PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

METODYKA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Poznawanie metody projektu
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
W poszukiwaniu ewolucji…
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
opracowanie: Marlena Kowalska
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Metodyka harcerska i starszoharcerska
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Metoda projektu edukacyjnego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Czym jest doradztwo zawodowe?
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
KREATYWNE METODY PRACY ZESPOŁÓW W PROCESACH REWITALIZACJI SPOŁECZNEJ część 1 Dorota Bazuń.
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Praca w zespole.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
TEMAT: Wzorce osobowe dowódcy, etyka i psychologia w dowodzeniu.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
Jak efektywnie i skutecznie uczyć się.
Przykłady dobrych praktyk
Szkoła Promująca Zdrowie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH METODA RYBI SZKIELET

METODA RYBI SZKIELET Metoda planowania, organizowania i oceniania własnej nauki. Metoda efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowania więzi międzyludzkich, podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji. Metoda rozwiązywania problemów w twórczy sposób, poszukiwania, porządkowania i wykorzystania informacji z różnych źródeł. Metoda stosowania zdobytej wiedzy w praktyce.

CEL ZASTOSOWANIE stosowana w pracy dydaktycznej i wychowawczej, zadanie realizowane indywidualnie lub zespołowo, służy poszukiwaniu przyczyn powstania danego problemu, kształtuje umiejętność: -planowania i organizacji pracy, -zbierania i selekcjonowania informacji, -planowania działań, które mają dać określone wyniki.

PRZEBIEG Przygotowanie do pracy – zapoznanie z metodą, narysowanie np. na tablicy szkieletu ryby i wpisanie w głowę ryby problemu. Przy pomocy burzy mózgów ustalenie głównych czynników odpowiedzialnych za powstanie problemu. Przygotowania do realizacji – podział na tyle grup ile jest czynników głównych, rozdanie papieru i mazaków. Każdy zespół poszukuje przyczyn, które mają wpływ na czynnik. Realizacja zadania. Prezentacja – wybranie spośród przedstawionych przyczyn tych najistotniejszych. Opracowanie działań zmierzających do rozwiązania problemu.

RAMY ORGANIZACYJNE Dla sprawnego przebiegu należy przygotować: schemat rybiego szkieletu, szerokie paski papieru, mazaki, salę przygotowaną do pracy w grupach.

MOCNE I SŁABE STRONY Mocne: integracja zespołu klasowego, stosowanie zdobytej wiedzy w praktyce, planowanie i organizacja pracy, poszukiwanie i selekcjonowanie informacji, posługiwanie się nowymi źródłami wiedzy, Słabe: różne tempo pracy zespołów.

OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA ma określone cele i metody pracy, uczniowie realizują zadania w grupach, rzadko indywidualnie, pracują w znacznym stopniu samodzielnie ale na rzecz grupy, rezultaty pracy prezentowane są na forum klasy.

WAŻNE! (organizacja) Dokładne wyjaśnienie roli i znaczenia „dużych” i „małych ości”. Podział uczniów na zespoły powinien być na zasadzie dowolności lub zainteresowania. Najlepiej 4-7 osób. W czasie prezentacji – miła atmosfera i zwrócenie uwagi, aby uczniowie wzajemnie się słuchali i mogli wzajemnie oceniać siebie i kolegów.