Profilaktyka agresji i przemocy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Oddziaływanie mediów na osobowość człowieka
TEMPERAMENT.
Hasło promujące życie bez agresji.
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
GROMADZENIE INFORMACJI O PACJENCIE I JEGO RODZINIE
Jak motywować dziecko do nauki?
Dojrzałość szkolna dziecka
Małgorzata Bogdanowicz
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Uzależnienia a rozwój dziecka
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Maria Skommer Uniwersytet Medyczny Poznań
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Strategie pracy psychologicznej z osobą doznającą przemocy domowej
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
warsztaty dla rodziców
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Konferencja MaterCare International
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
STOP – przemocy i agresji
Przemoc i agresja wśród dzieci
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Mechanizmy warunkujące aktywność człowieka
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Jak rozmawiać z dzieckiem? Kary i nagrody w wychowaniu
 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.
Jak poprawić relacje międzyludzkie ?
ASERTYWNOŚĆ.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Postawa asertywna.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
METODY KOMUNIKACJI.
PRZEMOC I AGRESJA.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Rodzice, dzieci, nauczyciele – adekwatne formy profilaktyki od substancji psychoaktywnych 15 kwietnia 2016 r.
Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
Czytanie wspiera rozwój dziecka
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Co oznacza zachowanie asertywne ?
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

Profilaktyka agresji i przemocy Renata Małycha - Duda

EMPATIA - umiejętność uczuciowego utożsamiania się z innymi osobami i przeżywania ich uczuć. Kluczem do wyczucia emocji innej osoby jest zdolność odczytywania sygnałów niewerbalnych: tonu głosu, gestu, wyrazu twarzy itp.

Im lepiej znamy własne uczucia, tym trafniej rozpoznajemy uczucia innych ludzi. Znajomość uczuć drugiej osoby jest niezmiernie ważna w procesie wykształcania wrażliwości.

Wspólną cechą dla osób stosujących przemoc jest niemożność odczuwania empatii. Ich niezdolność do wczuwania się w skórę ofiary i przeżywanie jej bólu pozwala im na samookłamywanie się, które zachęca do popełniania przestępstw.

Wzmacniać poczucie własnej wartości: częste pochwały poszukiwanie własnych zalet odkrywanie mocnych stron dbałość o atmosferę wzajemnej życzliwości korygowanie postawy ciała

Zabezpieczać dzieci przed szkodliwym wpływem modeli agresywnego zachowania: kontrolować odbiór programów telewizyjnych i kaset video oraz tematykę gier komputerowych, korzystanie z Internetu zainteresowanie książkami, filmami wskazującymi pozytywne modele postępowania

Uniemożliwiać osiąganie różnych celów za pośrednictwem agresywnego zachowania się. Postawie cwaniactwa, kultu siły i „przepychania się przez życie” należy przeciwstawiać postawę koleżeństwa, życzliwości, zgodnej współpracy, pomocy słabszym.

Uczyć dzieci rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji. Ludzie mają prawo do błędów, a konflikty są zjawiskiem naturalnym w kontaktach międzyludzkich.