Jak uczony powinien pisać, mówić i co pokazywać, by świat się o nim dowiedział KONIEC MILCZENIA OWIEC.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy pisarskie w PR biuletyny informacyjne biuletyny wewnętrzne (wymóg lokalności) biuletyny zewnętrzne (od lokalnie do globalnie) prestiżowe publikacje.
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Uniwersalne kompetencje - trend i konieczność Prezentacja podsumowująca odbyty staż zagraniczny Przygotował: Opiekun stażu: Termin odbycia stażu: Kraj.
Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Jak powinna wyglądać „Dobra prezentacja”
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Anna Paszkowska-Rogacz
Jak pisać pracę dyplomową?
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
Jak zaprezentować swoją pracę
Adrianna Dzikielewska
Jak prezentować.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Planowanie i przygotowanie wystąpień publicznych
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Wystąpienia publiczne.
Zasady przygotowania oraz przedstawiania prezentacji
Wskazówki dotyczące pisania tekstów
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
„Człowiek jest otwarty na Boga”
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Uniwersalne kompetencje - trend i konieczność Prezentacja podsumowująca odbyty staż zagraniczny Przygotował: Opiekun stażu: Termin odbycia stażu: Kraj.
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Agnieszka Jaroma I B Paulina Bazylewicz I B
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Zadawanie pytań.
NIEWERBALNA KOMUNIKACJA
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Jak uczyć się skutecznie?
Krótkie formy wypowiedzi pisemnej
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Czasem się zastanawiam
Przygotowanie dobrej prezentacji
Język i styl Leszek J Chmielewski
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Przygotowanie dobrej prezentacji
Będę obok JJ.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Jak przygotować prezentację
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
Kiedy nikogo nie będzie i pomyślisz, że nikomu nie zależy
Szkoła bez przemocy.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna.
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Ukrywanie się za czymś to nasza reakcja obronna
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Jak przygotować poster naukowy
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Pomysł na promocję książki.
Okno na Hooptymistyczny świat
Spotkanie ze Słowem Łk 6, Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Spotkanie ze Słowem Łk 6, Z Ewangelii według świętego Łukasza:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.3 Małgorzata Tubielewicz.
Postawa i wygląd człowieka
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Przygotowanie seminarium (nie tylko dyplomowego)
Zapis prezentacji:

Jak uczony powinien pisać, mówić i co pokazywać, by świat się o nim dowiedział KONIEC MILCZENIA OWIEC

Wstęp W klatce stereotypu

Jak Was widzą, czyli wizerunek naukowca WYGLĄD: łysy, stary, niemodny, gruby, nieatrakcyjny PŁEĆ: mężczyzna ATRYBUTY: okulary, kitel, probówki, wzory OSOBOWOŚĆ: dziwak, nudziarz, niezdara, bałaganiarz, oddany pracy STYL ŻYCIA: mało zarabiający, żyjący dzięki grantom cichy kawaler-samotnik z tanim autem

Ludzie według Juliana Cribba Zlepiacze Ogląd całości Streszczenie Uogólnienie Krajacze (naukowcy) Dzielenie włosa na czworo Patrzenie w głąb

Oswajanie dziennikarza Kontakty Zrozumiałość Bon moty Kuraż Osiągalność Kość do ogryzienia (Świeża kość!!!) Użyteczność newsa Logika konia Timing Zimna krew Ty, Tylko ty Nie szwejkuj Masz prawo do milczenia Bądź sobą

Część I PISANIE

Komunikat dla mediów Selekcja Nauka- Opowiadanie Współpraca Dyskusja Oszczędność Nawigacja Źródło Dyscyplina Kontrola Asekuracja Wydajność

Komunikat dla mediów - Ty Who cares? Walka o uwagę odbiorcy Namiary Nic na własną rękę

Komunikat dla mediów - tekst Zanęta Błyskotliwość Zrozumiałość Obietnica Odwrócona piramida Język: prostota, obrazowość Korzyści

14 przykazań uczonego w piśmie 1. Nie będziesz ględził 2. Używaj krótkich zdań 3. Nie wymądrzaj się 4. Nie popisuj się 5. Mów wprost 6. Czcij mocne czasowniki 7. Szanuj wyraziste rzeczowniki 8. Przymiotniki dobieraj z gustem 9. Przysłówki? Zapomnij 10. Szybko wyjaśniaj 11. Przemyśl, nim napiszesz 12. Trzymaj się polszczyzny 13. Język miej świeży 14. Czytaj po sobie

Tekst - strategie To coś Niewidzialny lead – kilka zdań do opowiedzenia przyjaciołom: do kogo mówisz i dla kogo ta historia Bębny Brzmienie tekstu – rytm, przemienność długości zdań (rytm odpowiada dramaturgii zdarzeń, problemom, postaciom)

Tekst - perspektywa Główny wątek Anegdota Ważny szczegół Szkic zakończenia Punkty widzenia

CZAS WYSŁANIAEMBARGOKTO ROZPOWSZECHNIA NIE TY. RZECZNIK ZASTRZEŻ TERMIN POCZĄTEK TYGODNIA Komunikat dla mediów - zarządzanie

Struktura tekstu – odwrócona piramida

Struktura tekstu – chronologiczna To co najwcześniej To co potem To co na końcu

Struktura tekstu – blokowa

Struktura tekstu – pięć pudełek

Struktura tekstu – klepsydra wyjaśnienie początek rozwinięcie zwrot akcji

Tekst - zakończenie Funkcje Komunikować Utrwalać Wybrzmiewać Co na koniec Anegdota Szczegół Cytat Twarz Obraz Nieoczywistość

Tekst – co ciąć Przysłówki Wyrażenia przyimkowe Modulanty Zwroty odczasownikowe Powtórzenie Każde rozpraszające zdanie Wszystko co słabsze

Tekst – inne rady - Cytaty: tylko soczyste - Ludzie, czyli życie - Myśl jak scenarzysta

Facebook - zalety Aktywna sieć kontaktów Wiele mediów w jednym Osobista marka Podtrzymanie zainteresowania Przełamywanie lodów Docierasz do swoich Poznajesz swój wpływ

Część II mówienie

Kiedy do Ciebie przyjdą Współpracuj Niczego nie ukrywaj Sprawdź, kto zacz „Dlaczego ja?” (nie daj się zaskoczyć) Pogadaj z szefem Mów prosto

Jak oni działają: gazeta lokalna Wypełnia wolne place Ma tylko Ciebie Powtórzy po Tobie Foto: „pan pokazuje” Koledzy się nie dowiedzą „Napinki” nie będzie

Jak oni działają: gazeta opiniotwórcza/tygodnik Tu rządzi „Zdziś” Postawią na jakość Walczysz w castingu Powtórzą po Tobie Foto: pan już nie pokazuje Przyślą dziennikarza Czczą deadline

Jak oni działają: magazyn Chcą „ekskluzywa” „Zdziś” tu nie rządzi Rządzą benedyktyni Możliwy freelancer

Jak oni działają: radio Najważniejsze, jak opowiadasz Przyrządzą Cię na różne sposoby Stać ich na niespodzianki

Jak oni działają: telewizja Zwierzątko, nie Ty Przyrządzą Cię na różne sposoby Szybko nie pójdzie Zadaj szyku Pomyśl i bądź treściwy Perły rzuć szybko Mów do dziennikarza Sprawdź tło

Twój cel Jasność Ich korzyść Projektowanie przekazu

Kiedy idea jest gotowa Gdy jest nowa Gdy jest ciekawa Gdy jest realistyczna

ZaintrygujWyjaśnij Opisz dowody Uświadom szanse Rady wuja TED-a

Wystąpienie publiczne: wstęp Przyciągnij uwagę Jasne oświadczenie Nawiązanie Zaskoczenie Ostrożnie z emocjami Nie zwlekaj z ideą Nie myśl o sobie Nie wyliczaj

Wystąpienie publiczne: część główna Sporządź listę dowodów Akcentuj to, co nowe Anegdoty – wstrzemięźliwie Żargon - oszczędnie Uwzględnij kontrowersje Stroń od cytatów

Wystąpienie publiczne: zakończenie Myśl jak pilot.. … a nie jak sprzedawca

Jaki skryptIle materiałuIle ćwiczeń Ile dasz radę Opowiedz, komu możesz Nagraj Dużo, bez względu na format RdzeńJaszczurcze ogony Czas teraźniejszy, silne czasowniki NIE: „mija się z prawdą”LECZ: „kłamie”

Gesty: tak nie rób Poczucie wyższości „Modlitwa” z rozchylonymi palcami Lekceważenie, ukrywanie uczuć i reakcji Ręce w kieszeniach Ukrywanie uczuć i reakcji Ręce z tyłu Negatywne nastawienie Ręce splecione na piersiach Nie wiesz, co dalej mówić Palec w zaciśniętej dłoni Zamykanie się, niepewność Wyprostowany łokieć w dłoni

...tak też nie rób Niepewność Obejmowanie siebie Dystans, frustracja, negatywne nastawienie Postawa belfra Chęć dominowania Rozcapierzanie zgiętych palców Chęć wyjścia z trudnej sytuacji Dotykanie, pocieranie nosa Niepewność Czyszczenie okularów Obawa przed złym przyjęciem Poprawianie krawata, marynarki

Gesty: tak rób Dobre nastawienie „Modlitwa” Eksperckość, koncentracja Wieżyczka Kompetencja, rzeczowość Splecenie palców Wzmacnianie przekazu; „Wyrażam się jasno?” „Oczko” Siła, przekonanie o sukcesie Zaciśnięta pięść Szczerość, otwartość, siła, władza Otwarte dłonie

Czego jeszcze unikać Mówienia o swoim mówieniu Pytań retorycznych Wymuszania emocji Żargonu Wyolbrzymiania Utopizmu i dystopizmu

Część III pokazywanie

Plakat naukowy: jak go robić

Plakat: projekt i formatowanie Skróć linie tekstu Justuj do lewej Czcionka: idź w rozmiar Czcionki tytułu: szeryfowe Czcionki tekstu: bezszeryfowe Wnioski: nie na dole

Plakat: czcionki

Plakat: tekst zasadniczy Opis metody Tekst – na próbę Bez legendy Bez długich liczb; logiczna historia Tytuł - przesłanie

Plakat: tytuł TAK NIE Pierwszy mózgArchitektura ścianek parzydełkowców w stadium larwalnym planuli jako świadectwo wykształcenia się formy centralnego układu nerwowego

Połącz tekst z ilustracjami Tnij Zrób zabójcze pociski Odpowiedz na hipotezy Plakat: tekst zasadniczy

Nie przesadzaj z tekstem Dwukropki - nie w tytułach Lista zdań - TAK Miniilustracje - TAK Akronimy i inne skróty - NIE Ciemne tło i logosy - NIE Plakat – inne za i przeciw

Planowanie ilustracji Seksowność Higiena Prostota Niezbędność Zdjęcia Lakoniczność Tło

Ośrodek Przetwarzania Informacji Państwowy Instytut Badawczy al. Niepodległości 188 b Warszawa tel.: