w edukacji przedszkolnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Advertisements

KOMUNIKACJA INTERŚRODOWISKOWA
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Jak uniknąć większości gaf
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Prowokacja podstępne, wyzywające i zaczepne działanie, którego celem jest postawienie jakiejś osoby (lub grupy osób) w trudnej, kłopotliwej.
TEORIA MOLTYLI CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ.
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Spójność logiczna projektu.
Pierwsza strona ?. Jakieś szczegóły? :D Jakby Pani zareagowała, jakby się pani dowiedziała, że pani córka jest w ciąży? Ciężko mi to sobie wyobrazić
Sonda na temat nastoletnich ciąż przeprowadzona w ramach zajęć z dziennikarskich źródeł informacji.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Wyzwania przedsiębiorczości
Zachowania niepożądane
14 października 2013r. w ramach doskonalenia warsztatu pracy odbyło się szkolenie na temat:Problemy prawidłowej komunikacji w szkole – przygotowane i przeprowadzone.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Praca z dzieckiem agresywnym
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Warsztaty „Klucz do sukcesu” Marek Zbytniewski.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Problemy wychowawcze szkoły
Przemoc i agresja wśród dzieci
Które z tych dwóch światów jest lepszy? TO TU SIĘ WYCHOWAŁAM.
Rozwój społeczny dziecka
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
O korzeniach i skrzydłach…
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Komunikacja międzyludzka
Metody komunikowania się
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Konwencja Praw Dziecka
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Edukacja najmłodszych dzieci ma być skuteczna i przyjazna Nasza szkoła jest gotowa na to, aby w swe szeregi przyjąć sześcio i siedmiolatki.
oprac. Karolina Sobierska, Iwona Nowak
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podstawowe umiejętności pomagania
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Samy Molcho przedstawia „Miny i pojrzenia”
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
…czyli nie taki diabeł straszny
Powołani do wspólnoty? K. Wójtowicz, 1992.
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

w edukacji przedszkolnej Wnioski grupy I Skuteczne metody komunikacji w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w relacjach pomiędzy uczniem, nauczycielem i rodzicem

Recepta na skuteczną komunikację Właściwy dobór miejsca i czasu. Ustalenie zasad komunikowania się do których można się odwołać. Postawienie granic (zachowanie asertywne) Przeczekać stan emocjonalny, by zdystansować się do problemu. Pozwolić innym mówić. Nastawić się na wysłuchanie w jaki sposób problem postrzega rozmówca. Zrobić rozpoznanie kim jest nasz rozmówca. Prowadzić komunikację otwartą. Doceniać mowę ciała podczas konwersacji.( komunikacja niewerbalna). Mówić o zachowaniu danej osoby, a nie o niej samej. Skupić się na swoich spostrzeżeniach i nie wyciągać wniosków. Mówić o tym co mogę zobaczyć i usłyszeć w zachowaniu rozmówcy. Zaufać i rozeznać swoje kompetencje. Przekazać jasny , uszczegółowiony komunikat, przy jednoczesnym zachowaniu właściwej kolejności przekazywanych informacji. Zaczynamy od pozytywnych spostrzeżeń.

Powstrzymać się od interpretacji i sądów. Sprawdzić, czy mój rozmówca jest zainteresowany informacją ode mnie i czy jest gotowy na jej przyjęcie. Najlepsza informacja przedstawiona w niewłaściwym momencie, może przynieść więcej szkody niż pożytku. Spójność celów nauczyciela i rodzica umożliwia odniesienie sukcesu przez dziecko

Jak sobie radzić w sytuacji gdy przeprowadzona rozmowa nie spełniła naszych oczekiwań. Po wysłuchaniu tego, co mój rozmówca miał mi do powiedzenia, zdać sobie sprawę, że będąc na jego miejscu, myślałabym pewnie tak jak on. Moje położenie jest inne, mam więc prawo myśleć inaczej. Nie muszę zawsze mieć racji. Czasem możemy przyjąć niektóre poglądy oponenta, a kiedy indziej nie. I vice versa. Istotne jest pozostawienie własnego ego za drzwiami oraz otwarcie się na drugiego człowieka. W oparciu o „Pewność w niepewności” Susan Jeffers