NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA (dziecko niespokojne, ciągle w ruchu),

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA Opracowali: Monika Jurczak – Tartak
Advertisements

DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
„PRACA Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
Kącik Logopedyczny.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
zespół nadpopudliwości psychoruchowej Marek Bożena
Jak pomóc dziecku z nadpobudliwością psychoruchową ?
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Systemowe wsparcie dla uczniów, rodziców i nauczycieli
Może złamać serce i zszargać nerwy.”
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Nadpobudliwość psychoruchowa ADHD zaburzenia zachowania i emocji
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Dydaktyka ogólna.
Lekcja 1 Temat:.
Pomorskie Centrum Psychoedukacji, Diagnozy i Terapii w Gdańsku
NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA I ZESPÓŁ ADHD
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Informacja na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Opieka farmaceutyczna
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ADHD. Praca z uczniem nadpobudliwym.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
„Kompetencje instytucji i osób odpowiedzialnych za wspomaganie wybranego aspektu pracy szkoły na poszczególnych etapach” Magdalena Piechota PP-P w Dęblinie.
„BARDZO GRZECZNE DZIECI, KTÓRE CHCĄ, ALE NIE MOGĄ” ADHD – WYCHOWYWAĆ CZY LECZYĆ?
Środowiskowy Dom Samopomocy
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Dr Marta Pawelec. Praca dydaktyczna Pomoc psychologiczna – sytuacje symulacyjne; kontakt pomocowy, rozmowa, terapia, mediacje.
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi jest zaburzeniem neurorozwojowym o zróżnicowanej etiologii, choć dokładna przyczyna nadal pozostaje.
Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Społecznych Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Rodzice nie muszą być samotni
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
Zrozumieć dziecko z ADHD/ADD Mgr Iwona Garcarz Logopeda, Pedagog-Terapeuta, Pedagog Specjalny Terapeuta Integracji Sensorycznej SI, Terapeuta EEG-Biofeedback.
Przewodnicząca: Iwona Marcińczak
lek. med. Małgorzata Jędrzejczyk neonatolog, pediatra
SKUTECZNY SYSTEM WSPARCIA RODZINY
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Zadania pedagoga szkolnego
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA (dziecko niespokojne, ciągle w ruchu), ADHD- OBJAWY: NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA (dziecko niespokojne, ciągle w ruchu), ZABURZENIA KONCENTRACJI (dziecko ma rozproszoną uwagę, nie może na niczym się skupić), IMPULSYWNOŚĆ (częste wybuchy niekontrolowanej złości, nawet agresji).

ADHD –DIAGNOZA: od kiedy pojawił się problem? (nagle, czy od dłuższego czasu?) w jaki sposób problem się nasilał? co zrobili rodzice/opiekunowie by polepszyć sytuację? czy korzystali z profesjonalnej pomocy? Specjalistyczna diagnoza obejmuje wywiad, zebranie informacji ze środowiska naturalnego dziecka (domu, szkoły), oraz informacji od specjalistów: pediatry, psychiatry, neurologa, a nawet okulisty i laryngologa.

DZIECKO Z ADHD W SZKOLE: -zbyt wiele norm i zasad, do których on musi się dostosować i przyswoić w krótkim czasie, -brak akceptacji wśród grupy rówieśniczej (dzieci z reguły wybierają za towarzysza osoby spokojne, łatwo adoptujące się do grupy) DZIECKO Z ADHD W SZKOLE WYMAGA: -rutyny, regularności, -bezwzględnej konsekwencji -za dobre działanie lub podjęcie próby-pochwały, -poświecenia czasu przez inne osoby, -bezpośredniego zaangażowania nauczycieli

Terapia adhd

TERAPIA DZIECKA Z ADHD

POMOC W SZKOLE

ZASADY WSPÓŁPRACY Z NADPOBUDLIWYM DZIECKIEM Pomoc w skupieniu się na jednej czynności Jasne zasady, uporządkowane otoczenie, zapowiedź zmian, Konstruktywne polecenia, Jedno polecenie naraz, Rozdzielenie poleceń na mniejsze, Zasada: zatrzymaj się- pomyśl- powtórz, Każdorazowe wzmacnianie konstruktywnych zachowań, Pamięć o zaletach i zasobach dziecka.

szczęśliwego dziecka i rodzica: Dekalog szczęśliwego dziecka i rodzica: Każde dziecko jest stworzone do bezwarunkowej miłości ,by je kochać nie za coś, ale wbrew wszystkiemu. Wyrazem miłości jest pokazanie dziecku na własnym przykładzie właściwej drogi postępowania w życiu . Ucząc dziecko ponoszenia konsekwencji za swoje nieprzemyślane działania, uczymy je odpowiedzialności za siebie i innych teraz i w przyszłości.

Opracowała Marta Jędryka-Plesińska