1 Wakacje Polaków Warszawa, czerwiec 2011 Projekt realizowany przez TNS PENTOR © 2011 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010.
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować?
Społeczności w Internecie
0 Europejskie badanie rynku Zgaga GfK 2008 Source: GfK HealthCare | 2008.
Wyniki badania TNS OBOP
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
CO POLACY MY Ś L Ą O DEMOKRACJI NA BIA Ł ORUSI? Warszawa, marzec 2007 Przygotowanie: Paweł Ogrodziński, Mariusz Toniszewski,
Raport z badania Capibus
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
Zmiany w percepcji i wizerunku polskiego sektora bankowego ‘2009
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
1 Zaufanie Polaków do biur podróży Warszawa, październik 2010 Projekt realizowany przez PENTOR Research International © 2010 Research International. No.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Prezentacja wyników badania
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Wizje życia młodych ludzi w Polsce Projekt Echa Europy jest realizowany w ramach Programu Młodzież w działaniu Akcja 2 - Wolontariatu Europejskiego i współfinansowany.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
Badanie uczestników Targów Mieszkaniowych Raport z badania przeprowadzonego w dniach Warszawa, styczeń 2011 © 2010 Research International.
Stan zdrowia mieszkańców Warszawy
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Centrum Badań Edukacyjnych Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Łodzi Badanie efektywności działań władz samorządowych Piotrkowa Trybunalskiego w.
Nazwa szkoły: Gimnazjum im
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Turystuka Weekendowa.
Podsumowanie badań Społeczny wizerunek i szanse wyborcze Marka Goliszewskiego Warszawa, czerwiec 2005.
JAK NAS WIDZĄ? Prezentacja wyników badań TNS OBOP dla miasta Gdańsk
Badanie ruchu turystycznego w województwie śląskim w 2013 roku
MODUŁ A.
NIEZBĘDNIK STATYSTYCZNY RYNEK PRACY - BAEL.
Rodzina.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
ODKRYWAJ NOWE LĄDY Z Pomysł na cross-promocję autorstwa Aleksandry Majcherek.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
Zapraszamy do biura podróży Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Wiosenny festiwal sprzątania
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Spożywanie posiłków w punktach gastronomicznych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Zapis prezentacji:

1 Wakacje Polaków Warszawa, czerwiec 2011 Projekt realizowany przez TNS PENTOR © 2011 Research International. No part of these materials may be used, reproduced or adapted without the prior written consent of the copyright owner. All rights reserved

2 Wprowadzenie Metodologia PENTOR OMNIBUS to ilościowy, wielotematyczny sondaż przeprowadzany przy użyciu techniki wywiadu bezpośredniego na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie mieszkańców kraju w wieku powyżej piętnastu lat. PENTOR OMNIBUS przeprowadzany jest techniką wywiadu osobistego ("twarzą w twarz"), wspomaganego komputerowo (CAPI). Wywiady realizowane są w domach respondentów, wieczorami i podczas weekendu, kiedy szansa zastania respondentów jest największa. Do każdego sondażu losowanych jest 200 rejonów badawczych/ adresów startowych. Źródłem adresów jest Rządowe Centrum Ewidencji Ludności "Pesel" - dysponujące bazą adresową wszystkich mieszkańców kraju. W każdym z wylosowanych rejonów badawczych przeprowadzanych jest po pięć wywiadów. Pierwszy wywiad - z wylosowanym z imienia i nazwiska respondentem, następne cztery - kolejno w co piątym odliczonym mieszkaniu/ gospodarstwie domowym na przemian z mężczyzną i kobietą. Jeżeli w gospodarstwie domowym znajduje się więcej osób spełniających wymogi próby, wywiad realizowany jest z osobą, która jako ostatnia obchodziła urodziny. Odliczanie mieszkań odbywa się według specjalnej procedury tzw. metody lewej ręki, która precyzyjnie wyznacza kierunek poruszania się ankietera.

3 Podsumowanie W porównaniu z latami ubiegłymi nieznacznie zmalał (do 27%) odsetek Polaków, deklarujących chęć wyjazdu na urlop w okresie wakacyjnym (czerwiec – wrzesień). Ponad połowa respondentów z wyższym wykształceniem (54%) deklaruje zamiar wyjazdu. Wyraźnie większy udział wyjeżdżających jest w najmłodszej grupie wiekowej – aż 48% respondentów w wieku do 29 lat deklaruje, że wyjedzie na wakacje. W gronie tym znajdują się studenci – ze względu na ograniczono budżet zdecydowana większość zorganizuje swój wyjazd we własnym zakresie. We własnym zakresie wyjeżdżać będą także osoby, które w ciągu ostatnich 3 lat korzystały z usług biur podróży – w te wakacje przeszło co druga z nich porzuci zorganizowane wyjazdy i wyjedzie na własną rękę. Na stałym poziomie utrzymuje się odsetek osób deklarujących plany spędzenia swojego urlopu za granicą. W 2009r. co piąty wyjeżdżający na urlop kierował się za granicę, o tyle w 2010r. grupa ta liczy już tylko 11%, a w roku obecnym 12%. Spośród osób planujących wyjazd urlopowy 13% skorzysta z usług biur podróży Jeśli wyjazd organizowany jest przez biuro to najpewniej jest to wycieczka za granicę (Polacy w dalszym ciągu preferują basen Morza Śródziemnego). Przeważająca część respondentów (90%) nie korzystała z usług biur podróży w ciągu ostatnich 3 lat. Pytani o przyczyny przede wszystkim odpowiadają, że nie było takiej potrzeby, bo w ostatnim czasie w ogóle nie wyjeżdżali w okresie wakacji. Dla kolejnych 43% barierą w korzystaniu z usług biur podróży jest cena. Orbis, nawet po jego upadku, jest nadal najbardziej znaną marką biura podróży w Polsce (35%) Kolejne najbardziej rozpoznawane marki to Itaka (22%) i Triada (16%). Itaka, Triada i Tui to biura najchętniej wybierane przez Polaków.

4 Z luźnych wypowiedzi o planach wakacyjnych wynika, że respondenci najchętniej rozważają wakacje: (N=279) Plany wyjazdowe Gdzie i po co wyjadą w tym roku Polacy? W kraju - 74% Za granicą - 12% Proszę powiedzieć coś więcej o tym wyjeździe: do jakiego kraju, regionu, miasta planuje Pan(i) wyjechać. Proszę powiedzieć jaki będzie to wyjazd – czy planuje Pan(i) przede wszystkim odpoczynek, np. na plaży czy zwiedzanie miast czy może jakąś formę aktywności np. żeglarstwo, nurkowanie. Planowany sposób wypoczynku: *powyżej 5 wskazań Najczęściej wskazywane destynacje*: Grecja Egipt Turcja Włochy Wyspy Brytyjskie Hiszpania Chorwacja Ogólna aktywność ruchowa Chodzenie po górach Nurkowanie Żeglarstwo Pływanie Najczęściej wskazywane sposoby aktywności*: *wskazania 4 i więcej

5 Plany wakacyjne W kraju czy za granicą – rzut okiem w przeszłość Czy podczas wakacji, w okresie sezonu letniego, który trwa od czerwca do września zamierza Pan(i) wyjechać na urlop? 100% za granicą w kraju Trudno powiedzieć Gdzie będzie Pan(i) spędzał(a) zasadniczą część wakacji? (N=1020) (N=279)

6 Plany wakacyjne Miesiąc wyjazdu – rzut okiem w przeszłość Czy podczas wakacji, w okresie sezonu letniego, który trwa od czerwca do września zamierza Pan(i) wyjechać na urlop? 100% W jakim miesiącu planuje Pan(i) swoje letnie wakacje*? czerwiec lub wrzesień sierpień lipiec (N=1020) (N=279) *wskazania w poszczególnych ratach mogą nie sumować się do 100%, gdyż respondent miał możliwość wyboru kilku odpowiedzi

7 A na jak długo planowany jest ten wyjazd? Polacy najczęściej wyjeżdżają na 7 – 10 dni (do 5 dniowego urlopu dołączają dni weekendowe). Na popularności zyskuje turystyka weekendowa – jest to na pewno dogodne rozwiązanie dla osób pracujących – pozwalające na oszczędne dysponowanie dniami urlopowymi. Jednocześnie spadło zainteresowanie długimi wyjazdami (2 tygodnie lub dłużej) Plany wakacyjne Długość wyjazdu

8 Plany wakacyjne Kim są Polacy planujący wyjazd na urlop? Czy podczas wakacji, w okresie sezonu letniego, który trwa od czerwca do września zamierza Pan(i): Wyjechać na urlop Nie wyjeżdżać, ale wziąć urlop W ogóle nie brać urlopu w tym czasie Trudno powiedziećWiek Miejsce zamieszkania Wykształcenie Odsetek odpowiedzi: Zamierzam wyjechać na urlop (N=279): Podobnie jak w 2010 roku, w obecne wakacje prawie co drugi Polak zamierza wziąć wakacyjny urlop (45%). Nieco zmniejszyła się grupa planujących w tym czasie wyjazd. Odsetek respondentów, którzy deklarują zamiar wyjazdu urlopowego jest wyższy wśród ludzi młodych, mieszkańców większych miast oraz pośród respondentów ze średnim bądź wyższym wykształceniem. N=1010N=1020

9 Plany urlopowe Samodzielnie czy z biurem podroży Czy podczas wakacji, w okresie sezonu letniego, który trwa od czerwca do września zamierza Pan(i): Zorganizuje sobie wyjazd i pobyt we własnym zakresie Skorzysta z usług biura podróży Trudno powiedzieć Zorganizuje sobie wyjazd i pobyt we własnym zakresie Skorzysta z usług biura podróży Trudno powiedzieć Część osób, które w przeszłości korzystały z biur podróży, w kolejnych latach powielają tą formę spędzania urlopu. Nie mniej jednak ponad połowa klientów z lat ubiegłych w tym roku deklaruje, że zorganizuje wyjazd we własnym zakresie.

10 Plany wakacyjne studentów Czy podczas wakacji, w okresie sezonu letniego, który trwa od czerwca do września zamierza Pan(i) wyjechać na urlop (N=121)? Prawie dwa razy więcej studentów w porównaniu do ogółu deklaruje, że zamierza wyjechać na wakacje. Ci, którzy planują wyjazd, równie często jak ogół planują zorganizować go we własnym zakresie. Prawie co trzeci student deklaruje, że na wakacje wyjedzie w lipcu (prawdopodobnie możliwie szybko po zakończeniu sesji), a co piąty, że wyjazd ten nie będzie dłuższy niż tydzień. Kiedy? Jak długo? Czy w ciągu ostatnich 3 lat korzystał(a) Pan(i) z usług biur podróży? Wyjechać na urlop Nie wyjeżdżać, ale wziąć urlop W ogóle nie brać urlopu w tym czasie Trudno powiedzieć

11 Korzystanie usług z biur podróży Kto i jak często korzysta z biur podróży Czy w ciągu ostatnich 3 lat korzystał(a) Pan(i) z usług biur podróży? (N=1020) Tak Nie Wiek Miejsce zamieszkania Wykształcenie Odsetek korzystających w ciągu ostatnich 3 lat z usług biur podróży (N=96)

12 Powody nieskorzystania z usług biur Czy w ciągu ostatnich 3 lat korzystał(a) Pan(i) z usług biur podróży? (N=1020) Tak Nie Dlaczego nie korzysta Pan(i) z usług biur podróży? (N=915) 2010 (N=890) 2011 (N=915) Aż 9 na dziesięciu Polaków deklaruje, że w ciągu ostatnich 3 lat nie skorzystało z usług biur podróży. Dwie najczęściej wskazywane przyczyny odrzucania ofert biur podróży to niezmiennie brak potrzeby (w stosunku do roku ubiegłego ta przyczyna wskazywana jest rzadziej) usługi turystyczne są za drogie – w dalszym ciągu pokutuje przeświadczenie, że na zorganizowaną wycieczkę zagraniczną mogą sobie pozwolić tylko osoby zamożne. Oferty last minute, pomimo wzrostu popularności, nie zmieniły póki co wizerunku branży kojarzonej z wysokimi cenami usług.

13 Powody nieskorzystania z usług biur byli klienci biur podróży i niekorzystający z usług biur podróży Nie było takiej potrzeby/ nie wyjeżdżałem/am na wakacje Usługi są (za) drogie Oferta biur podróży nie spełnia moich potrzeb Oferty biur podróży nie są godne zaufania Wolę sam(a) organizować wyjazd Inne Nie wiem/ trudno powiedzieć (N=210) (N=205) (N=915) Wyjeżdżający respondenci nie chcą skorzystać z usług biur podróży głównie dlatego, że usługi te są za drogie – tańszym rozwiązaniem z ich perspektywy jest samodzielna organizacja wyjazdu. Wskazywane powody cenowe to w pewnym sensie stereotyp – tylko nieliczni spośród tej grupy sprawdzają ofertę biur

14 Korzystanie z usług biur podróży przeglądanie i korzystanie z ofert zupełnie się nie zgadzam - 1 Całkowicie się zgadzam Trudno powiedzieć Zdarza mi się przeglądać oferty biur podróży Proszę powiedzieć na ile zgadza się Pan(i) z następującym stwierdzeniem. Proszę posłużyć się skalą od 1 do 5, gdzie 1 oznacza, że zupełnie się Pan(i) nie zgadza, a 5, że całkowicie się Pan(i) zgadza z podanym stwierdzeniem: Planując wakacje zawsze sprawdzam oferty biur podróży W bieżącym lub przyszłym roku planuję skorzystać z oferty jakiegoś biura podróży

15 Spontaniczna i wspomagana znajomość marek biur podróży Jakie marki biur podróży zna Pan(i) choćby tylko ze słyszenia? Ogół 2010 (N=1010) Ogół 1011 (N=1020) A czy zetknął(ęła) się Pan(i) z następującymi biurami podróży? Pomimo upadku Orbis Travel we wrześniu 2010, marka ta nadal jest najbardziej rozpoznawalną marką biura podróży w Polsce.

16