Program Comenius w Szkole Podstawowej w Czarnkowie 2005-2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W ZESPOLE SZKÓŁ SPORTOWYCH
Advertisements

E-twinning w naszej szkole
Nabycie dobrych praktyk szwajcarskiej organizacji biznesowej przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Przemyślu. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ.
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
przyjaźń ponad podziałami
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
„Tu, gdzie nasz dom…” Zespół Szkół nr 6 - Żory „Ślady przeszłości”
FOBEK. PROJEKT FOBEK O lepsze przedszkole w Programie Leonardo da Vinci.
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują technologię informacyjną w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce jak i za granicą Szkoła Podstawowa.
Projekty szkolne w latach 2002/2007
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Szkoła partnerska jest szkołą katolicką, w której uczy się 420 uczniów w klasach 1-4 Wymiana odbędzie się 23 września i trwać będzie do 2 pażdziernika.
Wizyta studyjna gości z Cypru, Włoch, Łotwy, Litwy i Turcji.
PROJEKTU SOCRATES COMENIUS 4R W GOSPODARCE ODPADAMI REALIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W SOSNOWCU Rok szkolny 2006/2007, II semestr PROJEKTU SOCRATES.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
L ONDYN, W IELKA B RYTANIA A SYSTENTURA C OMENIUSA L ONDYN, W IELKA B RYTANIA Anna Brzezińska.
Felix on tour through Europe Felix podróżuje po Europie Comenius Wielostronne Partnerskie Projekty Szkół
Projekt Socrates Comenius Szkoła Podstawowa nr 69 Szkoła Mistrzostwa Sportowego im. Jarogniewa Drwęskiego w Poznaniu Temat projektu.
Sokrates Comenius Tiverton Primary School w Londynie października 2010.
W dniach 1 – 7 maja delegacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Ełku, w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka i Edyta Krasnowska,
poznawane przez uczniów z różnych grup wiekowych
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Projekt Comenius Podróż po Europie. Co to jest Comenius? Comenius to program polegający na współpracy między krajami Europy. Nasz projekt nosi tytuł Podróż
TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Restrukturyzacja otoczenia szkoły Luty Maj 2009.
STOWARZYSZENIE RODZICÓW NA RZECZ POMOCY SZKOŁOM PRZYJAZNA SZKOŁA.
PROGRAM COMENIUS.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Zespół Szkół Gastronomicznych im. Karola Libelta w Poznaniu Młodzi Głosują.
Wymiana polsko-niemiecka
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
BIBLIOTEKA SZKOLNA ZSGH W BYTOMIU. Jedna z najlepszych szkół ponadgimnazjalnych w Bytomiu kształcąca w zawodach: - technik hotelarstwa, - technik obsługi.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
W ramach Programu „Uczenie się przez całe życie” Comenius kadra oświatowa może ubiegać się o dofinansowanie wyjazdów na szkolenie za granicą w jednym z.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Tel
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Zmienia życie, otwiera umysły. * Projekty: * Socrates – Comenius Projekt Rozwoju Szkół * Comenius Partnerskie Projekty Szkół oraz.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Erasmus+ Zwalczanie ksenofobii, nietolerancji i rasizmu przez edukację
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
MAŁOPOLSKA – MOJE MIEJSCE NA ZIEMI, MOJA MAŁA OJCZYZNA
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Program Comenius w Szkole Podstawowej w Czarnkowie

Szkoły współpracujące:

W październiku 2004 roku odbyła się wizyta przygotowawcza w Poznaniu, podczas której nawiązaliśmy kontakt ze szkołą norweską i niemiecką.

Seminarium przygotowała Agencja Narodowa

W projekcie musiały pracować co najmniej 3 szkoły, a więc przez Internet znaleźliśmy partnerów z Hiszpanii i Anglii.

Wspólnie opracowaliśmy aplikację, a tytuł projektu brzmiał Gdzie mieszkam i co robię. Koordynatorem całego trzyletniego projektu została nasza szkoła. Wszystkie punkty w zgłoszeniu zostały dokładnie ustalone przez wszystkich partnerów drogą internetową. Kontakt owy umożliwił codzienną korespondencję.

Szkoły partnerskie: Niemcy- Decker Hauff Schule w Jettingen

Anglia Borough Leigh Junior School w Rugby

Norwegia Storforshei Schole

Hiszpania Villa vieja de Yeltes

Październik 2005 Pierwsze spotkanie robocze. Do Czarnkowa przybyło 10 nauczycieli z 4 szkół partnerskich. Program wizyty został uzgodniony z partnerami poprzez Internet, tą samą drogą dokonano rezerwacji hotelu, lotów oraz biletów kolejowych.

Pierwsza wizyta w Czarnkowie.

Praca nad wydrukowanymi formularzami aplikacyjnymi.

Wizyta robocza w Jettingen W maju 2006 roku do Jettingen wyjechały 2 uczennice naszej szkoły Aleksandra Kamińska i Klaudia Koźma, 3 nauczycieli. Rezerwacja biletów drogą internetową Wymiana i dotyczących programu wizyty Kontakt internetowy dziewcząt w celu zapoznania się z rodziną goszczącą

Po wizycie: Relacja fotograficzna na szkolnej stronie www Prezentacja multimedialna dotycząca wyjazdu Relacje prasowe w lokalnej prasie Pokaz zdjęć podczas zajęć SKE w pracowni internetowej

Po wizycie: Relacja fotograficzna na szkolnej stronie www Prezentacja multimedialna dotycząca wyjazdu Relacje prasowe w lokalnej prasie Pokaz zdjęć podczas zajęć SKE w pracowni internetowej

Po wizycie: Relacja fotograficzna na szkolnej stronie www Prezentacja multimedialna dotycząca wyjazdu Relacje prasowe w lokalnej prasie Pokaz zdjęć podczas zajęć SKE w pracowni internetowej

Rok 2005/2006 to: -2 spotkania robocze -wymiana prac wykonanych różnymi technikami między uczniami -stały kontakt mailowy między nauczycielami -odwiedzenie stron www zaprzyjaźnionych szkół -lekcje w Szkolnym Klubie Europejskim poświęcone pracy w projekcie w pracowni komputerowej - zakup kamery cyfrowej oraz zgromadzenie licznych materiałów multimedialnych

W szkole odbywały się liczne wystawy prezentujące zgromadzone materiały.

Rok 2006/2007 Tytuł projektu na ten rok: Jak się bawię oraz uczę. Porównanie systemów edukacji Wymiana kart pracy wykonanych przez dzieci i nauczycieli Prezentacje popularnych gier i zabaw Rezerwacja biletów lotniczych i kolejowych do Anglii Ustalenie harmonogramu wizyty przez internet

Listopad 2006 Wizyta robocza w Anglii w Rugby. Nauczyciele pracowali nad projektem formularza aplikacyjnego na kolejny rok, omówili wykonane zadania oraz wymienili się pracami wykonanymi przez dzieci. Goście zwiedzili pracownie oraz okolice szkoły.

Po wizycie: Opracowanie dokumentacji z wizyty Relacje w prasie lokalnej Pokaz zdjęć w sali komputerowej Oprawa zdjęć oraz filmu dokumentującego wizytę

Przygotowania do wizyty w Norwegii Rezerwacja biletów lotniczych oraz kolejowych drogą internetową Wymiana mailowa uwag dotyczących harmonogramu wizyty Wymiana korespondencji mailowej między uczniami z Polski i Norwegii

Podróż 2 nauczycieli Anny Podhajskiej oraz Agnieszki Jabkowskiej, 2 uczniów Macieja Krueger i Rafała Lipskiego oraz pozostałych przedstawicieli do Norwegii do Storforshei.

Rok 2006/2007 zakończony -Wizyta w Anglii i Norwegii -Wymiana materiałów dotyczących systemów edukacji - Uczniowie wymienili się podręcznikami, plecakami, przyborami szkolnymi - Opracowaliśmy informacje dotyczące popularnych w Polsce gier i zabaw, a przykładowe zestawy wysłaliśmy do partnerów.

Rok 2007/2008 Trzeci rok programu upłynął pod hasłem : Kultura i tradycje w krajach partnerskich. Każde państwo miało za zadanie szczegółowo zapoznać partnerów z charakterystycznymi zwyczajami i świętami.

Dzieci wykonały prezentacje różnymi technikami plastycznymi oraz komputerowymi. Wysłaliśmy foldery informujące o polskich tradycjach załączając zdjęcia oraz przedmioty z nimi związane.

Przygotowania do wizyty w Niemczech: Rezerwacja biletów Przygotowanie prac dzieci dotyczących świąt Kontakt drogą internetową w celu ustalenia szczegółów wyjazdu

W kwietniu 2008 roku odbyła się druga już wizyta w Jettingen. Naszą szkołę reprezentowały Maria Michałek, Alina Dąbrowska i Anna Podhajska. Goście omówili wykonane dotychczas zadania, uczestniczyli w zajęciach szkolnych oraz zwiedzili stare uniwersyteckie miasto Tübingen i Strasbourg we Francji, gdzie znajduje się Parlament Europejski.

Parlament Europejski

Po wizycie: Wystawa zdjęć z wizyty Zajęcia w pracowni komputerowej poświęcone szkołom partnerskim Kontakt mailowy podsumowujący wizytę w Jettingen oraz maile dotyczące następnego spotkania Publikacje na stronie www szkoły

Ostatnie spotkanie w Czarnkowie podsumowujące 3 lata współpracy. -Wizyta w szkole- praca nad raportami końcowymi -Spotkanie z Burmistrzem Miasta, Starszym Wizytatorem Kuratorium w Poznaniu i prezentacja multimedialna wyników współpracy -Zwiedzanie Gniezna -Spływ kajakowy Notecią -Zwiedzanie zamku w Goraju 2=0&from=0&galery=132

Zwiedzanie wystawy prac dzieci

Trzeci rok projektu zakończony. W ostatnim roku wykonaliśmy: -Prezentacje dotyczące świąt i zwyczajów -Przeprowadziliśmy konkurs wiedzy o Unii Europejskiej -Zakupiliśmy projektor oraz laptop dla Szkolnego Klubu Europejskiego oraz słowniki do biblioteki -Opublikowaliśmy reportaże Comeniusa w lokalnej prasie i stronie internetowej szkoły

Koniec projektu. W projekcie wzięło udział 10 nauczycieli, 98 uczniów. Odbyły się 2 spotkania w Czarnkowie oraz 4 wyjazdy zagraniczne. Zakupiliśmy mapy, słowniki, pomoce dydaktyczne, kamerę, laptop, projektor. Przeprowadziliśmy kurs językowy dla nauczycieli. Wysłaliśmy dziesiątki listów oraz kilkanaście paczek Dzieci wykonały kilkanaście projektów w wersji angielskiej

Zebraliśmy pamiątki, materiały oraz zdjęcia Otrzymaliśmy kilkanaście paczek ze szkół partnerskich Przeprowadziliśmy kilkanaście zajęć lekcyjnych poświęconych projektowi Comenius, kilka w pracowni komputerowej Każdy rok projektu zakończony został raportem statystycznym oraz finansowym uzupełnianymi komputerowo Koordynatorzy szkół korespondowali ze sobą mailowo conajmniej raz w tygodniu i do dziś utrzymujemy kontakt Nasz projekt istnieje w bazie danych Comenius