Związek Pracodawców Dolnego Śląska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Advertisements

Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Kształcenie praktyczne
FUNKCJE I Kompetencje nauczyciela
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Kształtowanie motywacji pracowników
Efekty kształcenia a wymagania rynku pracy
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Normy praktyki zawodowej
2009 Maja DobrzyńskaWarszawa, 9 czerwca 2009 roku.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Firma powstała jako jeden z elementów zaawansowanego systemu poprawy jakości kształcenia oraz podnoszenia kwalifikacji studentów na rynku pracy. Wirtualna.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wszystko co chcielibyście wiedzieć o pracodawcach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
Charakterystyka zawodu
TECHNIK EKONOMISTA.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Czym jest doradztwo zawodowe?
Rynek pracy w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Andrzej Stanisław Barczak Katowice, 4 marzec 2010.
Moja przedsiębiorczość
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Kultura organizacyjna MSP
ŹRÓDŁO: ALINA BOROWSKA „KSZTAŁCENIE DLA PRZYSZŁOŚCI” WYDAWNICTWO AKADEMICKIE „ŻAK” WARSZAWA 2004 ZNACZENIE ZAWODU WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Uwarunkowania sukcesu absolwentów z niepełnosprawnością intelektualną na zmieniającym się rynku pracy. Beata Jachimczak.
PRACODAWCY O KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM Potrzeby, oczekiwania, szanse.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Maciej Drzewicki, „Gazeta Wyborcza” w Gdańsku Prezentacje wniosków z warsztatów „Przyszłość w edukacji: jak kształcić młodych ludzi, aby pomorski rynek.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Krynica Zdrój Badania Manpower Polska.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,KWALIFIKACJE A KOMPETENCJE’’
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Specjalność: Specjalista Bankowy Katedra Bankowości i Rynków Finansowych Katowice,
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 Pracodawcy o rynku pracy w Białymstoku –
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Specjalność: Menedżer Bankowy Katedra Bankowości i Rynków Finansowych Katowice,
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Studia miejskie i regionalne
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Studiuj Zarządzanie – to praca z ludźmi
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
MARKETING INTERNETOWY
Staże europejskie drogą do sukcesu
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Absolwent UwB jako pracownik.
Zapis prezentacji:

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Związek Pracodawców Dolnego Śląska Leszek Karwowski Oczekiwania Pracodawców w zakresie kompetencji Absolwentów. Książ. Styczeń 2008

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Stan rynku pracy: Brak równowagi. Rozmijanie się oczekiwań pracodawców co do kwalifikacji osób poszukujących pracy.

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania od edukacji - porządek wg pracodawców: Systematyczność. Umiejętność rozwiązywania problemów. Łatwość przystosowania do nowych sytuacji. Opanowanie w sytuacjach stresowych. Operatywność. Umiejętność pracy w zespole- realizacja założonych celów. Umiejętność wykorzystania teorii w praktyce. Zorientowanie na wyniki i jakość. Myślenie strategiczne. Zdolności analityczne.

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania od edukacji - porządek wg studentów: Myślenie strategiczne. Umiejętność rozwiązywania problemów. Kreatywność. Umiejętność negocjacji. Umiejętność wykorzystywania teorii w praktyce. Łatwość przystosowani do nowych sytuacji. Operatywność. Umiejętność pracy w zespole. Realizacja założonych celów. Opanowanie w sytuacjach stresowych.

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Wspólne umiejętności obu grup: Umiejętność rozwiązywania problemów. Łatwość przystosowania do nowych sytuacji. Myślenie strategiczne. Operatywność. Umiejętność wykorzystania teorii w praktyce. Umiejętność pracy w zespole. Opanowanie w sytuacjach stresowych. Realizacja założonych celów.

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Pożądane cechy pracownika - porządek wg studentów: Samodzielność. Przedsiębiorczość. Odpowiedzialność. Motywacja. Chęć podjęcia wyzwania. Chęć do nauki i samowykształcenia. Uczciwość. Dociekliwość. Tolerancja. Dojrzałość.

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Pożądane cechy pracownika - porządek wg pracodawców: Uczciwość. Odpowiedzialność. Motywacja. Lojalność. Samodzielność. Chęć do nauki i samokształcenia. Przedsiębiorczość. Dojrzałość. Chęć podjęcia wyzwania. Dociekliwość.

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Cechy wspólne (spośród sześciu najważniejszych): Odpowiedzialność. Samodzielność. Motywacja. Chęć do nauki i samokształcenia.

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Różnice: Pracodawcy przywiązują bardzo dużą wagę do „uczciwości” i „lojalności” Studenci wśród najbardziej pożądanych cech pracownika wymienili „przedsiębiorczość” i „chęć podjęcia wyzwania”

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Hierarchia wymaganych kwalifikacji -wg badań ZPDŚ: Wiedza fachowa. Samodzielność w podejmowaniu decyzji. Chęć podnoszenia kwalifikacji. Doświadczenie zawodowe. Dyspozycyjność. Umiejętność współpracy. Lojalność wobec pracodawcy.

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Hierarchia wymaganych kwalifikacji -wg badań ZPDŚ: 8. Umiejętność organizowania sobie pracy. 9. Umiejętność tworzenia dobrego obrazu firmy. Umiejętność adaptacji. Umiejętność kierowania ludźmi. Komunikatywność.

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Edukacja zawodowa - oczekiwania pracodawców: Dobre przygotowanie praktyczne do zawodu, szeroki profil umiejętności zawodowych. Podstawowe przygotowanie z zakresu mechanizmów gospodarczych i zasad biznesowych. Samodzielność w podejmowaniu decyzji. Umiejętność pracy samodzielnie i w zespole. Umiejętność samooceny i samokontroli. Rozumienie konieczności stałego dokształcania się.

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Podsumowanie Zmiana filozofii kształcenia. Nowoczesna edukacja-innowacyjna gospodarka-rynek pracy. Standardy- programy- materiały edukacyjne. Nowoczesna szkoła. Przepływ informacji.

Związek Pracodawców Dolnego Śląska Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów Związek Pracodawców Dolnego Śląska Dziękuje za uwagę!