ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
Wnioski z kontroli doraźnych
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Prawo rodzica/opiekuna do uzyskiwania informacji na temat nauki szkolnej ucznia oraz do objęcia go pomocą.
INTEGRACJA Opr. Monika Wajda-Mazur.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Zmiany w przepisach prawa oświatowego Narada dyrektorów
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Integracja w kształceniu zawodowym
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W PRZEDSZKOLACH, SZKOŁACH I PLACÓWKACH W ŚWIETLE OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Indywidualne nauczanie
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
WPROWADZENIE W TEMATYKĘ KONFERENCJI DOTYCZĄCEJ
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Konferencja „Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej”
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Uchybienia formalne i merytoryczne w wydanych orzeczeniach
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Kuratorium Oświaty w Łodzi Indywidualizacja w przepisach prawa Barbara Łaska maja 2015 r.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 8 stycznia 2016 r. Poz. 35.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zmiany w prawie oświatowym
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Zapis prezentacji:

ZAJĘCIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY UPOŚLEDZONYCH UMYSŁOWO W STOPNIU GŁĘBOKIM ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz Konsultant ds. szkolnictwa specjalnego

Dzieci i młodzież upośledzona umysłowo w stopniu głębokim otrzymują orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, wydawane przez zespoły orzekające publicznych poradni psychologiczno – pedagogicznych.

Rozporządzenie MEN z dnia 30 stycznia 1997r. Pracę z dziećmi i młodzieżą upośledzoną umysłowo w stopniu głębokim reguluje jedno rozporządzenie: Rozporządzenie MEN z dnia 30 stycznia 1997r. w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim (Dz. U. nr 14, poz. 76).

Dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, w wieku od 3 do 25 lat, organizuje się zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze. Udział w zajęciach dzieci w wieku szkolnym od 7 do 18 roku życia) uznaje się za spełnianie obowiązku szkolnego. Przed 7 rokiem życia i po 18 roku życia dla tej grupy uczniów organizujemy zajęcia gdy uczeń: posiada ważne orzeczenie i rodzic składa podanie, że chce, by zajęcia były kontynuowane.

zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze Gdy dziecko nie znajduje się pod opieką placówki specjalistycznej (tj. SOSW lub OREW), zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze organizuje się w domu rodzinnym dziecka - przez szkołę znajdującą się najbliżej miejsca zamieszkania dziecka.

Wymiar zajęć rewalidacyjno – wychowawczych wynosi: a/ 4 h/dziennie - na zajęciach zespołowych, b/ 2 h/dziennie - na zajęciach indywidualnych. Gdy dziecko głęboko upośledzone realizuje obowiązek szkolny w szkole ogólnodostępnej organizujemy zajęcia indywidualne, najczęściej w domu rodzinnym tego dziecka.

Zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze prowadzić powinien: a/ oligofrenopedagog, b/ psycholog z uprawnieniami z zakresu oligofrenopedagogiki.

Dokumentację stanowią: A/ orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych (zespołowych lub indywidualnych), B/ program pracy rewalidacyjno-wychowawczej skonstruowany (zgodnie z wytycznymi cytowanego rozporządzenia), C/ zeszyt obserwacji dziecka (zgodnie z wytycznymi cytowanego rozporządzenia), D/ dziennik zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

Dziecko głęboko upośledzone umysłowo: 1/ jest wpisane w księgę uczniów, 2/ nie wpisujemy go do żadnego dziennika klasowego, 3/ jest ujęte w arkuszu organizacyjnym szkoły, 4/ na koniec roku szkolnego nie otrzymuje świadectwa, tylko zaświadczenie z podziękowaniem za pracę, a rodzic powinien otrzymać opis zrealizowanego programu.