Mój pierwszy raz... Z MS ACCESS 2000!. Zaczynamy -Start/programy/Microsoft Access. I widzimy zaproszenie do stworzenia bazy danych. Zaznaczamy pierwszą

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Współpraca Excela z innymi programami Współpraca Excela z innymi programami.
Advertisements

KORESPONDENCJA SERYJNA
MS Access 2000 Relacje Piotr Górczyński 2005.
Fot. Micky Zimen, Creative Commons License
MS Access 2000 Formularze Piotr Górczyński 03/12/2003.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
MS Access 2000 Raporty Piotr Górczyński 16/12/2003.
25/08/ Bazy danych II Piotr Górczyński MS Access – Action Query.
MS Access 2000 Tworzenie tabel Piotr Górczyński 2005.
25/08/ Bazy danych II Piotr Górczyński Administracja MS SQL.
MS Access 2000 Pola typu odnośnik Piotr Górczyński 03/12/2003.
MS Access 2000 Tworzenie bazy danych Piotr Górczyński 2005.
20/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Kreator form.
Kwerendy, formularze, relacje, raporty i makra
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
WINDOWS 95 WYCINEK AUTOSTART TWORZENIE POWIĄZAŃ PLIKÓW Z APLIKACJAMI
WINDOWS 95.
KWERENDY 1. Kwerenda wybierająca – zadania 1-5. Zadanie 1 Wyświetl następujące dane z tabeli Pracownicy: nazwisko, imię oraz data urodzenia. Skorzystaj.
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
Korespondencja seryjna w edytorze Word
Podstawy pracy z dużym tekstem w programie Microsoft Word 2003
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Obsługa zaliczek. Czyli wystawianie paragonu fiskalnego dla zaliczki i paragonu końcowego.
Wprowadzenie do obsługi programu PowerPoint
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
Opracowała Urszula Guzikowska
Obsługa Klienta – sprzedaż soczewek kontaktowych i artykułów z grupy – pozostałe. Czyli sprzedaż przypisana do Klienta i sprzedaż bezimienna (detaliczna).
Projektowanie formularzy
Bazy danych.
Informatyka Relacyjne bazy danych.
Struktura folderów w systemie Windows
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Plany zajęć dodatkowych pracownika.
Tworzenie programów, etapów oraz określanie wymagań etapowych
Korespondencja seryjna
KWERENDY ćw. 3.
Operacje edycyjne w bazie danych - kwerendy funkcjonalne Marzena Nowakowska Katedra Informatyki Stosowanej, WZiMK, PŚk.
Partner Handlowy Konfiguracja sieci TCP/IP - Windows 9x.
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Formularze i kontrolki. Podstawy projektowania formularzy  Dopilnuj, by użytkownik rozumiał, o co jest pytany i dlaczego,  W miarę możliwości nie zadawaj.
Przygotowanie elementów grafiki do tworzenia stron WWW
Nieprawidłowy (inny niż JPG) format zdjęcia Zdjęcia skanowane lub robione w laboratoriach fotograficznych bywają zapisywane w plikach BMP lub innych. Aby.
OTWARTA FIRMA „Otwarta firma” Jak zgłosić się do programu?
Korespondencja seryjna
PULPIT WINDOWS.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie baz danych w programie Access Informatyka.
PowerPoint – od spraw prostych do złożonych
Opracowanie mgr Karol Adamczyk
Podręczna karta informacyjna dotycząca programu Lync 2013 POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft.
Ms Access Raporty Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Projektowanie postaci formularza:
BAZY DANYCH MS Access.
Portal edukacyjny A.Ś. Tworzenie kwerend w programie Access.
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
Konsola MMC i jej przystawki
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
Korespondencja seryjna jest funkcją, która umożliwia nam stworzenie dokumentu, który zawiera ten sam typ informacji, lecz dla każdego adresata zawiera.
Microsoft® Office Word
1.Zaznaczyć w dokumencie równanie, które chcesz dodać. 2.W obszarze Narzędzia równań na karcie Projektowanie w grupie Narzędzia kliknąć przycisk.
Szablony w programie microsoft word 2010
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Moduł ECDL-AM5 Bazy danych, poziom zaawansowany Tabele, relacje.
1 Technologie Informacyjne MS Power Point – podstawy dr Olga Dębicka Zakład Gospodarki Elektronicznej.
Temat: Tworzenie bazy danych
Menu Opcje.
Ms Access - formularze Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Korzystanie z wirtualnego dysku OneDrive
Zapis prezentacji:

Mój pierwszy raz... Z MS ACCESS 2000!

Zaczynamy -Start/programy/Microsoft Access. I widzimy zaproszenie do stworzenia bazy danych. Zaznaczamy pierwszą opcję pusta baza danych i OK...

Teraz zapisujemy swoje wysiłki. Standartowo - moje dokumenty/bd1.

Do wyboru mamy trzy opcje tworzenia tabel: 1.w widoku projektu 2.za pomocą kreatora 3.wprowadzając dane

Mój wybór padł na opcję kreatora.

Teraz wybieramy co ma zawierać nasza baza. Do wyboru jest sporo możliwości. Z powodzeniem możemy założyć przydatną nam np. książkę adresową, spis kaset video lub grządek ;-)

Aby dodać interesujące nas pola, zaznaczamy jedno z przykładowej listy i przyciskiem z takim znaczkiem [>] przenosimy je do swojej bazy. Możemy również przenieść całą zawartość przykładowych pól przyciskiem [>>] lub wszystko cofnąć [<<]. Klikamy dalej...

Wybieramy nazwę dla naszej bazy. Zakładamy klucz podstawowy. Zaleta systemu obsługi relacyjnych baz danych, jakim jest program Microsoft Access, polega na zdolności do szybkiego wyszukiwania i kojarzenia informacji przechowywanych w odrębnych tabelach za pomocą kwerend, formularzy i raportów. Realizacja tego celu wymaga obecności w tabeli pola lub ich zestawu jednoznacznie identyfikującego każdy rekord zapisany w tabeli. Pole to lub ich zestaw nosi nazwę klucza podstawowego tabeli. Po zdefiniowaniu w tabeli klucza podstawowego, nie będzie można w jego pole wprowadzić wartości już istniejącej w tabeli ani wartości ZERO. Idziemy dalej...

Co chcę zrobić po utworzeniu tabeli... Do wyboru: 1.Zmodyfikować projekt 2.Wprowadzić dane bezpośrednio do tabeli 3.Wprowadzić dane za pomocą formularza, utworzonego przez kreatora Wybrałem formularz – łatwiej, wygodniej i wyraźniej. UUFFF...Zakończ.

Tak wygląda wpisywanie danych za pomocą formularza. Strzałkami na dole formularza przechodzimy do następnego/poprzedniego rekordu.

Zapisywanie formularza pod dowolną nazwą. I jeszcze...

POMOC Baza danych - jest zbiorem informacji związanych tematycznie lub ze względu na przeznaczenie, na przykład śledzenie zamówień klientów lub zarządzanie kolekcją płyt. Jeśli baza danych nie jest przechowywana na komputerze, lub tylko jej część jest na nim przechowywana, a śledzone są informacje z wielu źródeł, trzeba je samodzielnie skoordynować i zorganizować. Pole – zbiór informacji danego typu (np.Adres) Rekord – dane z jednej pozycji, zbiór informacji dot. danego obiektu (np.Adam Kowalski wszystko o nim, miejsce zamieszkania, telefon, adres dziewczyny) Formularz – okno dialogowe do wprowadzania danych i podejmowania odpowiedniej akcji. Tabela - jest zbiorem danych dotyczących określonego tematu, na przykład produktów lub dostawców. Używanie osobnej tabeli dla każdego tematu oznacza, że dane przechowywane są tylko raz, co sprawia, że baza danych jest bardziej wydajna i zmniejsza ryzyko błędów przy wprowadzaniu danych.