Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.3 Małgorzata Tubielewicz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.3 Małgorzata Tubielewicz."— Zapis prezentacji:

1 Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz Małgorzata Tubielewicz

2 SZTUKA PREZENTACJI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH

3 Co to jest prezentacja ? Prezentacja to przedstawienie czy pokazanie osoby i/lub czyjegoś dzieła publicznie. Natomiast zaprezentowanie siebie to przedstawienie czy pokazanie siebie w określony sposób. Przygotowanie do prezentacji to jej wcześniejsza , dokładna analiza pod względem celu , metody i odbiorcy . Innymi słowy, kluczem do sukcesu jest uzyskanie świadomości i wiedzy na temat, co, po co, jak i komu będzie się prezentować.

4 Cel prezentacji Nauczyciel powinien :
wskazać problem (temat) , którym uczeń ma się zająć, wskazać czynność , którą uczeń ma wykonać, uwzględnić realność osiągnięcia celu przez daną osobę.

5 Co wpływa na dobrą ocenę prezentacji?
czytelna struktura : wstęp, rozwinięcie,zakończenie, wizerunek autora, treść wystąpienia, dobór formy i treści, sposób przedstawienia treści.

6 Stres i radzenie sobie z nim
Stres oznacza stan, w jakim znajduje się organizm zagrożony utratą równowagi pod wpływem czynników lub warunków narażających na niebezpieczeństwo jego mechanizmy homeostatytczne.

7 Jakie rady należy udzielić uczniom, aby pokonali stres i tremę?
Załóż , że wszyscy , którzy słuchają są do ciebie pozytywnie nastawieni. Nie mów o swoim zdenerwowaniu i stresie. Nie usprawiedliwiaj się niepotrzebnie. Mów własnymi słowami – nie czytaj z kartki. Nie naśladuj nikogo – mów we własnym stylu. Stosuj techniki angażujące słuchaczy.

8 Próba generalna może przebiegać w taki sposób, że chętne osoby umawiają się na swoje prezentacje zgodnie z zasadami ,, prawdziwego wystąpienia” w czasie scenerii (jeśli to możliwe – w sali) przewidzianej na wystąpienie, w pełnej oprawie ( jak na próbie generalnej w teatrze). nauczyciel czuwa i bacznie obserwuje mówcę, może dać dzięki temu komunikat ,,jak było” i zaproponować korekty.

9 Wzór notatki Uwagi dotyczące struktury , formy i treści prezentacji: - czy jasny był cel (cele), - czy etapy prezentacji były wyraźnie wyodrębnione, - czy przekaz był zrozumiały i logiczny, - czego zabrakło, - czy forma była adekwatna do celu, - czy były używane szczególne sposoby do osiągnięcia celu ( pomoce, scenografia ,styl przekazu).

10 Uwagi dotyczące komunikacji z odbiorcą :
- czy osoba prezentująca miała kontakt z odbiorcą, - co było w nim charakterystycznego, - czego zabrakło.

11 - czy się podobała, czy nie,
Ogólne wrażenie jakie zostało po prezentacji: - czy się podobała, czy nie, - czy do czegoś odbiorcy zostali zachęceni, dowiedzieli się - czegoś ciekawego, - jak odbiorcy oceniają kompetencje mówcy.

12 Bibliografia: Pijarowska R ., Seweryńska A ., Sztuka prezentacji. Poradnik dla nauczycieli. WSIP, Warszawa 2002. Lewandowska – Tarasiuk E., Sztuka wystąpień publicznych Jak zostać dobrym mówcą. Wyd. INFOR , Warszawa 2000. McKenzie C., Doskonała kontrola stresu. Dom wydawniczy Rebis, Poznań 1999.

13 ,, Uczeń na progu II etapu edukacyjnego”
Zapraszam Państwa na kurs doskonalący dla nauczycieli szkół podstawowych: ,, Uczeń na progu II etapu edukacyjnego” Zgłoszenia do 1 marca 2014 r. przyjmujemy na stronie Prosimy wypełnić kartę zgłoszenia Kursy doskonalące ( 2 spotkania po 4 godziny ., płatne 40 zł. od osoby).

14 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.3 Małgorzata Tubielewicz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google