W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komunikacja interpersonalna
Advertisements

Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Socjologia mediów.
w edukacji przedszkolnej
Anna Paszkowska-Rogacz
GROMADZENIE INFORMACJI O PACJENCIE I JEGO RODZINIE
Komunikacja interpersonalna
AUTOPREZENTACJA.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
"TRZEBA ROZMAWIAĆ" SPOTKANIE WARSZTATOWE Z RODZICAMI Kraków,15 marca 2006r. Szkoła Podstawowa Nr 113.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Wystąpienia publiczne.
Komunikacja Niewerbalna
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Kompetencje komunikacyjne
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
warsztaty dla rodziców
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
MOWA CIAŁA.
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
NIWELOWANIE TRUDNOŚCI INTERPERSONALNYCH WE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI BOŻENA PARUCH PEDAGOG SZKOLNY Gimnazjum nr 7 w Krakowie.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKOWANIE Z JEDNOSTKĄ I GRUPĄ.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
J AK BUDOWAĆ SKUTECZNE KOMUNIKATY ? Wskazówki, które pomogą budować skuteczne komunikaty.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Komunikacja międzyludzka
Komunikacja.
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Metody komunikowania się.
Komunikowanie siĘ.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Metody komunikacji ludzi
PRZEMOC I AGRESJA.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
Komunikacja.
Znaczenie mimiki twarzy w kontaktach nauczyciel – uczeń
Aleksandra Kiełbania I G
oprac. Karolina Sobierska, Iwona Nowak
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rola wymowy w komunikacji społecznej. Definicja mowy wg Leona Kaczmarka ojca logopedii polskiej Mowa jest aktem w procesie językowego porozumienia się.
Mówiący jest zawsze swoim słuchaczem, co pozwala na: śledzenie własnych wypowiedzi (self- monitoring) i na sprawdzanie, jakoś coś zostało powiedziane i.
KULTURA JĘZYKA.
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
WYKŁAD IX KOMUNIKACJA.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
WYKŁAD IX KOMUNIKACJA.
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC

SCHEMAT PROCESU KOMUNIKOWANIA SIĘ SHARON I WEAVER KODOWANIE ----PRZEKAZYWANIE ----ODKODOWANIE NADAWANIE --------------------ODBIERANIE W MODELU SHARONA I WEAVERA ISTOTNYMI ELEMENTAMI SĄ INTENCJA I INTERPRETACJA BY WYWOŁANA ZOSTAŁA POŻĄDANA REAKCJA U ODBIORCY

PRACA W GRUPACH ZABAWA „KIJ” I „BUDOWA MOSTU”

GR. „A” NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W KOMUNIKACJI WERBALNEJ I NIEWERBALNEJ W RELACJACH UCZEŃ - NAUCZYCIEL NIEJASNO SFORMUŁOWANY KOMUNIKAT NIEZGODNOŚĆ KOMUNIKACJI WERBALNYCH PRZEŚWIADCZENIE O SWOJEJ RACJI WERBALNA I NIEWERBALNA DEMOTYWACJA BRAK AKTYWNEGO SŁUCHANIA ZŁY DOBÓR MIEJSCA OKOLICZNOŚCI FORMUŁOWANIA KOMUNIKATU OŚMIESZANIE POGŁĄDÓW INNEJ OSOBY

GR. „ A” 9. NEGATYWNE NASTAWIENIE ODBIORCY NA NADAWCĘ 10. NIEODPOWIEDNI DOBÓR TONU GŁOSU W WYPOWIEDZI 11. NIETRAKTOWANIE ROZMÓWCY INDYWIDUALNIE I PODMIOTOWO

GR. „B” NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W KOMUNIKATACH WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH - NAUCZYCIEL –RODZICW 1.BRAK KLAROWNOŚCI WYPOWIEDZI 2.SŁOWOTOK 3. BRAK CZASU I MIEJSCA ODPOWIEDNIEGO DO ROZMOWY 4. ZBYT CZĘSTE POWTARZANIE NEGATYWÓW 5.STRACH PRZED OCENĄ 6. BRAK PROFESJONALIZMU 7. BRAK ASERTYWNOŚCI 8. UNIKANIE SYTUACJI TRUDNYCH

Gr. „C” ZASADY PRAWIDŁOWEJ KOMUNIKACJI I KOMPETENCJE NAUCZYCIELSKIE 1. SPÓJNOŚĆ 2. KOMUNIKAT „ JA” 3. PRZEKAZ ZROZUMIAŁY DLA ODBIORCY 4.ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIE WARUNKI DO ROZMOWY 5. SCHEMAT ROZMOWY CEL ROZMOWY I PRZYGOTOWANIE 6. GESTY WYRAŻAJĄCE SZACUNEK 7. OTWARTA POSTAWA CIAŁA 8. SPOSÓB MÓWIENIA

9. TON GŁOSU 10. KONTAKT WZROKOWY 11. GESTYKULACJA 12. UBIÓR

PODSUMOWANIE ROLA NAUCZYCIELA W RELACJACH Z RODZICEM I UCZNIEM NAUCZYCIEL JEST „ Z” UCZNIEM I RODZICEM RODZIC JEST NAJLEPSZYM SPECJALISTĄ W SPRAWIE SWOJEGO DZIECKA

KOMPETENCJE NAUCZYCIELA 1.SPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA 2. AKTYWNE SŁUCHANIE 3. UMIEJĘTNOŚĆ DIALOGU 4. ROZWIJANIE EMPATII 5. UMIEJĘTNOŚĆ NEGOCJACJI 6. ASERTYWNOŚĆ 7. UMIEJĘTNOŚĆ BUDOWANIA I TWORZENIA ODPOWIEDNIEGO KLIMATU SPOŁECZNEGO KLASY SZKOLNEJ 8. OTWARTOŚĆ

WNIOSKI BY ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATU WERBALNEGO I NIEWERBALNEGO NALEŻY PAMIĘTAĆ KOMUNIKACJA NIEWERBALNA – MOWA CIAŁA JEST JEDNYM Z NAJWAŻNIEJSZYCH ELEMENTÓW W RELACJACH BYWA, ŻE RELACJE POMIĘDZY STRONAMI SĄ WAŻNIEJSZE OD TREŚCI

3. USTALONE ZASADY DOTYCZĄ WSZYSTKICH 4. ŚWIADOMA NAUKA POPRAWNEGO KOMUNIKOWANIA SIĘ POPRZEZ JASNE FORMUŁOWANIE MYŚLI, PRECYZJĘ SĄDÓW I OBRONĘ WŁASNEGO STANOWISKA. 5. DZIĘKI SWOIM KOMPETENCJOM NAUCZYCIEL MOŻE WPŁYWAĆ NA PRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH

6. STWARZAMY WARUNKI DO SKUTECZNEGO POROZUMIEWANIA SIĘ W RÓŻNYCH SYTUACJACH 7. PAMIĘTAMY O TOLERANCJI I UWZGLĘDNIAMY STANOWISKO INNEJ OSOBY

Dziękujemy za uwagę Miłego dnia !!