RZĄDOWY DEPARTAMENT DORADCÓW PRAWNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Dostęp do informacji publicznej z punktu widzenia obywatela”
Advertisements

Przekazywanie szkół i placówek
Organizacje pozarządowe
Departament Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Dostęp do informacji o środowisku Płock, 8 lipca 2004 r.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Jak zapewnić pacjentom chorym na nowotwory prawo do głosu?
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Prawo administracyjne
POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od r. do
Twinning Project Strengthening of the process of implementation of the anticorruption activities Transition Facility 2004 Lista dla osób na stanowiskach.
–KANCELARIA RADCÓW PRAWNYCH SOBCZAK - POŁCZYŃSKA ŁAGODA –1–1 człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Związek Dużych Rodzin „Trzy Plus”
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Przygotował Andrzej Potucha
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
PRAWO ADMINISTRACYJNE
Rząd i prezydent.
Korupcja.
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
ZAKŁADANIE I PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Edukacja domowa w aspekcie prawnym
1.
ograniczyć lub wyłączyć odpowiedzialność pracodawcy?
DEPARTAMENT SPRAWIEDLIWOŚCI UPOLITYCZNIONA PROKURATURA
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
OBOWIĄZKI ZARZĄDCÓW CMENTARZY PORADNIK Warszawa, listopad 2014 r.
Pracownicze dane osobowe
Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Prawo Rodzinne w praktyce szkolnej
Status radnego Mgr Michał Kiedrzynek.
POJĘCIE PRZEDSIĘBIORCY W PRAWIE POLSKIM
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
Sfery ingerencji administracji
Ul. Basztowa 22, Kraków tel , fax NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA [ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej.
Temat: Władza sądownicza w Polsce.
Temat: Rada Ministrów. Cele lekcji
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
„Stowarzyszenie ,czyli razem raźniej”
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
 Istota instytucji  organizacyjna odrębność i niezależność od struktur rządowych  wyspecjalizowanie fachowe  zorientowanie na działalność kontrolną.
MODEL WEBEROWSKI we współczesnej administracji
 Kontrola zarządcza to ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób:  1. zgodny z prawem  2. efektywny  3. oszczędny.
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
Umowa przedwstępna (pactum de contrahendo). art. 389 § 1 k.c.: Umowa, przez którą jedna ze stron lub obie zobowiązują się do zawarcia oznaczonej umowy.
Najwyższa Izba Kontroli Departament Komunikacji i Systemów Transportowych Informacja o wynikach kontroli zabezpieczenia interesów Skarbu Państwa w umowach.
„Zawód radcy prawnego” Marta Maciejuk radca prawny
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Konkurencja a polityka konkurencji
WŁADCZE A NIEWŁADCZE FORMY DZIAŁANIA ORGANÓW ADMNISTRACJI PUBLICZNEJ
Ogólne wiadomości o prawie cywilnym
Prawa dziecka.
Konflikt interesów.
Równościowe zarządzanie projektem
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Nauka administracji mgr Karina Pilarz.
OBOWIĄZKI ZARZĄDCÓW CMENTARZY PORADNIK
Uszczelnienie systemu podatkowego, co dalej?
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Zapis prezentacji:

RZĄDOWY DEPARTAMENT DORADCÓW PRAWNYCH KIM JESTEM? PERCY JOHNSTON RZĄDOWY DEPARTAMENT DORADCÓW PRAWNYCH VICTORIA HALL 12 MAY STREET BELFAST IRLANDIA PÓŁNOCNA

DLA NIKOGO NIE JEST ZABAWNA KORUPCJA DLA NIKOGO NIE JEST ZABAWNA

7 ZASAD NOLANA W ŻYCIU PUBLICZNYM BEZINTERESOWNOŚĆ PRAWOŚĆ OBIEKTYWNOŚĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ OTWARTOŚĆ UCZCIWOŚĆ PRZEWODNICTWO

BEZINTERESOWNOŚĆ PIASTUJĄCY STANOWISKA PUBLICZNE WINNI PODEJMOWAĆ DECYZJE KIERUJĄC SIĘ WYŁĄCZNIE INTERESEM PUBLICZNYM NIE POWINNI PODEJMOWAĆ ICH W CELU UZYSKANIA KORZYŚCI MATERALNYCH ANI INNYCH DLA SIEBIE, SWOJEJ RODZINY ANI ZNAJOMYCH.

PRAWOŚĆ PIASTUJĄCY STANOWISKA PUBLICZNE NIE POWINNI STAWIAĆ SIĘ W SYTUACJI ZALEŻNOŚCI FINANSOWEJ LUB INNEJ WOBEC OSÓB ANI PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH, KTÓRE MOGŁYBY WPŁYWAĆ NA WYKONYWANIE ICH OBOWIĄZKÓW SŁUŻBOWYCH

OBIEKTYWNOŚĆ PODCZAS PROWADZENIA SPRAW PUBLICZNYCH – W TYM NOMINACJI URZĘDOWYCH, PRZYZNAWANIA KONTRAKTÓW LUB REKOMENDOWANIA OSÓB DO NAGRÓD I PRZYWILEJÓW – PIASTUJĄCY STANOWISKA PUBLICZNE WINNI DOKONYWAĆ WYBORÓW WEDLE KWALIFIKACJI

ODPOWIEDZIALNOŚĆ PIASTUJĄCY STANOWISKA PUBLICZNE SĄ PUBLICZNIE ODPOWIEDZIALNI ZA SWOJE DECYZJE I DZIAŁANIA I MUSZĄ PODDAĆ SIE WSZELKIM BADANIOM STOSOWNYM DLA ICH URZĘDU

OTWARTOŚĆ PIASTUJĄCY STANOWISKA PUBLICZNE WINNI MIEĆ STOSUNEK TAK OTWARTY, JAK TO MOŻLIWE WOBEC WSZELKICH DECYZJI I DZIAŁAŃ, KTÓRE PODEJMUJĄ. POWINNI TAKŻE PODAWAĆ POWODY SWOICH DECYZJI I OGRANICZAĆ/ZASTRZEGAĆ INFORMOWANIE JEDYNIE WTEDY, GDY JASNO WYMAGA TEGO INTERES SZERZEJ POJĘTEGO SPOŁECZEŃSTWA

UCZCIWOŚĆ PIASTUJĄCY STANOWISKA PUBLICZNE MAJĄ OBOWIĄZEK SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ DOTYCZĄCYCH WSZELKICH INTERESÓW PRYWATNYCH MAJĄCYCH ZWIĄZEK Z ICH OBOWIĄZKAMI SŁUŻBOWYMI ORAZ PODEJMOWANIA KROKÓW ZMIERZAJĄCYCH DO ROZWIĄZANIA WSZELKICH POJAWIAJĄCYCH SIĘ KONFLIKTÓW W SPOSÓB ZABEZPIECZAJĄCY INTERES PUBLICZNY

PRZEWODNICTWO PIASTUJĄCY STANOWISKA PUBLICZNE POWINNI PROPAGOWAĆ I WSPIERAĆ POWYŻSZE ZASADY PEŁNIĄC ROLĘ PRZYWÓDCZĄ I ŚWIADCZĄC PRZYKŁADEM

MOŻLIWOŚCI WYSTĄPIENIA KORUPCJI PŁATNOŚCI – MINISTROM, POSŁOM LUB SENATOROM PŁATNOŚCI – RODZINIE LUB BLISKIM ZNAJOMYM GOŚCINNOŚĆ

PONADTO... PIASTOWANIE STANOWISK KIEROWNICZYCH W PODMIOTACH GOSPODARCZYCH DZIAŁANIA PO USTANIU KADENCJI MINISTRA, POSŁA CZY SENATORA PRZYZNAWANIE UMÓW RZĄDOWYCH PRYWATYZACJA

RZUT OKA NA IRLANDIĘ PÓŁNOCNĄ USTAWA Z 1998r. WPROWADZONA W IRLANDII PÓŁNOCNEJ PRZEZ ZGROMADZENIE MINISTROWIE NIE MOGĄ OBEJMOWAĆ FUNKCJI DOPÓKI NIE ZŁOŻĄ PRZYSIĘGI URZĘDOWEJ PRZYSIĘGA URZĘDOWA ZOBOWIĄZUJE MINISTRÓW DO BEZWZGLĘDNEGO PRZESTRZEGANIA ZASAD NOLANA. CZY TO NADAJE ZASADOM NOLANA W IRLANDII PÓŁNOCNEJ CHARAKTER USTAWY?