Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Stemplew ŚWINICE WARCKIE
Advertisements

Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy im. Juliana Tuwima w Stemplewie
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Stemplew ŚWINICE WARCKIE
Stemplew ŚWINICE WARCKIE
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy im. Marii Grzegorzewskiej
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Piasecznie
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY NR 6 im. mjr. Hieronima Baranowskiego  Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju  Przedszkole  Roczne Przygotowanie.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
Zespół Szkół Specjalnych nr 4 ul. Niciarniana 2a
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
placówka przyjazna uczniom
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Zapis prezentacji:

Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera Konferencja zorganizowana przez zespół terapeutyczny ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Piasecznie, pod patronatem Starosty Piaseczyńskiego

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy ul. Szpitalna 12 05 – 500 Piaseczno Tel. 22 756 20 57 Fax. 22 756 20 48 e-mail:gimspec5@wp.pl www.piasecznososw.otostrona.pl

Kim jesteśmy …? Ośrodek Szkolno -Wychowawczy w Piasecznie to publiczna placówka oświatowa dla uczniów w wieku od 7 do 21 lat z trudnościami edukacyjnymi (z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym) oraz dla dzieci i młodzieży z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Do szkoły przyjmowani są uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydawane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Piasecznie Struktura SOSW Struktura SOSW Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Piasecznie Szkoła Podstawowa nr 7 Gimnazjum nr 5 Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 4 Liceum Ogólnokształcące Specjalne dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera nabór od 2014/15 Półinternat Internat

Jak pracujemy…? Dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera uczą się w klasach 2-4 osobowych, pracę nauczyciela wspomaga wykwalifikowana pomoc Dzieci i młodzież z trudnościami edukacyjnymi (z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego) uczą się w klasach do 16 uczniów, W Ośrodku funkcjonują 4 świetlice, w tym dwie dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera

Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 4 kształcimy w dwóch kierunkach: kucharz pracownik pomocniczy obsługi hotelowej Dzień zawodowca w SOSW Praktyczna nauka zawodu

Jesteśmy wyjątkowi, ponieważ: oferujemy ciągłość nauczania i zdobycie zawodu, Prowadzimy KLUB ABSOLWENTA, który integruje i wspiera uczniów także po zakończeniu edukacji

Wszyscy uczniowie uczestniczą w uroczystościach organizowanych na terenie Ośrodka

Nasz Ośrodek umożliwia: rozwój dzieci i młodzieży poprzez atrakcyjną ofertę zajęć sportowych, turystycznych, rekreacyjnych oraz kulturalnych Szkolny chór Klub Olimpiad Specjalnych

Nasz Ośrodek umożliwia: systematyczną terapię indywidualną i grupową podczas zajęć specjalistycznych, dostosowaną do potrzeb ucznia i zgodną z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej

Naszym uczniom oferujemy: wsparcie szkolnego pedagoga i psychologów

Zajęcia rewalidacyjne: terapia pedagogiczna terapia psychologiczna Integracja Sensoryczna zajęcia w pracowni polisensorycznej logopedia alternatywne metody komunikacji gimnastyka korekcyjna zajęcia metodą Weroniki Sherborne, kształtowanie umiejętności społecznych terapia złości i agresji socjoterapia terapia taktylna rewalidacja sztuką…

Naszym uczniom oferujemy m.in..: Terapia pedagogiczna

Terapia integracji sensorycznej

Naszym uczniom oferujemy m.in..: Zajęcia w pracowni polisensorycznej oraz sali wyciszeń – relaks i wyciszenie, ćwiczenia koncentracji uwagi Naszym uczniom oferujemy m.in..:

Logopedia – kształtowanie prawidłowej mowy

Naszym uczniom oferujemy m.in..: Socjoterapia – oddziaływanie w zakresie wychowawczym i emocjonalnym

Zajęcia metodą Weroniki Sherborne Poprzez ćwiczenia i zabawy ruchowe dzieci rozwijają: poczucie własnej wartości i pewności siebie, poczucie bezpieczeństwa, świadomość własnego ciała, umiejętność nawiązywania kontaktów, zaufanie do innych, umiejętność rozróżniania kierunków i tempa ruchów ciała, poczucie sprawstwa.

Gimnastyka korekcyjna – wyrabianie nawyków utrzymania właściwej postawy

Terapia dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera Diagnozujemy uczniów za pomocą specjalistycznego narzędzia – TESTU PEP - R Zakres oddziaływań terapeutycznych poszerzamy o wykorzystanie profesjonalnych metod przeznaczonych do terapii ucznia z autyzmem i Zespołem Aspergera. W swojej pracy wykorzystujemy elementy poniższych metod: techniki behawioralne HANDLE ruch rozwijający integracja sensoryczna terapia taktylna

Naszym uczniom oferujemy m.in..: Rewalidacja sztuką oraz zajęcia promujące zdrowe odżywianie Naszym uczniom oferujemy m.in..:

Nasza misja …? Jesteśmy placówką nastawioną na rozwój i innowacje, otwartą na potrzeby dzieci, młodzieży oraz rodziców. Głównym celem Ośrodka jest zapewnienie dzieciom i młodzieży nauki i opieki oraz warunków do prowadzenia rehabilitacji psychicznej, fizycznej, jak również przygotowanie ich do udziału w życiu społecznym i zawodowym.

Dlaczego my podejmujemy ten temat? Kształceniem uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera zajmujemy się od 2009 roku Obecnie do naszego Ośrodka uczęszcza 33 uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera, obejmujemy kształceniem uczniów na czterech etapach edukacyjnych: od szkoły podstawowej, po szkołę zawodową W Ośrodku pracuje wykwalifikowana kadra nauczycieli i terapeutów

Skąd pomysł na konferencję? Zachowania trudne często zaburzają prawidłowe funkcjonowanie ucznia w szkole, mają negatywny wpływ na przebieg procesu edukacyjnego, utrudniają relacje rodzinne i rówieśnicze. Ponieważ sami na co dzień borykamy się z trudnymi zachowaniami u naszych uczniów widzimy konieczność pogłębiania wiedzy przez nauczycieli i rodziców, aby lepiej rozumieli potrzeby osób z Zespołem Aspergera i autyzmem, i na co dzień potrafili radzić sobie z problemami z tego wynikającymi.

Cel konferencji Uświadomienie różnic w funkcjonowaniu dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera Poznanie przyczyn trudnych zachowań u osób ze spektrum autyzmu Propagowanie efektywnego modelu wsparcia dla osób z autyzmem i Zespołem Aspergera, w szczególności w zakresie pracy z trudnymi zachowaniami

Plan konferencji Plan konferencji…? Pani Marta Jakubowska Różnice w funkcjonowaniu osób z autyzmem i Zespołem Aspergera Pani Urszula Gałka Przyczyny trudnych zachowań u osób ze spektrum autyzmu i zasady budowania strategii proaktywnych Pani Anna Jadach Skuteczne komunikowanie się jako sposób eliminowania trudnych zachowań

Zapraszamy na naszą stronę: Dziękujemy za uwagę Zapraszamy na naszą stronę: www.piasecznososw.otostrona.pl