Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi Przebudowa procesu – Balanced ScoreCard Modelowanie stanu docelowego ::: Zajęcia projektowe ::: Piotr Sawicki Wydział Maszyn Roboczych i Transportu pok. 719, tel. 665 22 30, 665 21 29 e-mail: piotr.sawicki@put.poznan.pl URL: www.put.poznan.pl/~piotrs
Plan realizacji projektu Wprowadzenie omówienie przedmiotu analizy definicja problemu Analiza stanu istniejącego ocena struktury procesu ocena nowoczesności procesu poszukiwanie potencjalnych obszarów zmian/poprawy Strategia > BSC > przebudowa procesu poznanie strategii firmy projektowanie Podsumowanie porównanie wyników Piotr Sawicki / Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi
Wprowadzenie Przedmiotem analizy jest proces rozliczenia dostaw w firmie branży motoryzacyjnej Problem polega na przeprojektowaniu procesu mając na uwadze równowagę pomiędzy podstawowymi perspektywami BSC finanse klienci wewnętrzne procesy wiedza - innowacje Piotr Sawicki / Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi
Analiza stanu „jest” Proces rozliczenia dostaw Proces magazynowy Poziom zapasu części osiągną stan minimalny Zamówienie (oryginał) Składanie zamówienia Zaopatrzenie Zamówienie (kopia) Nadeszła dostawa Wysłano zamówienie do dostawcy Wysłano kopię zam. do księgowości Przyjęcie dostawy Magazyn Dostawa dostępna w magazynie Proces magazynowy Przyjęcie magazynowe Potwierdzenie przyjęcia Magazyn Wpłynęła faktura od dostawcy Przyjęto dostawę Faktura od dostawcy Zamówienie (kopia) Przyjęcie magazynowe Naliczanie należności Księgowość Polecenie zapłaty Opłacono dostawę Piotr Sawicki / Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi
Analiza stanu „jest” Proces rozliczenia dostaw Przeprowadź analizę procesu oceń strukturę procesu oceń nowoczesność procesu stosowane techniki wykorzystywane zasoby poszukaj potencjalne obszary zmian/poprawy Piotr Sawicki / Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi
Strategia > BSC > przebudowa procesu Przyjęta strategia firmy (...) Jesteśmy liderem rynku branży motoryzacyjnej, dostarczając naszym klientom wyroby o najwyższej jakości oraz kształtując wzorcowe relacje z naszymi dostawcami (...) Zaproponuj konstrukcję BSC mając na uwadze przeprowadzoną analizę procesu istniejącą strategie firmy Na podstawie karty BSC zaproponuj nowy przebieg procesu Piotr Sawicki / Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi
Strategia > BSC > przebudowa procesu Karta BSC PERSPEKTYWA CELE zyskowność produktywność finansowa Balanced Scorecard klienta wewnętrznych procesów innowacji, wiedzy i rozwoju Piotr Sawicki / Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi