Warto mieć kapitał, czyli na szlaku sukcesu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.
System awansu zawodowego nauczycieli – propozycja zmiany jakościowej
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
18 wskazówek, które wprowadzą twój biznes na następny poziom
Zarządzanie projektami partnerskimi
1 Założenia do ustawy o wypłacie emerytur kapitałowych PIU.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
1.
Awans zawodowy nauczycieli -kilka uwag
Jak być własnym szefem?.
MATEMATYKA W BANKU.
Zarządzanie projektami
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Autor: Klaudia Pieniądz kl.IIb
Adam Walicki - 30 września 2010
Uczeń jako lider. Przywództwo w grupie jako szansa na rozwój osobisty i zwiększenie odpowiedzialności społecznej.
Jak zarobić pierwszy milion?
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
SCIENCE WANTS YOU.
„Jak pomóc dziecku w nauce”
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Adrianna Romaniec prezentacja końcowa Grupa 1015
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Analiza ekonomiczno – finansowa Zajęcia 1 – Wprowadzenie.
Przyjmij Jezusa jako Pana!.
Podstawy Organizacji i Przedsiębiorczości Wojciech St
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Skarbiec serdecznych życzeń.
Rynki aktywów. Różne ceny w okresie 1 i 2 u Cena konsumpcji w okresie 1 wynosi 1  Cena konsumpcji w okresie 2 wynosi p2, np. p2=p1(1+  gdzie 
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Co to jest wolontariat? ?.
W drodze do tytułu… „Szkoły Przyjaznej Prawom Człowieka” marca 2015, Warszawa.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Inżynier budowy systemów komputerowych nadzoruje, projektuje i konstruuje systemy oraz wdraża oprogramowanie systemowe w różnych dziedzinach gospodarki.
Przedsiębiorczość to cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych przedsiębiorstwa oraz umożliwiającego.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ] [Imię i nazwisko os. prezentującej] [Nazwa start-upu/przedsiębiorstwa] Warsztat.
MODUŁ II – Aktywność gospodarcza
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZARZĄDZANIA SWOIM CZASEM
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Inwestycje polskich przedsiębiorstw i gmin
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Motywacja w sporcie.
czyli wstęp do programowania
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zapis prezentacji:

Warto mieć kapitał, czyli na szlaku sukcesu KUJON CZY INWESTOR

Sukces - działanie na najwyższym poziomie możliwości jednostki, w kierunku spełnienia jej marzeń i pragnień przy jednoczesnym zachowaniu równowagi pomiędzy wszystkimi płaszczyznami życia. Kapitałem według ogólnej definicji jest majątek, który może dostarczyć jego właścicielowi korzyści w postaci tzw. wartości dodanej.

Cele inwestora: inwestowanie w siebie, zasoby na przyszłość, profesjonalizm, rozwijanie się, dążenie do satysfakcji z pracy. Cele kujona: lepsza przyszłość, dobra praca, pieniądze, satysfakcja, zapewnienie dóbr osobistych.

Edukacja = Reprezentowanie Siebie „Nigdy nie pozwól swojej szkole stanąć na drodze Twojej edukacji” (Mark Twain) Edukacja = Reprezentowanie Siebie

Sukces zawodowy niesie wartości materialne i duchowe. Nie zatracajmy się w małych, nieistotnych sprawach  wybierajmy większe możliwości. W zarządzaniu własną karierą nie chodzi o to, by nie ponosić kosztów w ogóle, ale by je optymalizować. Satysfakcja z pracy jest potrzebna, aby ją dobrze wykonywać. Doświadczenie, bez presji  lepsza praca, lepsze wypowiadanie się.

Motywację trzeba dobrze wykorzystać… Motywacja Motywację trzeba dobrze wykorzystać… Pierwsze kroki ku osiągnięciu swojego celu są zawsze najtrudniejsze. Tutaj liczy się wytrwałość. Dlatego tak mało osób osiąga swoje cele. Brakuje im wytrwałości w podjętym działaniu. Gdy napotykają trudności, odpuszczają sobie... Tracą wiarę we własne siły i kończą podróż, zanim się zdążą rozpędzić.

John Davison Rockefeller „Umiejętność przekonywania ludzi stała się w dzisiejszym świecie towarem, za który jestem gotowy płacić więcej, niż za jakikolwiek inny”

W wieku 16 lat zatrudnił się w przedsiębiorstwie "Hewitt and Tuttle" za 50 centów dziennie. Wtedy też obiecał, że część swojego wynagrodzenia odda na cele dobroczynne. Płacił swoim pracownikom więcej niż konkurencja oraz nagradzał pomysły ulepszające prowadzenie przedsiębiorstwa, przez co firma nie doświadczała fali strajków, powszechnych w owym czasie. Przechodząc na emeryturę skierował swoją działalność w stronę dobroczynności.

(właściwie William Henry Gates III) Bill Gates (właściwie William Henry Gates III) „Gdy przyjmiesz, że negatywne wieści nie są czymś złym, lecz dowodem na potrzebę zmiany, nie mogą cię już one pokonać. Są dla ciebie nauką”

W szkole podstawowej Gates był wyróżniającym się uczniem, szczególnie w matematyce i innych naukach ścisłych. W wieku 14 lat Gates podjął się nowego przedsięwzięcia o nazwie Traf-O-Data. Jego celem miało być stworzenie urządzenia do pomiaru ruchu ulicznego na bazie procesora Intel 8008. Gates zarobił na tym 20 000 dolarów, jednak, gdy wydało się, że ma 14 lat, przedsięwzięcie straciło początkową dynamikę. Gates posiada kilka inwestycji poza Microsoftem, które w 2006 przyniosły mu zysk w wysokości 966 667 dolarów. W 1989 założył firmę Corbis zajmującą się grafiką. W 2004 został dyrektorem Berkshire Hathaway.

ANKIETA

duża łatwość uczenia się 34 17 6 CECHY KUJON INWESTOR KUJON I INWESTOR duża łatwość uczenia się 34 17 6 nosi koszulę, bluze i kurtkę w spodniach 21 2 niepowodzenie to powód do zamartwiania się 35 15 7 różnorodne zainteresowania 18 33 nie zerwie się, choćbyś proponował mu milion 42 13 3 skuteczność w zdobywaniu i przetwarzaniu informacji 30 ma twórczą wyobraźnie 36 umiejętność rozwiązywania problemów 43 introwertyk 28 26 nietowarzyski 45 10 perfekcjonista 19 27 12

Warto zwrócić uwagę, że uczniowie wskazali na łatwość uczenia się kujona a u inwestora najbardziej znamienną cechą była umiejętność rozwiązywania problemów