Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
ZESPÓŁ EDUKACJI „WIEDZA”
Rodzic jako doradca zawodowy
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Praktyczna nauka zawodu
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W ZSP NR 1 W ŁĘCZYCY A RYNEK PRACY REGIONU
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Edukacja a rynek pracy Możliwości powiązań, potrzeba działań długofalowych Mielec, 20 stycznia 2006 r.
Chcę się uczyć i pracować – organizacja praktyk zawodowych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w Powiecie Mieleckim 28 czerwiec 2005r. Spotkanie organizacyjne.
Aplikacja internetowa EURO, PRACA, DIALOG tarnowskie forum wymiany informacji i dialogu czyli wszystko o pracy i edukacji Tarnów, 24 listopada 2006 r.
-GASTRONOMICZNEJ NA DOLNYM ŚLĄSKU
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Priorytet 2 Wzmacnianie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości.
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Technik żywienia i usług gastronomicznych
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
RegioNet – regionalne konfrontacje i praca w Internecie pomiędzy europejskimi szkołami Kryteria analizy materiału badawczego.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU II Zespół Szkół Zawodowych w Wołowie.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU oparta jest na 3 komplementarnych ze sobą projektach systemowych: - 2 współfinansowanych ze środków.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Zespół Szkół Rolniczych w Kijanach Współpraca z pracodawcami w zakresie kształcenia zawodowego - realizacja praktycznej nauki zawodu: zajęcia praktyczne.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Specjalność: Menedżer Bankowy Katedra Bankowości i Rynków Finansowych Katowice,
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Projekty zrealizowane w ZS1
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Specjalność: Menedżer Bankowy
Zapis prezentacji:

Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie

Zły model współpracy Szkoła Nauka Opieka Zakład pracy Praca Samodzielność bariera merytoryczna bariera mentalna gwałtowna zmiana

Skutki takiej współpracy Niedopasowanie profili kształcenia do potrzeb rynku pracy Nie uwzględnienie w programach kształcenia oczekiwań pracodawców Obniżenie rangi kształcenia zawodowego Wzajemne obciążanie się odpowiedzialnością, a przecież w dobie społeczeństwa informacyjnego (wiedzy) istnieje potrzeba kształcenia przez całe życie i dlatego wszyscy ponosimy za nie odpowiedzialność

łagodne przejście Współpraca Dobry model współpracy Nauka Opieka Szkoła Praca Samodzielność Zakład pracy

Oczekiwane efekty takiej współpracy Dopasowanie profili kształcenia do potrzeb rynku pracy Uwzględnienie w programach kształcenia oczekiwań pracodawców Opracowanie modelowego rozwiązania: szkoła kształci ogólnozawodowo zakład pracy włącza się w organizację praktyk, stwarza także możliwości organizowania zajęć specjalistycznych z wykorzystaniem współczesnych technologii w ścisłej współpracy organizowanie dla osób dorosłych kursów na określone stanowisko pracy

Zainicjowaliśmy taką współpracę CKPiDN, Wektor Consulting oraz Victoria Training (Warszawa) przygotowały projekt Nowa jakość w zarządzaniu firmą w ramach SPORZL, działanie 2.3. Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki, którego jednym z celów jest organizacja kursów dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach z uwzględnieniem konieczności ciągłego podnoszenia kwalifikacji pracowniczych Warto opracować także projekt badawczy nt. wzmocnienia więzi pomiędzy instytucjami szko- leniowymi edukacyjnymi a podmiotami rynku pracy

Cele projektu Chcę się uczyć i pracować Poprzez organizację (płatnych dla ucznia oraz opiekunów w zakładzie pracy) czterotygodniowych praktyk wakacyjnych, opracowanie modelowej współpracy pomiędzy edukacją a rynkiem pracy zakłady pracy są wybierane w drodze przetargu (opiekunowie praktyk posiadają przygotowanie pedagogiczne) uczniowie z mieleckich szkół ponadgimnazjalnych są kwalifikowani przez agencję zatrudnienia (motywacja i predyspozycje) każdy dzień praktyki jest precyzyjne zaplanowany – uczeń poznaje organizację zakładu pracy, wykonuje pracę, opisuje jej przebieg w dzienniku praktyk na zakończenie uczeń otrzymuje list referencyjny i zaświadczenie o odbytej praktyce

Dalsze szczegóły projektu Czas trwania projektu: Praktyki w firmach branży mechanicznej, budowlanej, elektrycznej, gastronomicznej, bankowej i rolniczej W takim samym stopniu oferta praktyk powinna trafić do uczniów z miasta oraz gmin powiatu mieleckiego Projekt będzie upowszechniony na terenie województwa podkarpackiego wśród firm z Doliny Lotniczej