ZAJĘCIA POZALEKCYJNE 2005 ANKIETA. WYDZIAŁ EDUKACJI URZĘDU MIEJSKIEGO W KOSZALINIE STYCZEŃ 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
W STARGARDZIE SZCZECIŃSKIM
Informacja o stanie realizacji Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
ZESPÓŁ SZKÓŁ w WICHOWIE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Nasza placówka jest szkołą publiczną, organem prowadzącym jest Gmina Grabów nad Pilicą, a nadzór pedagogiczny sprawuje Kurator Oświaty.
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Ferie zimowe w Ostrowie Wielkopolskim Luty 2014.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Podstawowa nr 65 im. Juliusza Słowackiego w Łodzi Adres: ul. Pojezierska Łódź Telefon: (042) Adres internetowy:
To tutaj w Gimnazjum nr 2 w Sulechowie realizowaliśmy projekt Znam siebie.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Gimnazjum nr 5 im. Króla Władysława Jagiełły w Łodzi adres: ul. Sienkiewicza Łódź tel. tel strona.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE 2005 ANKIETA. WYDZIAŁ EDUKACJI URZĘDU MIEJSKIEGO W KOSZALINIE STYCZEŃ 2006

Realizacja zajęć pozalekcyjnych w szkołach w 2005 roku. Ogółem na zajęcia pozalekcyjne i naukę pływania z budżetu miasta przeznaczono w 2005 roku kwotę : ,00 zł. Kwota ta została podzielona w następujący sposób : ,00 złotych - zajęcia pozalekcyjne realizowane w szkołach podstawowych i gimnazjach.775,00 złotych - zajęcia pozalekcyjne realizowane w szkołach ponadgimnazjalnych i placówkach o charakterze specjalnym ,00 złotych - nauka pływania uczniów klas II szkół publicznych oraz treningi klas pływacki Zespołu Szkół Sportowych ,00 złotych - nauka pływania uczniów klas II szkół specjalnych ,00 złotych - nauka pływania uczniów klas II szkół niepublicznych Środki przeznaczone na zajęcia pozalekcyjne rozdysponowane zostały zgodnie z zasadą w której pod uwagę została wzięta liczba oddziałów, osiągnięcia szkół i placówek. W przypadku szkół podstawowych i gimnazjów dodatkowo podzielono kwotę 100 tys. złotych dla szkół, które w organizacji roku szkolnego 2004/ osiągnęły współczynnik określony w standardzie koszalińskim (bon oświatowy). Dodatkowe środki zostały rozdzielone pomiędzy następujące szkoły: SP Nr 3, SP Nr 18, G Nr 6, G Nr 7 i G Nr 9. Na pokrycie kosztów nauki pływania w 2005 roku dla uczniów klas II szkół podstawowych oraz klas sportowych w Zespole Szkół Sportowych - z budżetu miasta przekazano ogółem ,00 zł. Dzięki środkom przekazywanym każdego roku przez władze miasta Koszalina - wszyscy uczniowie klas II szkół podstawowych są objęci powszechną nauką pływania. Środki finansowe zostały przeznaczone na cały rok budżetowy 2005 i były w dyspozycji dyrektorów szkół i placówek.

Wnioski z przeprowadzonej analizy materiałów przekazanych przez dyrektorów szkół : Zajęcia pozalekcyjne wiążą się z ponoszeniem przez Miasto znacznych nakładów finansowych na ten cel. Dyrektorzy stwierdzają, że środki te są zbyt małe w stosunku do potencjalnych możliwości szkół. Duża część młodzieży uczestniczy w zajęciach rekreacyjno - sportowych. Ma to bardzo dobrą stronę, gdyż wpływa na poprawę rozwoju fizycznego młodzieży i w znacznej mierze wypełnia ich czas wolny. Dużą popularnością cieszą się koła komputerowe w gimnazjach i szkołach podstawowych. Część szkół dysponuje dwiema pracowniami komputerowymi. Możliwości internetu, kultura korzystania z jego zasobów, umiejętność samych uczniów, innowacyjne programy wprowadzane już od klas drugich szkół podstawowych, pozwalają mieć nadzieję na szeroko rozumianą - powszechną edukacją informatyczną uczniów. W szkołach podstawowych w zajęciach pozalekcyjnych biorą udział generalnie dzieci od klasy IV wzwyż. Limit godzin pozalekcyjnych nie pokrywa potrzeb dzieci klas młodszych Zbyt małe środki finansowe nie pozwalają zaspokoić większego wachlarza zainteresowań. Zapotrzebowanie jest zależne od poziomu szkoły tzn. podstawowa, gimnazjalna, ponadgimnazjalna. Wiele kół ma powiązanie z profilem placówki stąd koła: elektroniczne, ekonomiczne, budowlane itp. W placówkach gimnazjalnych i ponadpodstawowych dominują koła przedmiotowe, które rozwijają zainteresowania, pogłębiają wiedzę potrzebną w późniejszej edukacji w tym również i wyborze kierunku studiów. Duża zmiana nastąpiła w obrębie zajęć innych w ramach których, bardzo duża ilość godzin jest przeznaczana na zajęcia wyrównawcze, logopedyczne, reedukacyjne. Wszyscy dyrektorzy stwierdzają, że zajęcia pozalekcyjne wpływały na poprawę wyników nauczania i rozwinęły zainteresowania uczniów.

ANKIETA DLA UCZNIÓW. 1. Wymień kółka zainteresowań funkcjonujące w szkole : 2. Czy uczestniczysz w zajęciach jakiegoś kółka w szkole? 3. Jeśli tak, to w jakim ? 4. Jeśli uczestniczysz w zajęciach pozalekcyjnych, to dlatego, że : 5. Określ w skali od 0 do 10 atrakcyjność zajęć w których uczestniczysz (maks. 3 wybory) 6. Jeśli nie uczestniczysz w kółku zainteresowań to dlatego, że : 7. Na jakie kółka chętnie byś chodził(a), gdyby były w szkole ? : 8. Czy uczestniczyłeś(łaś) w zajęciach dodatkowych (edukacyjnych, sportowych, artystycznych, których organizatorem nie jest Twoja szkoła ?

Wnioski wynikające z Ankiety: 1. W większości uczniowie znają istniejące w szkołach koła zainteresowań i uczestniczą w nich; 2. W szkole są organizowane różnego rodzaju zajęcia pozalekcyjne niezbędne dla rozwoju intelektualnego, fizycznego oraz kulturalnego uczniów i młodzież z nich korzysta; 3. Zadaniem szkoły jest nie tylko zapewnienie odpowiedniego poziomu zajęć edukacyjnych na poszczególnych przedmiotach i poziomach edukacji, ale przede wszystkim wszechstronny i prawidłowy rozwój ucznia; Tę szansę stwarzają zajęcia pozalekcyjne, które należy kontynuować; 4. Nie wszystkie koła spełniają oczekiwania uczniów, gdyż szukają oni dodatkowych ofert w formie zajęć organizowanych poza szkołą; 5. Należałoby się zastanowić nad międzyszkolną ofertą zajęć pozalekcyjnych, prowadzonych przez wyjątkowych entuzjastów określonej formy w celu umożliwienia skorzystania szerszej grupie uczniów, którzy w swojej placówce nie mają takiej możliwości.