PROJEKTY SIECIUJĄCE Założenia ogólne. PROJEKTY SIECIUJĄCE Rola projektów sieciujących zacieśnianie współpracy pomiędzy sekretariatami regionalnymi i partnerami.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Advertisements

Podsumowanie rocznych spotkań Instytucji Zarządzających z Komisję Europejską nt. realizacji PO w 2007 roku Komitet Koordynacyjny NSRO Warszawa, 17 grudnia.
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Reforma Wspólnej Polityki Rolnej po 2013 a obecny stan negocjacji
Zlecenie i wybór wykonawcy
System ewaluacji NPR i NSRO
Kryteria wyboru projektów
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – inwestujemy w waszą przyszłość W a r s z t a t y Złożenie wniosku w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej.
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Plan Działania KSOW dla województwa lubuskiego na lata
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Struktura, treść i sposób opracowania
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL zasady i system wdrażania Departament Zarządzania EFS MGPiPS.
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Regionalny Program Operacyjny
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
Zagadnienie prawno-organizacyjne funkcjonowania Obszarów Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Sprawozdanie z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Grupa robocza ds. KSOW Warszawa, r. „Europejski.
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
 Wymiar terytorialny RPO i SRW,  Zintegrowane podejście do planowania rozwoju regionalnego i lokalnego  Dopasowanie mechanizmów finansowych i zakresów.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Informacja nt. naboru operacji do Planu operacyjnego KSOW
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Jednostka Centralna KSOW Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA
Warunki wstępne (ex ante) stan
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Wsparcie aktywności gospodarczej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Podejście Leader w latach :
Kryteria wyboru operacji w zakresie formalnym i merytorycznym
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

PROJEKTY SIECIUJĄCE Założenia ogólne

PROJEKTY SIECIUJĄCE Rola projektów sieciujących zacieśnianie współpracy pomiędzy sekretariatami regionalnymi i partnerami na poziomie kraju, jak i w ramach województw na poziomie powiatów i gmin dzięki trójsektorowemu podejściu przy realizacji projektów

PROJEKTY SIECIUJĄCE Cel ogólny poprawa efektywności realizacji działań na rzecz rozwoju obszarów wiejskich i rozwiązywania kluczowych problemów dla tych obszarów

PROJEKTY SIECIUJĄCE Cel szczegółowy aktywizacja społeczności wiejskich oraz podniesienie poziomu ich wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania projektów inwestycyjnych wspierających rozwój gospodarczy, kapitał ludzki i infrastrukturę społeczną oraz promujących wieś i jej dziedzictwo kulturowe

PROJEKTY SIECIUJĄCE Wskaźniki/kryteria decydujące o sieciowym charakterze projektu

PROJEKTY SIECIUJĄCE Ogólne - zakres i koszt projektu przekracza możliwości jego realizacji przez jeden sekretariat regionalny lub jednego partnera

PROJEKTY SIECIUJĄCE 1. Zasięg geograficzny projektu. Projekt sieciujący powinien dotyczyć/być realizowany w co najmniej 3 powiatach na poziomie jednego województwa lub, w przypadku projektu ponadregionalnego, w co najmniej 3 województwach. Obszar realizacji projektu wojewódzkiego powinien obejmować populację co najmniej 90 tys. mieszkańców w ramach województwa.

PROJEKTY SIECIUJĄCE 2. Liczba partnerów uczestniczących w realizacji projektu. W realizacji zarówno regionalnego, jak i ponadregionalnego projektu sieciującego, powinno uczestniczyć minimum 5 partnerów. Wskazane jest również, aby wśród partnerów wystąpił partner gospodarczy, jeśli projekt ma obejmować zakresem zagadnienia dotyczące partnerów gospodarczych.

PROJEKTY SIECIUJĄCE W ramach projektów ponadkrajowych powinno uczestniczyć co najmniej 2 Partnerów, w tym co najmniej 1 zagraniczny (z kraju należącego do grupy państw członkowskich UE) oraz właściwy terytorialnie sekretariat regionalny.

PROJEKTY SIECIUJĄCE Partnerzy powinni zapewniać właściwy potencjał organizacyjny, merytoryczny i ludzki, umożliwiający realizację zamierzonego projektu

PROJEKTY SIECIUJĄCE Przynajmniej jeden z partnerów: posiada potencjał techniczny, a także dysponuje personelem zdolnym do realizacji projektu; posiada niezbędne doświadczenie w realizacji projektów tematycznie związanych z przedmiotem projektu na szczeblu ponadregionalnym (realizacja 2-3 projektów o podobnej skali)

PROJEKTY SIECIUJĄCE Projekty sieciujące obejmujące swoim zasięgiem jedno województwo obsługiwane są przez właściwy terytorialnie sekretariat regionalny. Projekty sieciujące ponadregionalne obsługiwane są przez Sekretariat Centralny.

PROJEKTY SIECIUJĄCE 3. Zakres merytoryczny/tematyczny projektu powinien skupiać się w dużej mierze na integracji działań partnerów oraz ułatwiać jego wspólną realizację. W procedurach wyboru projektów należałoby uwzględnić kryterium oceny aktywności partnerów w ich realizacji oraz roli i wkładu każdego z partnerów w realizację przedsięwzięcia

PROJEKTY SIECIUJĄCE Z punktu widzenia oczekiwanego oddziaływania projekt sieciujący powinien obejmować różnorodne zagadnienia np. nauka-praktyka, marketing-produkcja, organizacja-zarządzanie- dystrybucja. Kryteria wyboru powinny promować projekty wielosektorowe.

PROJEKTY SIECIUJĄCE 4. Sposób realizacji projektu/zasady udziału partnerów w realizacji projektu poprzez określenie ich roli i wkładu finansowego i/lub rzeczowego/ludzkiego

PROJEKTY SIECIUJĄCE Szczegółowy podział zadań, wraz ze wskazaniem terminów realizacji poszczególnych etapów projektu, powinien zostać określony w porozumieniu lub umowie partnerskiej, zawieranych przez wszystkich partnerów, którzy zgłosili swój udział w realizacji projektu

PROJEKTY SIECIUJĄCE Porozumienia/umowy powinny zawierać: 1) szczegółowy opis projektu, w tym cele, rezultaty (konkretna wartość dodana, którą zyskają nie tylko partnerzy projektu, ale cała KSOW), odbiorcy, zadania do zrealizowania, harmonogram ich realizacji, budżet;

PROJEKTY SIECIUJĄCE 2)listę partnerów realizujących projekt wraz z opisem szczegółowych zadań, które będą oni wykonywać w ramach realizacji projektu; 3)określenie wiodącego partnera, który będzie odpowiedzialny za koordynację, zarządzanie i monitoring realizacji projektu oraz ewentualnie za udzielenie zamówienia publicznego w imieniu i na rzecz wszystkich zamawiających;

PROJEKTY SIECIUJĄCE 4) określenie, w ramach budżetu projektu, wkładu każdego z partnerów w realizację projektu: finansowego (procentowo lub kwotowo) - kto za co i ile płaci, i/lub rzeczowego - kto i jakie materiały przygotowuje/dostarcza, i/lub ludzkiego – pomoc w organizacji, czynności administracyjno-techniczno-biurowe, i/lub intelektualnego – kto zapewnia ekspertów/wykładowców/recenzentów;

PROJEKTY SIECIUJĄCE 5)ewentualne uregulowanie kwestii praw autorskich – kto zdobędzie zgody twórców, na kogo prawa będą przeniesione i w jakim zakresie;

PROJEKTY SIECIUJĄCE 6)szczegółowe określenie zadań związanych z przeprowadzaniem zamówień publicznych (jeżeli to możliwe, wskazanie jednego partnera, który będzie odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania i udzielenie zamówienia publicznego i będzie reprezentował wszystkich zamawiających) – w tym celu można skorzystać z art. 16 ustawy PZP zamówienia wspólne.

PROJEKTY SIECIUJĄCE Art. 16 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych: Zamawiający mogą wspólnie przeprowadzić postępowanie i udzielić zamówienia, wyznaczając spośród siebie zamawiającego upoważnionego do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w ich imieniu i na ich rzecz.

PROJEKTY SIECIUJĄCE Dziękuję za uwagę Igor Kamiński Wydział Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich i Komunikacji Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi