Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Wykonanie : Aleksandra Browarska kl. Vc
MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU
Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Psycholog szkolny.
Ortografia na 5 ! Co robić, aby ortografia nie sprawiała problemu?
Instrukcja tworzenia „Chmury z pisownią wyrazów zawierających u lub ó"
autor: Agnieszka Lewandowska, Szkoła Podstawowa w Olsztynie
Jacek Kołodziejczyk kl. VIb rok szkolny 2004/2005
Społeczne Gimnazjum MTE w Milanówku
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej Uczniowie z klasą 2006/2007.
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
Z rozsypanki wybierz tylko sylaby. Wypisz je u dołu strony.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Jestem psychologiem i doradcą zawodowym. Zapraszam wszystkich, którzy chcą z kimś życzliwym porozmawiać o swoich problemach Jako psycholog Diagnozuję
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
SŁOWNIKI.
Wyk. Bartosz Drozdowski oraz Dawid Bukowski
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Dysleksja – wszystkiemu winny móżdżek
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
ORTOGRAFIA NIE JEST TRUDNA!.
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Objawy DYSLEKSJI.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1
Ustalanie Celów Zobacz Siebie Za Udany! 1.Potwierdzają to codziennie! (Niezależnie od tego, co można przeczytać na tablicy wyników) 2.Utworzyć kilka.
Wybrać miejsce PAPUA NOWA GWINEA.
Święta Bożego Narodzenia
Nauczanie zintegrowane
Czy rozwój mowy mojego dziecka przebiega prawidłowo ?
ZASADY PISOWNI WYRAZÓW Z „RZ”!
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Utrwalenie pisowni „ch”
Opracowanie: Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
opracowała Bożena Kukułka
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
Ćwiczenia Serwery Aplikacji. Dane z formularza zapisywać do bazy Imię: Nazwisko: Wszystkie pola wymagane. Ustawić odpowiednią Walidację Nip: Pesel: Login:
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
„Ortograffiti w mojej szkole”
OCENA UMIEJ Ę TNO Ś CI UCZNIÓW KLAS I-VI I SEMESTR 2014/2015 OPRACOWAŁ Tomasz Wilczak
Ortografia w edukacji wczesnoszkolnej
Pisownia rzeczowników zakończonych na: -dztwo, -ctwo, -stwo, -wstwo
ZABAWY ORTOGRAFICZNE „ RZ”.
Curriculum Vitae.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
Litera d Czytanie i pisanie.
Utrwalenie pisowni wyrazów z „j”
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015  Nasi uczniowie mogli skorzystać z porad doradcy zawodowego na temat wybranych zawodów i dalszej drogi kształcenia.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Wady wymowy.
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE
Utrwalenie pisowni „ó”
Cel lekcji dla ucznia Na dzisiejszej lekcji, pracując indywidualnie i w parze, nauczysz się redagować ogłoszenie, by wykorzystać tę umiejętność.
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Kwiz dotyczący [temat]
Zapis prezentacji:

ZASADY PROWADZENIA  ZESZYTU SAMOKONTROLI DLA UCZNIÓW MAJĄCYCH PROBLEMY Z POPRAWNYM PISANIEM Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska psycholog w Gimnazjum nr 10 w Gliwicach   GLIWICE 2013

ZASADY PRACY W ZESZYCIE  Tygodniowe ćwiczenia poprawnej pisowni - samodzielna praca starszych uczniów Załóż "Zeszyt do ćwiczeń ortograficznych." Na końcu zeszytu wypisz reguły ortograficzne Napisz dyktando. Z dyktanda wypisz wyrazy, w których zrobiłeś/ zrobiłaś błędy. Uzasadnij ich poprawną pisownię, znajdź odpowiednią regułę ortograficzną. Przez tydzień codziennie ćwicz te wyrazy - ułóż z nimi zdania, - utwórz rodzinę wyrazów pokrewnych - przepisz dany wyraz pięć razy. Pracuj systematycznie, zapisując datę przy wykonywanych ćwiczeniach. Po tygodniu ćwiczeń napisz to dyktando jeszcze raz. Sprawdź zapis i nanieś poprawki. Wypisz wyrazy, w których zrobiłeś/ zrobiłaś błędy. Powtórz czynności od punktu 4 do 9. Ćwicz tak długo, aż nauczysz się poprawnie zapisywać wyrazy z pamięci. Gdy już nauczysz się pisać dane dyktando bezbłędnie sięgnij po inny tekst. Umów się ze swoim nauczycielem języka polskiego i systematycznie pokazuj mu zeszyt. Oprac. mgr Dorota Ściślewska - psycholog, Gimnazjum nr 10 Gliwice

Imię i nazwisko ucznia Klasa Rok szkolny Zeszyt do ćwiczeń ortograficznych Imię i nazwisko ucznia Klasa Rok szkolny

Jak ćwiczyć? 1. Napisz dyktando. Przykład: Przed bitwą wódz zebrał sztab na naradę wojenną. Wokół stołu zgromadził się zespół wyższych dowódców. Wódz poprosił o spokój, poprawił swój strój i przemówił do zgromadzonych osób; - Zbyt długo trwa nasz postój. Pod wieczór musimy zdobyć nieprzyjacielski gród i przełamać opór krzyżaków. Wieczorem wódz powiódł kilka zbrojnych oddziałów przez wąwóz. Po krótkiej walce pokonał wrogów. Znów powrócił spokój do naszych domów.

2. Wypisz wyrazy, w których zrobiłeś(aś) błędy i uzasadnij pisownię. Przykład: wyraz - reguła wódz - ó : o - wodzowie wyższych - ż : s - wysoki strój - ó : o - stroje przemówił - ó : a - przemawiać Krzyżaków - "rz" - po spółgłosce "k„, "ż" – pisownia ustalona - krótkiej - ó : a - skracać wrogów - końcówka - ów

3. Codziennie, przez tydzień ćwicz poprawną pisownię tych wyrazów: ułóż z nimi zdania Przykład: Na bal założę strój wieczorowy. utwórz rodzinę wyrazów Przykład: Przemówił - przemowa, przemawiać, mowa, mówiony, zamawiać, itp. zapisz dany wyraz pięć razy Przykład: krótkiej, krótkiej, krótkiej, krótkiej, krótkiej,

4. Po tygodniu napisz to dyktando jeszcze raz 4. Po tygodniu napisz to dyktando jeszcze raz. Jeśli znów pojawią się w nim błędy powtórz powyższe ćwiczenia. Jeśli napiszesz dyktando poprawnie to gratuluję i zachęcam do sięgnięcia po inny tekst. 5. Pamiętaj, żeby pokazywać systematycznie zeszyt nauczycielowi języka polskiego!!!