Wady postawy Wieloletnie doświadczenia nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi w Dobrzeniu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Dzień Transplantologii
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Harmonogram i propozycje działań koordynatorów
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
PSP IM KSIĘDZA JANA TWARDOWSKIEGO w Januszkowicach Przeciwdziałanie Wadom Postawy Ciała u Dzieci Nasze działania w ramach realizacji programu.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
PROJEKT PROJEKT Ż yjemy by dawa ć realizowany w okresie od r. do r. W RAMACH MA Ł OPOLSKIEGO PROJEKTU MIE Ć WYOBRA Ź NI Ę MI Ł OSIERDZIA.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
GIMNASTYKA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNA
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
Indywidualne nauczanie
SZKOŁA PODSTAWOWA W WITONI
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
Szkoła Podstawowa im. gen. dywizji Janusza Głuchowskiego w Dobiecinie
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 18 IM
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Podsumowanie realizacji programu „Trzymaj formę” w powiecie braniewskim roku szkolnym 2007/2008.
Debata pracowników szkoły
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 im. A. Mickiewicza w Opolu ul. Sz
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
„ÓSEMKA” METRYKA SZKOŁY Nazwa szkoły i adres : Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 im. Gustawa Morcinka 45 – 705 Opole, ul. Bonczyka 13 tel/fax
Sprawozdanie z realizacji programu „Trzymaj Formę” 2013/2014
Publiczna Szkoła Podstawowa im. K. Makuszyńskiego w Piotrówce Piotrówka, ul. Kościuszki Jemielnica tel./fax (077) Radość jest najsłodszym.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Samorząd Uczniowski.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Zasady panujące podczas debaty:  Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się  Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii  Krytykujemy.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Szkoła Promująca Zdrowie
„Sześciolatek w szkole”
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Szkoła Promująca Zdrowie
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
„Sześciolatek w szkole”
Informacje dla rodziców klasa I
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa im. Konstytucji 3 Maja w Jaświłach
Zapis prezentacji:

Wady postawy Wieloletnie doświadczenia nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi w Dobrzeniu Wielkim „Gdyby każdy miał to samo, nikt nikomu nie byłby potrzebny” ks Jan Twardowski

Nauczyciel gimnastyki korekcyjnej Od roku szkolnego 1980/1981 w gminie Dobrzeń Wielki prowadzone są zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla dzieci klas I-III. Bez dobrej współpracy nie jest możliwe dobre funkcjonowanie żadnego programu Dziecko Rodzic Nauczyciel gimnastyki korekcyjnej Inni nauczyciele Dyrektor szkoły Organ prowadzący

Zajęcia gimnastyki korekcyjnej prowadzę od roku szkolnego 1997/1998. Wyposażenie sali do ćwiczeń w bardzo dobry sprzęt.

Po paru latach pracy narodziły się pomysły W 2004 roku napisanie poradnika „Ćwiczenia korekcyjne w domu – zestaw ćwiczeń”. Integralną jego częścią jest film instruktażowy dla dzieci i rodziców.

Od września 2004 r. raz w roku organizuję KONFERENCJĘ - dla rodziców („Wpływ postawy rodzicielskiej na fizyczna sylwetkę dziecka – teoria i praktyka”)‏ W 2005 r. zorganizowałam konferencję dla nauczycieli naszej gminy („Wpływ postawy pedagogicznej na fizyczną sylwetkę ucznia – teoria i praktyka” Założyłam dzieciom miesięczne kalendarze, nagradzane plusami Systematyczne i codzienne ćwiczenia są bardzo ważne! Sprawdź się. (rodzic podpisuje dany dzień tygodnia, jeśli dziecko ćwiczyło)‏ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

Uatrakcyjniałam zajęcia - nagradzanie plusami i słodką niespodzianką po każdym miesiącu ćwiczeń, - wprowadzanie ciekawego nazewnictwa i muzyki podczas ćwiczeń „Adam Małysz” „Zepsuty dźwig” „Stół wigilijny” „Żuraw” „Ciastko francuski”

Prowadziłam gazetki

Od roku szkolnego 2008/2009 rozpoczęłam wraz koleżanką Katarzyną Palt realizację innowacji

Działania w ramach programu. Przebadanie wszystkich uczniów naszej szkoły i dzieci sześcioletnich w maju 2008 roku, aby we wrześniu być już przygotowanym do pracy. Obszerne sprawozdanie z wyników przeprowadzonych badań pozwoliło na wyciągnięcie wniosków w wyniku, których poprowadziłyśmy warsztaty otwarte na Politechnice Opolskiej na temat „ Otyłość – to mogę zmienić”.

Przeprowadzenie konferencji metodycznej dla nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Zorganizowanie wyjazdów na tygodniowe turnusy do Ośrodka Rehabilitacyjnego w Suchym Borze.

Przeszkolenie całego grona pedagogicznego pod kątem wad postawy ciała przez panią dr Karinę Słonkę i dr Bożenę Królikowską. Wprowadzenie ćwiczeń śródlekcyjnych, które stosują wszyscy nauczyciele szkoły.

Zaktywizowanie całych rodzin do udziału w organizowanych imprezach propagujących aktywność ruchową (takich rodzin na dzień dzisiejszy mamy 26) .

Propagowanie ćwiczeń korekcyjnych w czasie festynów rodzinnych

Innowacja obejmuje w tej chwili uczniów klas I i IV. - w klasie I ważyliśmy tornistry dzieciom, aby w miarę możliwości zlikwidować nadmierny ciężar, - oba roczniki miały przeprowadzane testy sprawności fizycznej Klausa – Webera, - na zajęciach WF – w klasach czwartych wprowadzono do ćwiczeń elementy kształtujące sylwetkę i stawiające większy nacisk na podnoszenie wiedzy i świadomości uczniów odnośnie czynników wpływających pozytywnie i negatywnie na postawę ciała.

Dobra współpraca i wiara w słuszność tego co robimy bardzo pomaga, wręcz jest konieczna , aby takie programy spełniały swoją rolę.