SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 im. Stanisława Jachowicza w Bełchatowie Wrzesień 2003 rok.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzice w szkole Andrzej Pery Kielce, grudzień 2011.
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Dlaczego nie należy się bać rodziców?
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
Edukacja przed zakrętem Nowelizacja ustawy o sytemie oświaty Irena Dzierzgowska Październik 2003 Dwie perspektywy.
KOMPETENCJE RADY PEDAGOGICZNEJ I TRYB ICH WYPEŁNIANIA
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Przedstawianie innym organom (radzie szkoły, radzie pedagogicznej, dyrektorowi) wniosków i opinii w sprawach dot. szkoły Możliwość redagowania i wydawania.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Współpracy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Samorząd Uczniowski.
Opiekun grupy: mgr Krzysztof Pietrzykowski
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
RODZICE W SZKOLE.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
KOMPETENCJE RADY PEDAGOGICZNEJ I TRYB ICH WYPEŁNIANIA
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Podstawa prawna: Reforma systemu oświaty wprowadza istotne zmiany dotyczące organizowania wolontariatu w szkołach. Dotychczas przepisy Ustawy o systemie.
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
§ 3 Organami przedszkola są:
Przykładowy model podziału środków
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 im. Stanisława Jachowicza w Bełchatowie Wrzesień 2003 rok

TEMAT: MODEL DOJRZAŁEGO ZESPOŁU PEDAGOGICZNEGO JAKIM JEST RADA PEDAGOGICZNA KOMPETENCJE RADY PEDAGOGICZNEJ

AKTY PRAWNE REGULUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ RADY PEDAGOGICZNEJ USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY Z DNIA 7 WRZEŚNIA 1991r. Z PÓŹNIEJSZYMI ZMIANAMI STATUT SZKOŁY

Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem szkoły lub placówki w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki Art Ustawy o Systemie Oświaty

Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy: Zatwierdzanie planów pracy szkoły po zaopiniowaniu przez Radę Szkoły Podejmowanie Uchwał w sprawie klasyfikacji i promocji uczniów Podejmowanie Uchwał w sprawie innowacji pedagogicznych i eksperymentów pedagogicznych, po zaopiniowaniu ich przez Radę Szkoły

Ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły Podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia z listy uczniów

RADA PEDAGOGICZNA OPINIUJE: 1. Organizację pracy szkoły, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych 2. Projekt planu finansowego szkoły 3. Wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień

4. Propozycje dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowych płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych

CO JESZCZE WARTO WIEDZIEĆ? Rada Pedagogiczna przygotowuje projekt Statutu Szkoły Może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków

Rada Pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane Nauczyciele są zobowiązani do nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu Rady Pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły!!!!!

Jaka powinna być współczesna Rada Pedagogiczna? Jakie cechy posiada dojrzały zespół pedagogiczny realizujący wspólne cele szkoły, współkierujący szkołą?

Zespół posiada wspólnie przyjęte, społecznie cenne wartości i cele zakładające wspólnotę interesów społecznych i indywidualnych! Każdy członek zespołu wykonuje przydzieloną mu pracę z poczuciem odpowiedzialności za wyniki i traktuje ją jako część realizacji całokształtu zadań zespołu!!!!

Struktura zespołu jest względnie stabilna, ale i elastyczna, sprzyjająca kreatywności. Zadania, obowiązki, uprawnienia i odpowiedzialność są zrównoważone i przydzielone zgodnie z kwalifikacjami, zdolnościami, zainteresowaniem nauczycieli oraz potrzebami szkoły!!!!

Praca w zespole przebiega rytmicznie i planowo, w atmosferze spokoju, bez gorączkowego pośpiechu i z troską o wysoki standard jakości działania i wyników dydaktyczno wychowawczych!!! Zespół jest zaangażowany w reformowanie szkoły! Stale doskonali i unowocześnia proces edukacyjny, podejmuje innowacje i eksperymenty pedagogiczne !!!

Wysoki stopień integracji zespołu wyraża się w: Uznawaniu wspólnych demokratycznych i humanistycznych wartości i norm, regulujących interakcje w zespole i sprzyjających powstawaniu więzi społecznych Wysokim morale zespołu, uspołecznieniu i zaangażowaniu nauczycieli w realizację zadań szkoły Sprawnie działającym, wielokierunkowym systemie informacji

Ogół nauczycieli wykazuje aktywność i zaangażowanie w procesie współkierowania szkołą, w przygotowywaniu i podejmowaniu prawidłowych decyzji, wynikających z kompetencji Rady Pedagogicznej!!!

Zespół jest wysoce samorządny !!! Samodzielnie planuje, organizuje i ocenia swoja pracę. Jest dla swoich członków atrakcyjny, ze względu na doniosłość społeczną wykonywanych zadań, korzystny klimat współpracy i osiągnięcia w zaspokajaniu indywidualnych aspiracji oraz potrzeb nauczycieli ( np.. kontaktu społecznego, poczucia więzi z zespołem, oparcia emocjonalnego, satysfakcji z wyników pracy, itp..)

Zespół pełni wychowawczo – wspomagającą rolę wobec nauczycieli, zwłaszcza młodych, początkujących w zawodzie poprzez : - Organizowanie spotkań umożliwiających poznanie się - Zapoznanie z normami i obyczajami panującymi w zespole - Współprzyczynianie się do rozwoju zawodowego - Kształtowanie twórczej atmosfery - Organizowanie samokształcenia w Radzie Pedagogicznej - Doskonalenie pracy i osobowości nauczycieli

Współczesny nauczyciel musi ześrodkować, skoncentrować w swej osobowości wszelkie najwyższe i najwspanialsze cechy etyczne, umysłowe oraz estetyczne…, … nie musi być doskonały, ale powinien nieustannie dążyć do doskonałości A.Szyszko- Bohusz Dziękuję