1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010.
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Raport z badania Źródła informacji i uczestnictwo w targach maszynowych dla Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować?
Społeczności w Internecie
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
Raport z badania Capibus
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
1 Wakacje Polaków Warszawa, czerwiec 2011 Projekt realizowany przez TNS PENTOR © 2011 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
1 Zaufanie Polaków do biur podróży Warszawa, październik 2010 Projekt realizowany przez PENTOR Research International © 2010 Research International. No.
1.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Prezentacja wyników badania
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Badanie uczestników Targów Mieszkaniowych Raport z badania przeprowadzonego w dniach Warszawa, styczeń 2011 © 2010 Research International.
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Internet jako narzędzie badań
Polka na budowie Prezentacja wyników badania
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
Centrum Badań Edukacyjnych Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Łodzi Badanie efektywności działań władz samorządowych Piotrkowa Trybunalskiego w.
Rozproszenie uwagi kierowcy
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Problemy wychowawcze dzieci
Podsumowanie badań Społeczny wizerunek i szanse wyborcze Marka Goliszewskiego Warszawa, czerwiec 2005.
JAK NAS WIDZĄ? Prezentacja wyników badań TNS OBOP dla miasta Gdańsk
MODUŁ A.
Zmiany demograficzne w Polsce
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
Zwyczaje związane z myciem okien
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
BUDŻET CZASU LUDNOŚCI 2013 GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce Jak czytamy Wstępna prezentacja drugiej edycji badania ilościowego PIK Kraków, październik 2015.
Sytuacja materialna i problemy życia codziennego mieszkańców Gdańska w aspekcie utworzenia Centrum Integracji Społecznej.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Wiosenny festiwal sprzątania
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Spożywanie posiłków w punktach gastronomicznych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Zapis prezentacji:

1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced or adapted without the prior written consent of the copyright owner. All rights reserved

2 Wprowadzenie Metodologia PENTOR OMNIBUS to ilościowy, wielotematyczny sondaż przeprowadzany przy użyciu techniki wywiadu bezpośredniego na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie mieszkańców kraju w wieku powyżej piętnastu lat. PENTOR OMNIBUS przeprowadzany jest techniką wywiadu osobistego ("twarzą w twarz"), wspomaganego komputerowo (CAPI). Wywiady realizowane są w domach respondentów, wieczorami i podczas weekendu, kiedy szansa zastania respondentów jest największa. Do każdego sondażu losowanych jest 200 rejonów badawczych/ adresów startowych. Źródłem adresów jest Rządowe Centrum Ewidencji Ludności "Pesel" - dysponujące bazą adresową wszystkich mieszkańców kraju. W każdym z wylosowanych rejonów badawczych przeprowadzanych jest po pięć wywiadów. Pierwszy wywiad - z wylosowanym z imienia i nazwiska respondentem, następne cztery - kolejno w co piątym odliczonym mieszkaniu/ gospodarstwie domowym na przemian z mężczyzną i kobietą. Jeżeli w gospodarstwie domowym znajduje się więcej osób spełniających wymogi próby, wywiad realizowany jest z osobą, która jako ostatnia obchodziła urodziny. Odliczanie mieszkań odbywa się według specjalnej procedury tzw. metody lewej ręki, która precyzyjnie wyznacza kierunek poruszania się ankietera.

3 Podsumowanie W porównaniu z latami ubiegłymi, odsetek Polaków, deklarujących chęć wyjazdu na urlop w okresie wakacyjnym (czerwiec – wrzesień) nie uległ istotnej zmianie. Zmniejszyła się natomiast liczba osób deklarujących chęć spędzenia swojego urlopu za granicą. O ile w 2009r. co piąty wyjeżdżający na urlop kierował się za granicę, o tyle w 2010r. grupa ta liczy już tylko 11%. A zatem osób wyjeżdżających na urlop nie ubywa, jednak częściej niż w latach poprzednich jest to urlop w Polsce, a nie za granicą. Można wskazać przynajmniej dwa powody takiego stanu rzeczy: Po pierwsze mniejsza liczba wyjazdów zagranicznych może być pokłosiem kryzysu ekonomicznego. Drugim powodem może być wyższy niż we wcześniejszych latach kurs Euro. Wśród osób, które w ciągu ostatnich 3 lat skorzystały z usług biur podróży, ponad połowa (65%) deklaruje, że w tym roku zamierza wyjechać na urlop przy czym nie wszyscy z tej grupy deklarują, że również w tym roku skorzystają ze zorganizowanej formy wypoczynku – ok. połowa zorganizuje wyjazd we własnym zakresie. Przeważająca część respondentów (88%) nie korzystała z usług biur podróży w ciągu ostatnich 3 lat. Głównym powodem tego stanu rzeczy jest fakt, że ponad połowa badanych (54%) nie wyjeżdżała w tym czasie na wakacje. Dla kolejnych 34% barierą w korzystaniu z usług biur podróży jest cena. Do najlepiej znanych marek biur podróży zaliczają się Orbis, Triada oraz Itaka. W grupie osób korzystających w ostatnich 3 latach z usług biur podróży marki te charakteryzują się również ponadprzeciętnym odsetkiem osób korzystających z ich usług.

4 Plany wakacyjne W kraju czy za granicą – rzut oka przeszłość Czy podczas wakacji, w okresie sezonu letniego, który trwa od czerwca do września zamierza Pan(i) wyjechać na urlop (N=1010) 100% za granicą w kraju Trudno powiedzieć Gdzie będzie Pan(i) spędzał(a) zasadniczą część wakacji? EURO/PLN* * średni kurs EURO / PLN z okresu od czerwca do sierpnia każdego roku (dla 2010 średni kurs z czerwca)

5 Plany wakacyjne Miesiąc wyjazdu – rzut oka w przeszłość Czy podczas wakacji, w okresie sezonu letniego, który trwa od czerwca do września zamierza Pan(i) wyjechać na urlop (N=1010) 100% W jakim miesiącu planuje Pan(i) swoje letnie wakacje? czerwiec lub wrzesień sierpień lipiec

6 Plany wakacyjne Kim są Polacy planujący wyjazd na urlop? Czy podczas wakacji, w okresie sezonu letniego, który trwa od czerwca do września zamierza Pan(i): (N=1010) Wyjechać na urlop Nie wyjeżdżać, ale wziąć urlop W ogóle nie brać urlopu w tym czasie Trudno powiedzieć Wiek Miejsce zamieszkania Wykształcenie Odsetek odpowiedzi: Zamierzam wyjechać na urlop

7 Plany urlopowe Samodzielnie czy z biurem podroży Czy podczas wakacji, w okresie sezonu letniego, który trwa od czerwca do września zamierza Pan(i): Zorganizuje sobie wyjazd i pobyt we własnym zakresie Skorzysta z usług biura podróży Trudno powiedzieć Zorganizuje sobie wyjazd i pobyt we własnym zakresie Skorzysta z usług biura podróży Trudno powiedzieć

8 Korzystanie usług z biur podróży Kto korzysta z biur podróży Czy w ciągu ostatnich 3 lat korzystał(a) Pan(i) z usług biur podróży? (N=1010) Tak Nie Wiek Miejsce zamieszkania Wykształcenie Odsetek korzystających w ciągu ostatnich 3 lat z usług biur podróży

9 Powody nieskorzystania z usług biur Czy w ciągu ostatnich 3 lat korzystał(a) Pan(i) z usług biur podróży? (N=1010) Tak Nie Dlaczego nie korzysta Pan(i) z usług biur podróży? (N=890)

10 Spontaniczna znajomość marek biur podróży Jakie marki biur podróży zna Pan(i) choćby tylko ze słyszenia? Ogół (N=1010) Korzystający z usług biur podróży w ostatnich 3 latach (N=118)

11