Praca z wersetem biblijnym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BIBLIJNE PODSTAWY SAKRAMENTU POKUTY
Advertisements

Specyficzne trudności w uczeniu się
Biblia księgą Boga i ludzi
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Piotrowicach
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
T: Pismo czy Pisma Święte? - nazwy i podział Biblii.
Autorski program nauczania religii w trzyletnim liceum
JAN PAWEŁ II
Pismo Święte podstawowym źródłem treści w programach nauczania religii Kościoła Zielonoświątkowego w RP.
Prezentacja materiału dydaktycznego „Białe bogactwo”
OKREŚLENIA PISMA ŚWIĘTEGO
Ż YJĄC PRAWDZIWĄ WIARĄ Studium podstaw wiary Craig Rucin.
Jeśli usuniesz to po przeczytaniu... sprowadzisz na siebie rok nieszczęścia! Ale... jeżeli wyślesz to do (co najmniej) 2 przyjaciół... będziesz mieć 3.
BIBLIA Biblia – Pismo Święte, jej księgi uznane są za święte, gdyż pisane zostały pod natchnieniem. Powstawała na przestrzeni 1600 lat.
Pogoda w j. niemieckim Zajęcia przeprowadzone w dniu r. w klasie III a
List do duchowej córki - Juany Gratias
Prawie każdy z nas nosi ze sobą telefon komórkowy…
FORMACJA DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ UCZNIÓW JEZUSA.
„Czym jest wiara? - wierzę, wierzymy, wyznania wiary”
Biblijne pytania 2. Biblijne pytania 2 Co jest sednem Prawa Mojżesza? Tora (co znaczy Nauka). Jaka nauka? I będzie to naszym czynem sprawiedliwości,
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
FRAGMENTY UTWORÓW ADAMA MICKIEWICZA
Być sobą wobec Boga - MODLITWA
BIBLIA Zasady czytania.
Edukacja chrześcijańska
Formy pracy z książką (lekturą)
Mówię do J e z u s a Trudno jest zawsze kochać dawać i wybaczać
1. Bóg mnie kocha i ma wobec mnie wspaniały plan.
Ewangelia wg św. Mateusza 4,1-11
Biblio-teka Lekcja o Biblii dla dzieci 9 – 12 lat
BIBLIA Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu
Konspekt (plan metodyczny) a scenariusz
Spotkanie z bł. Karoliną
Nie bój się mała trzódko, gdyż spodobało się Ojcu waszemu
MEDITATIO. Lectio divina..
Pismo Święte podstawowym źródłem treści w programach nauczania biblijnego Kościoła Zielonoświątkowego w RP.
Nie jest możliwe pokochanie kogokolwiek
Odczytywanie trudnych fragmentów Pisma Świętego:
Wspólne czytanie Pisma Świętego
Przyjmij dar Ducha Świętego.
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
Trzy drogi OBJAWIENIA:
Jak przygotować prezentację
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
WYPOSAŻENIE NA DROGĘ DO NIEBA
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Stacja I: Zmartwychwstały ukazuje się Matce - Światło Chrystusa! - Bogu niech będą dzięki, Dz 1,12-14 „Oczekiwanie, które wypełniło Wielką Sobotę, jest.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Jezus Chrystus żyje i działa w Kościele
Jak można dziś usłyszeć Boga? Słowo Boże św. Hieronim: Nieznajomość Pisma świętego … jest nieznajomością Chrystusa.
Charakterystyka metody Glenna Domana
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Spotkanie ze Słowem J 7, Z Ewangelii według świętego Jana:
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Spotkanie ze Słowem Mk 10, Z Ewangelii według świętego Marka:
Dyrektor służby elżbieta bednarz
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
PREZENTACJA DLA KLASY 3 SP DO LEKCJI 31
On okazywał, jakoby miał iść dalej
Lectio divina czytanie Boże lektura Boga
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Adwent z Piątką Poznańską
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Bóg miłuje ciebie i ma dla twojego życia wspaniały plan. I.PRAWO PIERWSZE: Bóg miłuje ciebie i ma dla twojego życia wspaniały plan. - MIŁOŚĆ BOŻA "Tak.
„ABY WSZYSCY BYLI JEDNO”
Śpiew i zabawa w realizacji treści kształcenia religijnego
Biblijny Kościół Baptystyczny Podstawy doktrynalne
Analiza tekstu.
Spotkanie ze Słowem Mk 12, Z Ewangelii według świętego Marka:
Zapis prezentacji:

Praca z wersetem biblijnym

Wyznanie wiary KZ Wierzymy, że Pismo Święte – Biblia – jest Słowem Bożym, nieomylnym i natchnionym przez Ducha Świętego i stanowi jedyną normę wiary i życia.

Kiedy nauczać Słowa? Przykład bogatego młodzieńca odpowiadającego Jezusowi: Nauczycielu tego wszystkiego przestrzegałem od młodości mojej (Mk 10,20).

Przykład Tymoteusza Ale ty trwaj w tym, czegoś się nauczył i czego pewny jesteś, wiedząc od kogoś tego się nauczył. I ponieważ od dzieciństwa znasz Pisma Święte, które cię mogą obdarzyć mądrością ku zbawieniu przez wiarę w Jezusa Chrystusa (2 Tm 3,14-15).

ZASADY, CO DO DOBORU WERSETU BIBLIJNEGO DO TEMATU LEKCJI I PRAWDY CENTRALNEJ 1. Werset biblijny powinien wiązać się z główną prawdą (Prawdą Centralną), winien podkreślać i utrwalać prawdę. 2. Werset nie powinien być zbyt długi i nie powinien zawierać kilku prawd biblijnych.

3. Werset według stopnia trudności zrozumienia tekstu oraz możliwości zapamiętania powinien być dostosowany do wieku i poziomu intelektualnego uczniów. 4. Jeśli jest możliwość to dobrze jest wybierać werset z podstawy biblijnej dla danego tematu lekcji.

Przykłady doboru wersetu do PC i tematu

Etapy zapoznania się z wersetem Wprowadzenie: musi być krótkie, dynamiczne, ciekawe, podkreślające uwagę! Przedstawienie wersetu: wskazanym jest przeczytać go z Biblii, można wykorzystać pomocne środki dydaktyczne.

3. Wyjaśnienie w miarę powtarzania: można wykorzystać przykład z życia dzieci, ilustrację obrazkową, wyjaśnić poszczególne niezrozumiałe słowa. 4. Zastosowanie: uczenie wersetu ma tylko wtedy sens, gdy uczniowie wiedzą, w jaki sposób można go zastosować

Powtarzanie - pomysły: Panie Ty wiesz, kiedy siedzę i kiedy wstaję /Ps 139;2a Panie Ty wiesz – dzieci biegają po sali Kiedy siedzę – dzieci siadają Kiedy wstaję – dzieci wstają

Tablica: - w miarę powtarzania wymazywanie poszczególnych wyrazów z tablicy Pranie – zawieszone na paseczkach za pomocą klamerek – ściąganie wyrazów Elementy rozrzucone na tablicy flanelowej – układanie w kolejności

Charakterystyczne grupy – wstają i powtarzają osoby, które mają niebieskie oczy, itp.; wykorzystanie obrazków – kartoniki Dyrygent Przewodnik – powtarzanie wskazanych słów Ping- pong

Końcówka wersetu – są przygotowane różne zakończenia, uczeń ma wybrać właściwe Wypowiadanie wg schematu: 1 uczeń – 1 słowo

Wprowadzanie - pomysły Werset na figurze graficznej Puzzle Rozsypane wersety Tyle dzieci ile słów wersetu, dzieci otrzymują słowo i ustawiają się w odpowiedniej kolejności Tylko pierwsze litery wyrazów

Litera odpowiada cyfrze Wykorzystywanie przedmiotów do zrozumienia wersetów /…Pan Bóg patrzy na serce/ Wyszukiwanie ukrytych w klasie elementów Piosenki – wersety /praca lic./

Dla maluchów Jeden wyraz – jeden palec Symbol nawiązujący do treści – rozciąć na tyle części ile wyrazów Mówiąc werset ilustruje go ruchem Zamiast wyrazów użyj symboli/obrazków

Opracowanie: Elżbieta Bednarz