Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna, maja 2009 Wiedza i umiejętności zawodowe bibliotekarzy i pracowników informacji Badanie oczekiwań pracodawców Małgorzata Jaskowska Agnieszka Korycińska-Huras Maria Próchnicka
Źródło: M. Domańska, Badanie zatrudnialności absolwentów szkół wyższych, kompetencje przydatne na rynku pracy, ZUT Szczecin
Źródło: A. Kraśniewski, Proces Boloński to już niemal 10 lat, Spotkanie Robocze Zespołu Ekspertów Bolońskich, 18 lutego 2009
Cele badań Określenie modeli poszukiwań pracowników Określenie oczekiwanych umiejętności zawodowe Określenie oczekiwanych cech osobowościowych Ocena efektów kształcenia na kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo Ocena sytuacji na rynku pracy w sektorze bibliotecznym Ocena kondycji sektora bibliotecznego i perspektyw jego rozwoju
Metoda Kwestionariusz ankiety dystrybuowanej za pośrednictwem serwisu pracodawcow-w-bibliotekach-publicznych-i- akademickich.html
Charakterystyka ilościowa respondentów Kwestionariusz został wysłany do 319 bibliotek publicznych oraz akademickich (wyższych uczelni publicznych i wyższych uczelni niepublicznych) Kwestionariusz został wypełniony przez 108 respondentów (34%)
Ocena kondycji bibliotekarstwa akademickiego w Polsce
Ocena kondycji bibliotekarstwa publicznego w Polsce
Ocena prawdopodobieństwa prognoz dotyczących przyszłości bibliotekarstwa w Polsce
Sposoby poszukiwania kandydatów do pracy w bibliotece (dane globalne)
Bariery ograniczające możliwość zwiększenia zatrudnienia w bibliotece (dane globalne)
Odpowiedzi na pytanie otwarte o bariery
Cechy osobowościowe bibliotekarzy pożądane przez pracodawców Rozkład odpowiedzi według rodzaju pracodawcy
Umiejętności, kwalifikacje oczekiwane od kandydatów do pracy w bibliotece (dane globalne)
Predyspozycje osobowościowe i cechy zachowań oczekiwane od kandydatów do pracy bibliotece (dane globalne)
Poszukiwanie pracowników do pełnienia określonych funkcji
Ocena praktycznego przygotowanie absolwentów kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo (dane globalne)
Oczekiwany kierunek i poziom wykształcenia kandydatów do pracy w bibliotece (dane globalne)
Opinie dotyczące pracowników i oceny ich pracy (dane globalne)
Dziękuję za uwagę