aplikacyjnej (w tym przygotowanie wniosku aplikacyjnego, studium wykonalności i pozostałej dokumentacji aplikacyjnej); odpowiada za wdrażanie, realizację rzeczową i rozliczenie finansowe projektu oraz monitorowanie i raportowanie w odniesieniu do Instytucji Wdrażającej, a także kontakty z poszczególnymi partnerami; zabezpiecza wkład własny dla projektu.

Role poszczególnych partnerów - PS odpowiadają za koordynowanie przygotowania projektu na obszarze ich działania, a także za wdrażanie, monitorowanie oraz raportowanie do ŚOT przebiegu wdrażania projektu; odpowiadają za wykrywanie ewentualnych nieprawidłowości w realizacji projektu lub niewłaściwego wykorzystania przekazanej pomocy przez Beneficjentów Końcowych; Partnerzy Subregionalni odpowiadają za dystrybucję i redystrybucję materiałów informacyjno – promocyjnych

Role poszczególnych partnerów - BK użytkowanie przekazanej pomocy (w ramach komponentu analogowego i cyfrowego); opracowywanie rocznych planów dystrybucji materiałów informacyjno – promocyjnych, a co za tym idzie również dystrybucja tych materiałów; wskazanie lokalizacji infokiosków (nieodpłatnie przekazanych w ramach projektu), a także dokonanie wszystkich uzgodnień formalnych związanych z instalacją infokiosków, w oparciu o przekazaną przez ŚOT dokumentację techniczną; jednocześnie zaznaczyć należy że beneficjenci końcowi zobowiązani będą do: pokrycia kosztów ubezpieczenia otrzymanego nieodpłatnie analogowego i cyfrowego wyposażenia, pokrycia kosztów napraw pogwarancyjnych, a także utrzymania trwałości projektu – czyli utrzymania działalności punktów informacji turystycznych oraz infokiosków (jeśli dotyczą) przez okres 5 lat od zakończenia i rozliczenia finansowego projektu.

Komponent analogowy przewiduje następujący zakres projektu Wyposażenie analogowe punktów informacji turystycznej, w tym: Meble (stoły, krzesła, szafy, stojaki na materiały, biurka komputerowe, kontuary obsługi itp.), Oznakowanie punktów informacji turystycznej, Oznakowanie wybranych atrakcji turystycznych, Materiały informacyjno – promocyjne.

Cyfrowy system IT - komponent cyfrowy Projektu W dobie postępu i rozwoju nowych technologii stanowi odpowiedź na trwale zmieniające się preferencje i sposoby zarówno oferowania, jak i poszukiwania IT; Elementem integralnym CSIT jest sieć Infokiosków; Wyposażenie cyfrowe punktów informacji turystycznej, w tym: Sprzęt komputerowy i oprogramowanie, Sprzęt cyfrowy audio – video, Multimedialne materiały informacyjno – promocyjne, Infokioski, Uczestnictwo punktów informacji turystycznej w tworzeniu i rozwoju regionalnej cyfrowej bazy danych.

Struktura zarządzania ŚSIT

Infokioski (Infomaty) - Konstrukcja Wymiary [mm]: 1200(Wysokość) x 570(Szerokość) x 210(Głębokość); W pełni metalowa konstrukcja – ocynk; Bezpieczne okablowanie; Certyfikat CE; Monitor LCD 17”dotykowy, wandaloodporny; Obudowa o dużej odporności na uszkodzenia- zapewnia odpowiednią wentylację i ochronę umieszczonych wewnątrz urządzeń; Wnętrze wyposażone w systemy chłodzenia, ogrzewania oraz ochrony przepięciowej; Zabezpieczona szczelność, aby wilgoć z powietrza czy opady nie mogły dostać się do ich wnętrza i uszkodzić sprzętu komputerowego;

Infokioski: Zgłoszenie robót w przypadku infokiosków naściennych (wraz z uzgodnieniami konserwatorskimi – jeśli wymagane); Pozwolenie na budowę (wraz z pełnymi uzgodnieniami – w przypadku infokiosków zewnętrznych wolnostojących); Potwierdzenie własności posiadanych obiektów – wypis/ wyrys z rejestru gruntów wraz z numerami działek; W przypadku braku własności – umowa dzierżawy na okres trwania projektu + 5 lat od jego zakończenia i rozliczenia; Zdjęcie ściany, w którą wmontowany ma być infokiosk.

Przykładowe Infokioski

Infokioski Sieć infokiosków umożliwia 24 godzinny dostęp do IT; Dostęp do wybranych stron www - regionalny portal turystyczny oraz lokalny portal turystyczny; Infokioski przekazywane są na zasadach życzenia podmiotom, pod warunkiem przejęcia przez nie odpowiedzialności finansowej związanej z utrzymaniem i serwisowaniem infokiosku, jak również koszty ubezpieczenia i ewentualnych napraw po okresie gwarancyjnym Serwis techniczny – nie rzadziej niż raz na miesiąc serwis winien sprawdzić infokiosk w 3 podstawowych aspektach: Pod kątem informatycznym – współdziałanie matrycy dotykowej z innymi podzespołami komputera, połączenie z Internetem Pod kątem technicznym – czy sprzęt nie uległ zniszczeniu Pod kątem sprzętowym – czy urządzenie funkcjonuje właściwie (system wentylacji) Najlepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie przez administratora urządzenia specjalisty - informatyka w zakresie spraw związanych z funkcjonowaniem infokiosku

Umowy o współpracy w ramach ŚSIT Umowy zawierane będą pomiędzy Śląską Organizacją Turystyczną a Partnerem Subregionalnym (Stowarzyszenie „Region Beskidy”) oraz Beneficjentem Końcowym; Umowa o nawiązanie współpracy w celu przystąpienia do realizacji projektu ŚSIT w zakresie komponentów: ASIT oraz CSIT Załączniki: Zapotrzebowanie BK na niezbędne wyposażenie i sprzęt dla danego PIT Szacunkowy koszt zapotrzebowania danego PIT zarządzanego przez BK Program ŚSIT Umowy na realizację Projektu w ramach komponentów ASIT i CSIT Wzór umowy o dofinansowanie Projektu ŚOT Karta wstępnej certyfikacji Umowa dla infokiosków W przypadku nie uzyskania dofinansowania umowa wygasa.

Umowy o współpracy w ramach ŚSIT Termin podpisania umów: 20 listopada 2009 r. Umowy rozesłane zostaną do Państwa drogą mailową w dniu 16 listopada 2009r.; Wskazane parafowanie na każdej stronie umowy; Do 20 listopada konieczne są również wszelkie dokumenty uzupełniające.

Dokumentacja uzupełniająca Oświadczenie – obszar płatny/ bezpłatny; Oświadczenie – Sektor Prywatny; Oświadczenie JST; Oświadczenie NGO.

PIT istniejące Posiadanie własności posiadanych obiektów (wypis/ wyrys z rejestru gruntów wraz z numerami działek); W przypadku braku własności – umowa dzierżawy na okres trwania projektu + 5 lat od jego zakończenia i rozliczenia; Rzuty budowlane pomieszczeń PIT wskazanych w ankiecie audytowej.

PIT nowopowstające: Wyciąg z WPI potwierdzający posiadanie środków związanych z budową obiektu, wraz z informacją o planowanym terminie uruchomienia PIT; Wyciąg z dokumentacji technicznej obiektu (tylko i wyłącznie dotyczący obszaru PIT); Kopia pozwolenia na budowę; Potwierdzenie posiadanych obiektów (wypis/ wyrys z rejestru gruntów wraz z numerami działek); W przypadku braku własności – umowa dzierżawy na okres trwania projektu + 5 lat od jego zakończenia i rozliczenia; Rzuty budowlane pomieszczeń PIT wskazanych w ankiecie audytowej.

Dodatkowe wymagania Organizacje pozarządowe: Dodatkowo przedsiębiorcy: Aktualny wypis z KRS; Statut organizacji; Zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami ZUS; Zaświadczenie o niezaleganiu z podatkiem wobec Urzędu Skarbowego Dodatkowo przedsiębiorcy: Aktualny wypis z KRS (wraz ze wskazaniem PKD – rodzaje działalności);

Rzuty techniczne PIT Na rzucie technicznym zaznaczyć PIT; Jeżeli to możliwe wyznaczyć strefę komercyjną i niekomercyjną; Zwymiarowanie całego pomieszczenia; Uwzględnić należy: kierunek otwierania drzwi, wymiary okien, długość parapetów, grzejniki etc.; Podać należy dokładne gabaryty mebli, które będą stanowiły wyposażenie PIT Zaznaczyć należy instalacje (gniazdka, Internet) Fotografie z każdego narożnika wykonane pod kątem 45 stopni;

Więcej informacji: www.euroregion-beskidy.pl Dziękuje za uwagę! Więcej informacji: www.euroregion-beskidy.pl